Dag 1: En låt som betyder mycket för mig.

Alla har vi väl en låt som påminner oss om något eller som betyder något. Jag är inget undantag. När jag och min exsambo gjorde slut för några år sedan var jag i en ganska djup svacka. Jag hade förlorat mitt hem och tvingats flytta hem till min mamma igen. Jag som var van att ha mina tre underbara hundar runt mig konstant hade plötsligt ingen hund alls. Jag var så nere och kände mig så utnyttjad och besviken och hjälplös under den här tiden. Det ledde egentligen till att jag började lyssna på en helt ny typ av musik än jag brukade. Jag började lyssna ännu mer på metal och hårdrock än vad jag redan gjorde. Plötsligt förstod jag texterna i låtarna. Jag var lika förbannad som sångarna i låtarna och ville bara skrika ut så som de gjorde. Men det var framförallt en låt som fick mig att resa mig, och bli den jag är idag.


The Kill med 30 seconds to mars. 


När jag lyssnade på den låten så föll liksom allt på plats. Jag förstod själv vem jag var. Jag fick ut all min ilska och besvikelse till denna låten och den fick mig att inse att under alla åren med min sambo så tvingades jag vara någon jag inte alls var. Den här textraden är med i låten och sammanfattar kanske en del. 

”I tried to be someone else, but nothing seemed to change, I know now, this is who I really am inside. Finally found myself. Fighting for a chance, I know now, This is who I really am!”


Det finns egentligen många textrader i den här låten som jag kunde identifiera mig med under den här tiden, men det var just den här textraden som träffade mig rakt i hjärtat och fick mig att tänka om. Hela jag förändrades med den låten. Låten släpptes egentligen redan 2005 men det dröjde till år 2008 innan jag hörde den och sedan dess har den varit min absoluta favorit. Jag lyssnar på den när jag är arg, jag lyssnar på den när jag är ledsen, jag lyssnar på den när jag är glad och jag har ännu inte tröttnat på den. Inte på långa vägar. För mig betyder den här låten så mycket. Och jag vet att vissa kan ha svårt att förstå att en låt kan betyda så mycket men det kan den.


Idag förknippar jag den inte alls med det mörka och jobbiga som hände under den här perioden. Idag kopplar jag den bara till när jag reste mig upp och var starkare som person igen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

SVAR: Haha fan vad kul! :) Kanske för att november har just 30 dagar? Det är ju perfekt. Kanske får köra din musiklista nån gång längre fram sen. Listor är rätt bra faktiskt.



Det är ju det även om Jack inte är nån favorit, ska det vara whisky ska det vara whisky utan -ey haha.



Nej men det är galet, jag kan inte hålla växter vid liv alls så vi får se vad som sker med detta lilla rosa-ting.



Jag älskar Lund, det är fint. Haha ja men det är fint det med. Ja näsyta gång får du in på Nova det är rätt nice.



Nej men precis, det är bara fegt. Trams! Tycker det är sjukt att det nästan anses okej bakom en skärm. Hallå!



Vi får väl se :) Hans DJ-karriär går bra i alla fall men sen så utbildar han ju sig vid sidan om vilket är ganska lättsamt då han kan plugga i veckorna & jobba helgerna ju! :) Och så har han det att falla tillbaka på om ett par år när han är äldrre för han säger att han inte tror han kommer stå och spinna på nån klubb när han är gammal & grå haha. Men just nu satsar han fullt ut och det gör han rätt i, de har eget förteag och är uppbokade varje helg fram tills mars nån gång typ :) SUPER!



Nej man kan inte få tillbaka de åren men man kan ta lärdom av dem och jag väljer att se det positivt för det är inget som ska få ta mer energi av mig för att jag sitter och tänker att om jag gjorde si eller så, om jag tog mig ur snabbare så hade jag haft det bättre.. det hände, nu går jag vidare :) Man förlorade vänner.. fast i mitt fall var det att jag valde bort mina vänner efteråt eftersom jag tyckte att de var minst lika jävliga som tittade åt sidan och det kändes inte som äkta eller bra vänner. Så jag bröt med ALLA och gick helt vidare, vände blad helt enkelt. Självförtroendet är väl det som gör att man tillåter sig att bli illa behandlad och det är tråkigt att det ska vara så.. Det är bra att vi båda blickar framåt och är lyckliga nu ju! :) Det är ju trots allt huvudsaken!

2011-11-01 @ 17:23:04
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...