England!

Nu kommer lite bilder från England som jag också lovat att jag skulle visa er. :) Jag har faktiskt tagit riktiga turistbilder för en gångs skull. Det brukar jag inte när jag är där, men det var för Jonnes skull eftersom han aldrig varit där. Tills nu!

Äh... ska sluta tjata. Här är de:


Obligatorisk bild på Tower Bridge


Obligatorisk bild på en tunnelbanestation.


Obligatorisk bild på Big Ben.


Obligatorisk bild på Blues & Royals.


Obligatorisk bild på en Tyrannosaurus Rex vid Natural History Museum


Obligatorisk bild på apskelett i taket på Natural History Museum.


Obligatorisk bild på Rosettastenen i British Museum.


Obligatorisk bild på Freddie Mercury vid Dominion.


Obligatorisk bild på en cricketmatch


Obligatorisk bild på scenen på Dominion innan We Will Rock You skulle börja.

Ja jag och Jonne hade ganska fullt upp i England, fast jag hann umgås en hel del med min pappa också. Vi var inne i London redan på måndag morgon efter att ha landat natten mellan lördag och söndag. Då var vi och tittade på alla typiska turistmål som Big Ben, Tower Bridge, St Pauls Cathedral, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Picadilly Circus, Harrods och Hyde Park där vi drack kaffe med en envis duva som ville åt våra tårtbitar. :P

Tisdagen var vi också inne i London och gick på Natural History Museum och fick vänta 45 minuter i kö. Värt det dock för det var väldigt intressant och mycket att läsa om våra djur och deras evolution. Vi gick även på Oxford street då, något som jag verkligen avskyr egentligen och jag tror Jonne förstod när vi trängt oss igenom folkmassorna i en halvtimme och kommit halvvägs. :P På vägen hem med tåget var första gången vi märkte av kravallerna dessutom. Tågchauffören meddelade att tåget inte stannade på en station på vägen från London på grund av dem , men annars tyckte jag att det var lugnt.

På onsdagen var vi ute på stan i Southend-on-Sea istället. Mycket härligare shopping då hela centrum är en gågata, det är samma affärer som på Oxfordstreet och bara en tiondel av allt folk. Sen spelade vi lite poker på kvällen också och tog det lugnt. Jonne fick äta riktig fish & chips också. 4 pund för en fiskbit lika stor som en val och gigantisk portion pommes. Och det var bara mediumstorlek! Gotta love it!

Torsdagen var vi inne i London igen. Denna gång för att gå på British Museum. Otroligt intressant med mumier, Rosettastenen, japansk historia, romersk historia och även hela Europa under medeltiden. Fast vi hann inte med allt och planerar att åka tillbaka dit nästa gång vi är i London. Sen åt vi på en charmig italiensk restaurang innan det var dags för kvällens höjdpunkt. We will rock you-musikalen. Jonne som är Queen-fanatiker ut i fingerspetsarna var nervös sen flera dagar tillbaka och under musikalen var han som i trance. Men den var riktigt bra. Fantastiskt bra faktiskt. Man behöver inte vara Queenfanatiker för att uppskatta den, fast det hjälper ju om man åtminstone inte hatar Queen. Tyvärr fick man inte fotografera musikalen och vakterna hade ögon som hökar! Så fort någon försökte såg de det på en gång och var framme och typ stal kameran tills showen var över.

Efter det så åkte vi inte in något mer till London. Fredagen var vi i Southend och gick längs seafront, spelade inne i spelhallarna och satt på puben The Last Post, bästa stället i Southend. Lördagen var också lugn eftersom vi skulle med ett flyg kl halv 7 dagen efter.

Jag kan säga att jag längtar tillbaka redan nu! Saknar ju min pappa när jag inte kan träffa honom så lätt och England är ett härligt land med mycket att erbjuda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...