Inte min helg helt enkelt...

Nej, den här helgen har banne mig inte varit den bästa. Fredagen var mysig dock. Jonne kom hem från Skåne efter en veckas skola och vandring och vi tog det därför lugnt. Vi var ju nere i stan på Värnamodagarna såklart och åt lite Langos men orkade inte vara kvar under kvällen och eftersom vi inte ses så ofta numera så ville vi spendera lite tid för oss själva också.

Men på lördagen skulle vi ner och festa. Fast på morgonen klev vi upp klockan halv 9!! Jonne stackaren är ju van att gå upp vid halv 8 numera. Vi drog en snabb runda till Växjö för lite shopping. Vilket slutade med att jag hade ont i höften och var tröttare än tröttast, och så ska man orka festa på kvällen med. Vilket vi också gjorde. Drog ner ett litet gäng och träffade min barndomskompis Kim som jag nämnde i ett avde förra inläggen. Sen träffade vi även min vän Ricard.

MEN!! Jag blir alltid lika trött på just Värnamodagarna. En gång om året anordnas det en sån här grej (då räknar jag inte med Karnevalen som alltid är lika usel) och då är hela stan där nere. Det finns inga platser att sitta på i tälten, det enda som serveras är äcklig cider, öl och vin i plastglas som dessutom kostar hela 50 spänn! Och så slår det aldrig fel. Det regnade... i år igen... Dyngsura, kalla, blöta och inte på minsta humör. Och så försöker man få ner mer folk att festa med men alla festade kvällen innan och orkar inte en dag till. Så vid tolv drog vi oss hemåt i ösregnet och det var ingen liten promenad det heller! Varför sjutton skippar man inte Värnamodagarna. Även om det bara är en gång om året och det aldrig händer något annat här så är det fanimej inte värt det!

Och så idag söndag då. Vaknar vid 7 första gången och är så nere och deprimerad att jag inte kan sova. Jag somnade nog om vid tiotiden och fick sova lite till halv 12 iallafall. Sen for jag och Jonne runt halva Värnamo för att försöka hitta det sista han behövde till sitt rum på skolan. Sen på kvällen drog vi ner till Skåne. Kändes inte alls kul att åka ifrån Jonne och veta att jag inte får träffa honom på en vecka igen. Nu är klockan snart 3 och jag försöker värma mig med en kopp te. Sen blir det att försöka somna till McLeods döttrar och försöka att tänka på de positiva delarna av helgen.

Nästa helg blir det bättre för då bär det av någon annanstans. Kan ni gissa vart jag ska? Ledtrådar kommer senare! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...