It's happening again!

Ibland vaknar man på grund av en konstig eller äcklig dröm och man bara känner att man måste dela med sig av den så att man inte glömmer den. 8 känns ju också som en udda tid att vakna på bara för att skriva ner en dröm i en blogg, när man trots allt inte somnade förrän 6 på morgonen. Men den här drömmen var precis så speciell. 

Jag drömde nämligen att jag sov hemma hos J, den enda natten på hela helgen som jag inte gör det. :/ I min dröm så satt jag ensam vid hans dator eftersom han var och tränade och då hörde jag konstiga guppande ljud utanför sovrumsdörren. Jag smyger ut och ser att hela akvariet som står i vardagsrummet lyser blått. När jag tittar in i akvariet ser jag små dykare som simmar med malarna. Tänk dig hur det ser ut när dokumentärfilmare är nere i haven och simmar med valar. Precis så var det fast i akvariet. Då hörde jag plötsligt hur det small till ovanför huvudet på mig och när jag tittade så såg jag små, små piratskepp som seglade på ytan till akvariet. Piraterna var tydligen i strid över neontetrorna. En neontetra var värd flera tusen miniatyrdollar. Fråga mig inte hur jag visste detta, jag bara visste. Snacka om guldfisk!

Mig verkade inte lilliputt-piraterna bry sig om speciellt mycket iallafall. Som den jätte jag var borde jag väl vara värd i allafall tio miniatyrdollar? Även om jag inte lyser i rött och blått? Men men, jag fortsatte att titta på de små piraterna som sköt kryddpepparkorn med kanoner gjorda av svarta sugrör och sen kom J tillbaka från träningen och undrade varför jag stod och glodde på fiskarna. När jag försökte visa honom dykarna och piratmännen var de som bortblåsta!! Jag blev förbryllad och J trodde jag fått ett nervöst sammanbrott och gick och duschade. Medan jag står där och kliar mig i huvudet så börjar jag höra tjatter ifrån den stora benjaminfikusen på golvet och ser hur små exotiska fåglar flyger runt den och sen även runt mitt huvud, som flugor! Jag skriker på J som kommer flygandes ut ur badrummet och vips är fåglarna borta igen. J suckar och säger att det är för att jag har fåglar på hjärnan, sen drar han in mig i badrummet så jag får se mig själv i spegeln och jo minsann han har rätt. I pannan har någon ritat tre små knallblåa papegojor. 

Sen vaknade jag upp och insåg att det kanske är dags att skaffa hjälp för dessa drömmar kan inte vara riktigt normala... eller? 

blåa fåglar på hjärnan
"There's a room in my head" copyright: Mike Altman
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...