På allmän begäran!

Ja det har varit långsamt på uppdateringsfronten. Inte för att jag inte har gjort något speciellt utan snarare är det så att jag helt enkelt har varit alldeles för lat! :) Det får man faktiskt vara ibland! Men nu kära kusiner, nattugglor, katastrofer och även alla andra som kanske undrat vart jag tagit vägen... nu har jag faktiskt tagit mig i kragen och uppdaterat!

Så vad har hänt sen sist då?

Jo, jag har fyllt år! Jo minsann. 22 år gammal för 6:e året i rad! Det ni! Som tur var så jobbade jag den dagen så jag slapp allt för mycket uppvaktning, men redan vid midnattsslaget ringde min kära vän Ricard och önskade mig grattis. Det var uppskattat ändå! :) Och jag är glad för nu är det ett helt år kvar tills nästa gång jag måste stå ut!

Dessutom har jag ätit världens godaste fajitas! Jo, det är sant. Inte ens Mexikos svar på Gordon Ramsay skulle kunna göra det bättre! Återigen hemma hos min kära vän Ricard, en jättehärlig kväll med massor av film, massor av godis och så självklart Ricards fajitas med hemmagjord salsasås och limesås! Jag överdriver inte när jag säger att det var de absolut godaste fajitas som någonsin gjorts! :D 


Inte Ricards fajita, men dock ändå en fajita.

Inte ens i närheten av de underverk jag åt hos Ricard, men nu vet ni hur en fajita ser ut!

Jag har varit i Rättvik också och hälsat på min kusin som nu flyttat från centrala Rättvik (försök säga det utan att garva), till Vikarbyn, en liten mindre by strax utanför Rättvik. Och jag är avundsjuk! Hon bor i en lägenhet ovanpå ett stall och på nätterna hör man hur hennes häst rör sig under en. Jag mös den första natten när jag sov hos henne. För dagen efter var det fest i Stumsnäs och då fick jag sova med 7 hundar istället. Vilket var minst lika mysigt, även om det inte uppskattas när en Grand Danois/Schäfer-korsning får för sig att kliva rakt på mitt spruckna revben. xD Men nu längtar jag tillbaka dit! Hoppas på att min kusin vill komma ner och hälsa på mig under sommaren också! :)  

Nu när jag inte har min KattaStrof och Nattuggla att tjöta med på MSN ikväll så ska jag faktiskt lägga mig innan kl 7 på morgonen! Blir nog första gången jag sover ordentligt på flera veckor. Inte för att jag egentligen vill sova, men det kunde ju vara skönt att faktiskt vara medveten om vad man gör på jobbet en kväll också, istället för att gå runt som en Zombie tills man får sätta sig i bilen och åka hem! :)

Ha en skön natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...