Filmeri filmera

Har haft en mycket trevlig helg med mycket film! Någon helg måste man ju ta det lugnt med och revbenet sätter för tillfället stopp för det galna festandet ett tag. Men fredagen blev mysig med ett Sagan om Ringen-maraton hos min vän Sara i Jönköping. Det är aldrig fel med Sagan om Ringen. Inte ens 11 timmar av det! På lördagen var jag med Ricard i Jönköping igen, men den här gången för att se Kick Ass på bio. Jag hade verkligen höga förväntningar på den filmen! Jag vet, man ska inte ha det men mina förväntningar blev verkligen väl mötta och mer därtill. Den var råare och grymmare och roligare än så! Jag rekommenderar den verkligen varmt!

För övrigt på filmfronten, om vi blickar lite mer framåt, så har jag läst lite goda nyheter från filmsajten 
Imdb. Viggo Mortensens haitus verkar vara över och nu är han med i tre nya projekt. Två av dessa filmer ska regisseras av David Cronenberg som Viggo jobbat med tidigare i A History of Violence och Eastern Promises. Den ena filmen är en uppföljare på Estern Promises, dock stod det inte så mycket information om den än. Den andra filmen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om riktigt. The talking cure heter den och kommer handla om Sigmund Freud och Carl Jung och deras hetsiga relation, samt hur de utvecklar psykiatrin. Viggo ska spela Sigmund Freud, Michael Fassbender från Inglorious Basterds ska spela Carl Jung och Kiera Knightley ska även vara med i filmen.  Viggo är en utmärkt karaktärsskådespelare och Kiera är en personlig favorit även om hon ofta fastnar i det "romantiska kostymdrama-träsket". Det tredje projektet, A wing and a prayer, verkar dock stå rätt stilla. Filmen ska tydligen ha premiär redan i år men än så länge står det enbart att det är ett rykte att Viggo ska vara med i den och filmandet verkar inte ens ha börjat. Filmen ska handla om en pilot och en mystisk spiritualist som måste jobba tillsammans för att hitta reliker som ska rädda planeten. Tills man vet mer kan man kanske tycka att det låter lite cheesy men jag ger alltid Viggo en chans. ;) Läste dessutom nyligen om att Viggo även ska introducera Dennis Hoppers nya stjärna på Hollywood Walk of Fame. Skönt att se att Viggo är tillbaka och jobbar lite. :) Och tittar man på bilden här nedanför så är det nog inte helt fel tänkt med Viggo som Sigmund Freud.

Viggo Mortensen vs Sigmund Freud

       Viggo?                                Freud?                

Det kommer dock dröja till 2012 innan den film jag ser mest fram emot kommer ut. I januari ska The Hobbit ha premiär efter att de skjutit upp datumet på filmen. Det finns fortfarande många frågor runt filmen, eller rättare sagt filmerna. Det ska ju bli två stycken. Ian McKellen är ju redan klar som Gandalf och Hugo Weaving som Elrond. Jag hoppas de snart ska avslöja vem som ska spela Bilbo. Ian Holm är tyvärr för sjuk för det. :(  Hoppas att valet faller på någon som kan göra rollen rättvisa iallafall. Ryktena säger ju även att den andra filmen kommer handla lite mer om vad som hände emellan Bilbos resa och Kriget om ringen. Dvs, samma sak som händer i filmen The Hunt for Gollum, en film gjord av fans som kom ut 2009 där man får följa Aragorns jakt efter Gollum efter att Gandalf bett Aragorn leta upp varelsen. Detta kommer tydligen vara med i tvåan om Peter Jackson får sin vilja fram. Kanske en repris av rollen som Aragorn för Viggo? Låt oss hoppas det!  

En fan-gjord poster inför Hobbit-filmen.

Nähä, allt filmsnack har gjort mig sugen på att se lite film och nu när jag får tv:n för mig själv så kan jag ju sätta igång en. Känner faktiskt för något lättsamt och underhållande då jag är något seg och trött idag. Valet står just nu mellan Merlin, Beetlejuice eller Stardust som jag och Ricard pratade om igår. Vi får se vad det blir men jag önskar godnatt.

Sweet Dreams!


Kommentarer
Postat av: Katta

Viggo är minsann en riktig Freud för ögat! ;)

2010-04-12 @ 03:03:30
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Katta

Här snackar vi freudianska drömmar, min vän! ;)

2010-04-14 @ 05:00:30
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tror du nått ett nytt lågvattenmärke gumman! :D

2010-04-14 @ 05:02:40
URL: http://paraworld.blogg.se/
Postat av: Katta

Någon måste ju representera oss stackare som föddes med låg humornivå!

2010-04-15 @ 04:17:37
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej. Kan du ta dig tid och rösta på fyra body/pyjamas jag designat. Det tar inte lång tid alls, bara några sekunder. Skulle vara så snällt om du kunde göra det :) Ska bli mamma i slutet på maj och detta gör att jag har möjlighet att vinna tre månaders blöjförbrukning.



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=238506



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=243023



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=242255



http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=237867



Tusen tack om du tog dig tid :)



Jag har röstat på din bikini som du designat på Nelly i gengäld :)

2010-04-16 @ 22:51:41
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...