Avskedsbrev!

" Idag hade jag ett samtal, med dig, en så kallad vän. Jag säger så kallad för vi har glidit ifrån varandra sen många år tillbaka och du har bevisat om och om igen för mig vad du egentligen är för slags människa. Om man nu ens kan kalla dig människa. Du är vidrig. Men jag gav dig ändå en chans. Kanske var korkat av mig. Jag gav dig en ärlig chans att bevisa att du faktiskt kan bete dig som den vän du en gång i tiden var, för länge sedan. Du försökte faktiskt en liten stund. Du frågade mig om mitt liv och hur det var med mig. Men en halvtimme senare blockerade jag dig och nu är all kontakt bruten för all framtid. Jag vill inte ha något mer med dig att göra. Aldrig någonsin! 


Du läste in ditt eget patetiska beteende i det jag berättade och tvivlade på att det som finns mellan mig och min Jonne är äkta. Att jag skulle vara ihop med honom bara för att ha någon i mitt liv. Du har känt mig i över 20 år och jag har alltid hävdat att jag inte är en sådan person och jag har aldrig någonsin varit ihop med någon jag inte varit kär i. Nej, det var inget mellan mig och Jonne först, det växte fram, långsamt men också stabilt. Ja, jag vet att det skiljer en hel del i ålder på oss, men det gjorde det mellan mig och Filip också. 8 år skilde det mellan oss medan det bara skiljer 7 mellan mig och Jonne. Skillnaden är bara att Jonne är yngre. Kalla det vad du vill, men han är en vuxen människa, likväl som jag och vi kan själva ta ansvar för det vi känner. Blev det bättre för att Filip var äldre? Nej, han visade sig vara en helt häpnadsväckande omogen människa, helt okapabel till att ta hand om sig och vara vuxen. Jonne är i dina ögon fortfarande bara barnet men det är han inte! Han är så mycket mognare än vad du någonsin skulle kunna föreställa dig och framförallt en mer mogen och bättre människa än vad du någonsin kommer att kunna bli.

Anledningen till att vi inte basunerade ut för världen att vi var ihop var för att skydda oss själva och för att vi ville ta det långsamt och lugnt. Folk tar oftast saker på för stort allvar, lägger sig i andras förhållande och vill skynda på saker och ting och vi ville komma underfund med vad vårt förhållande betydde själva, utan andras inverkan. Kallar du det oäkta?! Bara för att du inte fick veta om oss redan från början? Det kan kanske bero på att du är en så labil person, att du hör av dig en gång om året och undrar varför man inte vill prata med dig. Och hör du av dig till mig eller till våran gemensamma vän så är det för att tracka ner på våra liv, bara för att du själv är så miserabel. Tro det eller ej, men du är verkligen inte den första personen jag hör av mig till för att berätta om mitt liv.

Skulle du ens kunna uttala dig om äkta kärlek? Vet du ens vad det betyder? Du som ända sedan tonåren varit beroende av att ha någon i ditt liv och aldrig kan vara singel mer än en vecka i taget. Du som blir ihop med svin så länge de har egen lägenhet så att du aldrig ska behöva flytta hem till din familj som är lika galna som du är. Du som gärna flyttar in hos dina killar efter en vecka eftersom du inte kan ta hand om dig själv. Du som stal din nuvarande man från en annan tjej, hans fru snarare, inte ens en gift man kunde du låta bli. Du som gjort slut, blivit ihop, gjort slut och blivit ihop igen med honom ungefär tjugo gånger och som är otrogen mot honom konstant fast ni har tre barn. Du som drog ner en schysst kille med ett schysst jobb och en god framtid i ditt white trash-träsk för att han ska försörja dig medan du sitter hemma och skickar sms och mejlar andra killar och påstår att du inte kan jobba för att du får ont. Ja man brukar bli lite stel första dagen på jobbet. Men du som är hypokondriker tror du har en livshotande sjukdom så fort du nyser lite.

Du som verbalt misshandlar dina barn som litar på dig mest i hela världen och kallar dem tjocka och fula medan du själv åker in på sjukhuset varannan månad för att tvångsmatas trots att du alltid varit smal som en sticka. Och du har inte en ätstörning för du äter så länge du får uppmärksamhet, men matstrejkar så fort inget händer i ditt liv, för uppmärksamhet. Du som är olyckligt förälskad i en annan kille som du varit i minst femton år trots att du dejtat båda hans bröder och att han är gift med en annan. Du som misshandlar dina djur, sparkar på din hund för minsta lilla och låser ute dina katter i ett garage fullt med dunkar med giftiga innehåll för att du envisas med att behålla dem trots att både du och dina barn är allergiska! Du som ljög om att dina barn var allergiska genom att påstå att de hade krupp när det hörs tydligt att det är astma de har, på grund av allergin! Du som efter skilsmässan på papper inte längre har rätt till dina barn eftersom du inte kan ta hand om dem, och du tycker dessutom att det är lugnt och skönt att ha det så! Hur har du ens mage att påstå att du skulle veta vad äkta kärlek är?!"


Kommentarer
Postat av: KattaStrofen

Jenny är kär!! ^^ Glad för din skull. Bry dig inte m vad andra säger. Speciellt inte knäppskallar som denna "tjej".

2011-03-03 @ 20:04:06
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Åsa

Galen brud!! :O Hoppas att du och din pojkvän är lyckliga tillsammans. Ålder har inget med kärlek att göra, så länge det inte är för extrema skillnader

2011-03-07 @ 02:42:13
Postat av: Jenny

Katta: Ja det är jag <3 Nej jag bryr mig egentligen inte om vad någon säger om mitt förhållande, är mer förbannad över den här så kallade vännen och att hon beter sig som skit. Hade nog varit lika förbannad oavsett vad hon kritiserade.



Åsa: Jo det kan man lugnt säga att hon är. Jag och Jonne är väldigt lyckliga tillsammans. Tack så mycket :) Hoppas kärleken går lika bra för dig.

2011-03-07 @ 02:48:46
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...