Konstigt det där med inspiration!

Det har varit två sega nätter. Igår var första gången jag sov hemma på ungefär en vecka då J skulle jobba natt helt hastigt och lustigt. Under dagen hade vi varit i Jönköping på IKEA och provsuttit soffor, fast det egentligen var barstolar vi var ute efter. Vi fick tag i två fina barstolar till slut ifall ni undrade. Tidig uppgång, dålig sömn och en hysterisk dag gjorde att jag bestämde mig för att faktiskt lägga mig redan kl 3. Ja, det är redan för en person som ofta jobbar till kl 4 på morgonen. Men nästa vecka är det plötsligt dagtid som gäller så det var även med ett hum om att jag måste vända dygnet som jag bestämde mig för att sova redan då. Och nog somnade jag alltid och sov till kl 12! 9 timmar sömn är mer än vad jag ska sova så jag vaknade med migrän. Jättekul!

Men mitt i migränen, eller kanske på grund av migränen, drabbades jag av ett blixtnedslag av inspiration. Jag ville plötsligt måla, rita, skriva någon bra berättelse eller novell. Kände dessutom för att det var dags för en ny skiva i bilen. Så in for alla mina mp3 i Winamp, det vill säga ungefär 3000 låtar att lyssna igenom för att jag skulle hitta lite ny musik till en eventuell ny bil-skiva. Och så tog jag kassen där alla mina färgpennor, blyertspennor, tusch, suddgummin och linjaler låg i en enda röra. Jag plockade upp dem allihopa, satte fram lådan där de egentligen ska ligga. Jag menar det finns ju utristade spår för varje penna jag har, så varför de ligger i en plastkasse huller om buller vet jag faktiskt inte. Iallafall så påbörjades ett idogt arbete med att vässa pennorna, sortera dem och lägga dem prydligt i facket. Jag var till och med så duktig att jag sorterade mina pennor i färgordning. Alla gula ligger nu med de gula och går över i orange som går över i rött, sen rosa, lila, blått, grönt, grått, svart och sist brunt. Har även vita pennor och satt och funderade på om jag någonsin har använt de vita pennorna när jag ritat. Kom fram till att jag nog måste ha gjort det eftersom en av dem var använd och vässad några gånger. Vad kan jag ha målat vitt på ett vitt papper?!

Oh the pretty colours!!

Men så fort jag var klar med pennorna, hade slängt allt pennväss (ja, vad ska man annars kalla det?! Pennrestprodukter?!) och satte mig vid mitt bord för att eventuellt komma på något att rita så var all inspiration som bortblåst! Migränen hade inte försvunnit heller. Det blev lite Tomb Raider 2-lirande till slut, trots att jag spelat det spelet ungefär 1012,4 gånger förut. Sen ringde J och ville träffas lite innan han skulle jobba igen så iväg for jag till Värnamo. Började titta på filmen Agora men klockan hade dragit iväg lite väl mycket så vi hann bara se an halvtimme av den innan J skulle laga mat inför jobbet. Han tvingade i mig två Panodil Zapp samtidigt. Detta var vid halv 8, vid midnatt hade de fortfarande inte verkat något så jag slet med att svälja de där tabletterna helt i onödan. Nu när klockan närmar sig halv 3-snåret så är migränen däremot försvunnen. Inspirationen har inte heller kommit krypandes. Och på grund av mina 9 timmars skönhetssömn förra natten så är jag dessutom jättepigg. Kommer bli kalas att kliva upp kl 5 på morgonen varje dag hela nästa vecka. *gör tummen upp*

Men, trots brist på inspiration så har jag nu iallafall lyssnat på en massa bra musik, skrivit en halv novell här på min blogg och har även ett helt fack med pennor, vackert sorterade i färgskala. Hur många kan säga att de har det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...