I'm on a boat!

Jaha, då har pojkvännen blivit kapten, och ägare till en båt. Och jag själv har blivit delägare till 0,05 % av ¨ovannämnda båt.

Åkte iväg till Unnaryd strax innanför Hallands gräns med Jonne och hans farsa idag för att hämta underverket. De marina termerna har haglat över min stackars pojkvän. "Hoppas du inte tar dig vatten över huvudet.", "Hoppas du inte är ute på djupt vatten", "Du är väl inte helt ute och seglar nu?" och min favorit, levererad av Jonnes mamma, "Jag vill bara inte att du ska kasta pengarna i sjön".

Jag känner en båt...
Här är fina lilla båten!

Båten var faktiskt i väldigt fint skick, 4,3 meter lång och 1,55 meter bred och väger dessutom väldigt lite då den inte är dubbelbottnad utan enkelbottnad och gjord i plast. Två nästan helt splitternya åror följde också med, bara det är ju värt det. Det enda jag och Jonne ska göra nu är att måla om sittbrädorna helt svarta och måla om skrovet så den riktigt glänser vit inför premiärturen. Det är det som är min 0,05 % av ägarskapet. Jag hjälper till att måla båten. :) Sen är jag ju första styrman enligt Jonne, men jag ska nog degradera mig själv till andra styrman så att jag slipper ro.

Kommer bli skönt när vi väl döpt och sjösatt båten så att vi kan fiska ordentligt till sommaren. Hoppas bara det inte blir en Titanic av det hela. Sjunker på jungfrufärden. Nej, det är nog ingen risk, båten är från 1975 och har lånats ut till tyskar under sommaren. Då klarar den nog av oss också.

Såg dessutom ett lodjur på väg ut mot Unnaryd, en bit från Sporda. Väldigt häftigt eftersom den bara satt och stirrade bara typ 100 meter från vägen och jag har aldrig sett ett lodjur förut. Tydligen inte många som har det alls. Jag tog kort på den, men min kamera visar bara en liten fläck på en äng i stort sätt och blev suddigt så därför visar jag inte upp det. Häftigt var det iallafall.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...