Resfeber!!

Det är så fruktansvärt mörkt och kallt den här tiden på året. Man har lust att gå i idé och vakna upp lagom till påsk. Inte konstigt vi fortfarande firar jul, hur skulle man annars överleva hela vintern!?!

Jag är så sugen på att resa bort från det här och här är några förslag på vart jag skulle vilja resa:

Filippinerna

Strand på ön Boracay i Filippinerna.

Strand på ön Boracay, som 1990 och 1996 blev
framröstad till att ha världens bästa stränder. :D

Min far och hans flickvän var på Filippinerna i september och det lät verkligen helt underbart!! Exotiskt, fina stränder och framförallt, varmt och soligt väder! Eftersom min fars flickvän har hus där och vi har blivit lovade att få bo där så skulle det inte bli jättedyrt heller. Det är ju inte så dyrt att leva där. Man klarar sig lätt på en hundralapp om dagen. Om man inte vill shoppa loss då förstås! :D

Rundresa i Storbritannien och Irland

En stencirkel i Cork, Irland

Drombeg Stone Circle kallas även Druidens Altare
och ligger i countyt Cork på Irland.


Jag har ju mina rötter i England och Irland och även Skottland och jag har varit i England flera flera gånger, men ändå har jag inte sett något! Jag har sett London och delar av Essex där min pappa bor. Men jag skulle vilja se så mycket, mycket mer. Det finns så mycket historia i hela Storbritannien. Jag skulle vilja resa runt hela Storbritannien och Irland och uppleva allt det där. Gamla slott i Skottland, lantliga byar med små pubar och inns i England, den konstiga dialekten i Yorkshire, det varma klimatet och palmerna i Newquey, fiskebyar på Irland. Hadrianus mur, Stonehenge och så mycket mycket mer!

Finns så många ställen jag skulle vilja se. Jag vill även åka till Thailand. Har en farbror som bor där och jobbar som dykinstruktör. Han har alltid så fina foton att visa från allt djurliv som bor under ytan. Australien lockar också jättemycket. Storstäder som Los Angeles och New York där man kan shoppa loss, se Spanska Ridskolan i Wien, tågluffa genom Europa, gärna åka tillbaka till Lanzarote, gå på safari i Afrika, go crazy i Tokyo och sola och bada på Seychellerna, se tempel, djungel och ruiner i Sydamerika, gå på kryddoftande marknader i Marocko, se pyramiderna i Egypten.... Ja, man kanske skulle börja spela på lotto någon gång så man får åtminstone liten chans på alla miljonerna så man faktiskt kan göra allt detta... hmmm..

När åker vi?

Men än så länge ligger det ju faktiskt en del resor planerade under nästa år. Ska ju definitivt åka till England. Ska ju dit både med min vän Ricard så fort vi båda har tid och råd, ska dit med min J också! Och självklart åka dit för att hälsa på min pappa! En resa till Amalfikusten ligger ju inplanerad till sommaren också. :) Och visst, det är Sverige kallaste plats, men under julen drar jag ju till mina släktingar i Dalarna, i närheten av Sälenfjällen. Det är ju inte fy skam! Filippinerna är ju inte heller helt avlägset. 7000 kostar biljetten, med gratis boende så är det ju bara spara som gäller!

Tudeloo!







Kommentarer
Postat av: KattaStrofen

Du glömde skriva upp att du ska komma till Frankrike och hälsa på mig!!! o.O

2010-12-13 @ 18:11:02
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag glömde inte, jag väntar tills du flyttat till varmare breddgrader och ett trevligare land :) Hi hi, nej skojar bara. Jag tog inte med det eftersom jag inte har en aning om hur länge du tänkt stanna och jag har nog inte fått mina miljoner förrän du flyttat tillbaka. :P

2010-12-14 @ 02:11:38
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...