När dåliga nyheter blir underbara!

Ja det blir tydligen inget Ungern för mig och Jonne. Fick nyheterna i måndags om att huset i Ungern hade dubbelbokats. Fruktansvärt tråkigt, framförallt eftersom David, våran reskamrat och delägare i huset har hamnat i en enorm tvist med sin bror som dubbelbokade på grund av detta. Vi får hoppas det löser sig. David har även lovat att ersätta flygbiljetterna som Jonne betalat om han inte får tillbaka pengarna.

Men nu kommer det underbara med allt! För att ändå få en resa, och för att Jonnes present inte ska gå till spillo har David, hans sambo Malin och resepolarna Lobby och Mikaela istället planerat en resa genom Europa! Och vi ska följa med! Blir en riktig Eurotrip! (Minus korkade amerikaner)

1. Vi ska alltså åka ner genom Skåne, Danmark och så åker vi igenom Tyskland, med några få stopp om vi känner för det för att mitt i natten anlända till våran första destination:

Amsterdam

AMSTERDAM! Där ska vi spendera hela två dagar och nätter och njuta av vad den vackra staden har att erbjuda. (kanske inte ALLT som stan har att erbjuda). Än så länge har vi pratat om att besöka någon av stadens större marknader, troligtvis Waterlooplein, och så såklart ska vi åka båt på stadens kanaler.

Sen drar vi vidare genom resten av Holland, via Belgien. Belgien är inte mer än 6 mil bred längs kusten men vi har ändå sagt att vi vill stanna till där för att äta lite mat, bara för att se lite mer av Belgien. Sedan drar vi vidare till stopp nummer 2:

French fries!

Calais, Frankrike! Eller ja, vi vet att vi ska övernatta i Frankrike, antingen i närheten av eller i Calais. Men Calais kommer vi hamna i i vilket fall som helst för därifrån ska vi nämligen färdas vidare, genom tunneln under Engelska kanalen. (Måtte jag överleva det) Och där hamnar vi då på destination nummer 3:

love love love love


ENGLAND!!! Mitt hem på jorden känns det som. Och det bästa av allt med hela resan. Jag och Jonne åker vidare uppåt mot Southend-on-Sea där vi ska bo 2-3 dagar hos min pappa! Som jag saknar honom!! Självklart åker vi till London också. (tar 1 timme med tåget från Southend) och självklart ska vi dricka en och annan öl, äta fish & chips och bara njuta innan vi ska åka hela den långa vägen tillbaka igen, utan stopp!

Så ja det var väl trist att Ungern inte blev av, men som David sa, Ungern finns alltid nästa år, och året efter det har han nog eget hus där nere som inte kan dubbelbokas. Och ska jag vara ärlig så ser jag ju nästan fram emot den här nya resan mer, inte bara för att jag får uppleva desto fler länder, jag menar, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike... det är länder jag aldrig varit i. Och jag får se mer av England än vad jag gjort tidigare. Och jag får träffa min pappa!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...