Dagens vredesutbrott!

Jag fattar inte vad det är med folk. Så fort de kört in med bilen på affärens parkering är det ett laglöst land verkar det som! Bilister som kör som idioter, folk som går med både barn och kundvagnar MITT I VÄGEN, folk som tränger sig igenom vid kanten av dörrarna fast det är så brett att man skulle kunna trycka in ett mindre land därigenom! Trafikregler gäller även på parkeringsplatser, fotgängare har INTE företräde mitt i vägen, och ni kommer inte fram snabbare genom att knuffa undan folk från dörren!

Sen ska vi inte tala om hur det är inne i affären! Vett och etikett är som bortblåst och moralen ligger längs med undersidan av lilltån! Folk ställer sig verkligen med fullastade kundvagnar i mittgången, och gärna precis vid grindarna så att ingen annan kommer in i affären. Står de inte med kundvagnen mitt i gången så står kundvagnen utmed sidan och täcker hyllan med precis den varan man ska ha, plus tre hyllor till. Och då står de gladeligen och snackar med bekanta i minst en halvtimme utan att ens försöka bry sig om att det finns andra människor runt omkring.

Scenen är från filmen Zombieland, men jag är övertygad om
att vi inte är långt ifrån att faktiskt hålla på så här i mataffären
.

En till sak jag inte förstår är hur folk kan lyckas se surare ut än de någonsin gjort i hela sitt liv när man precis lämnat företräde och låtit dem gå före, alternativt flyttat på sig för att de ska få fatt i en vara, trots att man egentligen ska ha en vara från just den hyllan själv. De ser ut som att man har gjort dem något riktigt vidrigt och hemskt genom att låta dem springa före så att man undviker en kollision vid fruktdisken. Kan man inte le? Kan man inte säga tack? Kan man inte låtsas vara lite trevlig iallafall? Nästa gång kan jag ju göra som du och bara pinna på och gå rakt in i dig! Hade du blivit gladare då? Hade du en tanke på att stanna och släppa förbi mig? Nej, troligtvis inte. Jag är den som visar god medborgaranda och får en blick som säger att du vill att jag ska dö en långsam och plågsam död.

Nej, jag fattar verkligen inte detta! Vad är det med mataffärer som lockar fram det sämsta hos oss? Eller är det jag som har otur och alltid lyckas vara i affären när de största rötäggen går dit?  

Ifall någon inte förstod det så hatar jag verkligen mataffärer, framförallt små, trånga närbutiker i småsamhällen med världens sämsta utbud och priser som får en att tro att de har förgyllt varorna med 24-karats guld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...