Manlig lingvistik vs kvinnlig känslighet

Ibland funderar jag på om inte jag är ovanligt manlig, eller okvinnlig, men jag förstår verkligen inte hur vissa tjejer beter sig ibland.

På Citygross ca 19:45 : 

En tjej och en kille, uppenbart ett sambopar, ca 25 år, står och dividerar vid schampoohyllan:


Tjej: Jag vet inte vad vi ska ha för något schampoo, kan du inte hjälpa mig att välja?
Kille: För mig fungerar det lika bra med vilket som. Ta det som passar ditt hår bäst.
Tjej ser irriterad ut: Du behöver väl inte vara så oengagerad?!
Kille ser förbryllad ut: Jag trodde jag var omtänksam.
Tjej: Men ta något som ser bra ut bara!  
Kille tar första bästa flaska: Den här?
Tjej, nu märkbart irriterad: Skojar du? Den är för folk med torrt hår. Jag har inte torrt hår!
Kille ser bister ut och tar en ny flaska: Den här är för normalt hår. Duger det?
Tjej, stampar med klacken i marken: Den där! Den är ju billigaste skiten du hittade ju!
Kille blir förbannad, tar det dyraste han hittar: Sådär! Nöjd nu?
Tjejen ser på den och blir mörk i blicken: Ser du inte vilken färg det är på flaskan?
Kille ser ut som han sett ett spöke: Den är vit...
Tjejen, arg som ett bi: Ja, men korken då?
Kille suckar: Den är grön.
Tjejen: Ja, och hur tror du det skulle se ut i vårt badrum som går i svart och rött?! Va? VA?! 

Jag är inte den som brukar tjuvlyssna, men nu stod jag på andra sidan den hyllan och hörde allt vare sig jag ville eller inte. Försökte låta bli att se skyldig ut när jag gick förbi dem senare. Jag kunde inget annat än att lida med den stackars killen. Vi tjejer kan verkligen vara hemska ibland. Låt oss hoppas att tjejen hade ett extremanfall av PMS.

Kommentarer
Postat av: Morran

Det är skrämmande. Vi tjejer kan verkligen vara hemska ibland. Vill inte nedtala mitt eget kön, men jag tror aldrig jag hört om en kille som beter sig på det viset. Kul blogg du har förresten! Skrattar mig igenom vissa inlägg och känner igen mig så väl. Kramar / Morran

2011-01-25 @ 23:49:23
Postat av: Katta

Haha, håller med dig Jenny, och även dig Morran. Jag hade nog skrattat högljutt i affären om jag hade varit där :)

2011-01-26 @ 18:59:00
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för din kommentar Morran. :) Kul att du känner igen dig också.



Katta: Du hade skrattat, pekat, gråtit en skvätt och sen gått fram och sagt till tjejen att du tyckte hon var dum i huvudet. xD Ifall hon skulle missat det :P När kommer uppdatering på din blogg då?

2011-01-26 @ 22:40:41
URL: http://paraworld.blogg.se/
Postat av: Ricard med bara C

Hahahaha, vilken... speciell tjej. :D Skicka in till tjuvlyssnat.se! Annars gör jag det! :P

2011-01-27 @ 04:26:10
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Jenny

Ricard: Du är mer än välkommen att skicka in det! Jag håller fortfarande på att smälta att det faktiskt finns såna tjejer. xD

2011-01-30 @ 22:38:44
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...