Att vara anonym bland alla andra som vill synas...

Fick en skön kommentar på mitt förra inlägg alldeles nyss, från en anonym läsare som tyckte min blogg var "jätterolig att läsa". Vad glad man blir av att få höra sånt. :D Tack så mycket, vem du nu än är.  Du hade även en fråga om varför jag inte har bilder på mig själv på bloggen. Tänkte jag kunde svara här istället för bland kommentarerna så det syns varför.

Anledningarna till att jag valt att inte lägga ut bild på mig själv är många.

* Jag har lite scenskräck och är lite rädd för att synas.
* Jag har inga bilder på mig som jag frivilligt lägger upp för allmän beskådan eftersom antalet bilder jag är nöjd med lätt kan räknas på en hand.
* Jag anser att den här världen är tillräckligt fylld av personer som gör allt för att synas och detta gör att det lätt blir lite desperat och jag vill inte hamna i det facket. Jag bloggar för min egen skull, inte för att bli känd.
* Folk har lättare att dömma personer som har ett ansikte... så att säga.

Jag är alltid den som försöker se lite positivt på människor, men jag vet också att folk bryr sig inte lika mycket om VAD som skrivs utan VEM som skriver det. Folk ska inte kunna läsa in saker, eller missförstå mina inlägg, på grund av mitt utseende. Mina ord är allt som betyder något. Håller folk med är det kul för mig, håller de inte med så är det bra det också. Alla har rätt till sin egen åsiktMen folk har en tendens at dömma andra efter utseende, och så även det de skriver. Man kan skriva världens mest korkade sak men ser man cool och smart ut så märker ingen det. Ser man däremot ut som en typisk "bimbo" så kan man även skriva en mindre avhandling i kvantfysik och direkt kommer någon anmärka på ett litet stavfel någonstans eller tro att man kopierat hela texten från wikipedia. Cynisk? Jag? Bara lite....

Däremot kan jag ju försöka att fotografera lite mer när jag väl är ute och svänger runt så att illustrationerna till mina inlägg stämmer bättre med det som skrivs. Skriver jag om att jag sett en svart katt så hoppas jag kunna lägga upp ett foto på nämnda svarta katt också. Jag lovar inget, men håll tummarna för att jag tar mig i kragen vad gäller den biten iallafall. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...