Topp 10! Låtar som folk inte tror jag gillar!

Eftersom jag hade så fullt upp hela helgen har jag inte haft tid (läs; glömt bort) att lägga upp en topp 10-lista i fredags, men jag lägger upp den idag istället. :)
 
Jag har alltid hävdat att jag är en allätare inom musik, sen har jag i olika perioder haft en typ av musik som jag lyssnat på lite mer än än alla andra. Hiphop och Reggae var länge den typ av musik jag lyssnade mest på men nuförtiden lyssnar jag mest på metal eller hårdrock. Men jag har fortfarande massor av låtar som inte faller under någon av dessa kategorier som jag tycker om.
 
Jag kan säga att jag är svag för opera, klassisk musik och filmmusik. Jag älskar 60-70-talsrock eftersom jag blir nostalgisk när jag hör många av låtarna och en riktigt känslosam ballad är väl det bästa som finns om man är kär! Kanske även när man inte är det... ?!
 
Jag har iallafall listat 10 låtar som ALLTID har en plats på min spellista men som folk brukar blir ganska chockade över! ;)Med andra ord, inget skrikande, ingen metal, inga svarthåriga grabbar i slitna jeans och bandtröjor... Enjoy!
  

1. Turn - Travis
 
De flesta brukar tro att den här låten är alldeles för mesig för mig men jag ÄLSKAR denna låten. Den kan ena stunden få mig att känna sprudlande glädje för att nästa gång få mig att känna mig gråtfärdig och den har så otroligt mycket känsla! Jag ÄLSKAR den här låten!!
 


2. Nella Fantasia - Sarah Brightman
 
Det spelar inte någon roll hur många gånger jag säger till folk att jag älskar Sarah Brightman, eller att jag gärna lyssnar på opera. Så fort den här låten spelas ser jag hur folk tittar konstigt på mig och frågar "Varför lyssnar du på denna?" För att den är underbart bra! That's why! För att Sarah Brightman är en fantastisk sångerska! That's why!! Om ni känner igen melodin så kan det vara för att originallåten heter Gabriels Oboe, skriven av Ennio Morricone (som gjort musiken till alla Clintans wsterndängor) och var med i filmen The Mission från 1986- Sarah Brightman bönade om att få göra en text till hans låt. Så bra är den!
 

 
 
 
 3. God Gave Rock n Roll to You Part II - Kiss
 
Kanske inte kommer som en jättestor överraskning för de som vet att jag lyssnar på rock, men de som känner mig brukar reagera med WTF! Jag tycker nämligen inte om Kiss överhuvudtaget. Förutom den här låten som jag tycker är fantastisk! :D Tråkigt bara att jag inte hittar en video med bra ljudkvalitét...

 
 
 
4. Nessun Dorma - Paul Potts
 
Som jag sa om Sarah Brightman så verkar det aldrig spela någon roll hur många gånger jag än säger till folk att jag gillar allt, det brukar ändå sluta med gapande munnar när folk hör mig spela denna. Till och med hos vännerna som varit med i måååånga år. Men jag gillar allt som är mäktigt och Paul Potts är mäktig! :D
 

 
 
5. Save tonight - EMD
 
Den här låten räknar jag ofta som min "guilty pleasure" och egentligen borde den väl vara på första plats eftersom det är den största chocken! Jag ska inte gilla den! Det är skämmigt! Den största anledningen till att denna låten är en sån chock dock är att jag absolut inte gillar EMD och jag tycker inte om originallåten med EagleEye Cherry! Men denna mesiga ballad-version av låten gillar jag! Till och med jag säger WTF!

 
 
 
 6. Malaguena Salerosa - Chingon
 
De flesta av mina grannar brukar nog fundera på om jag har mexikansk afton i stort sett varje dag när jag spelar denna. Det måste vara ett trevligt avbrott i min skrikmusik annars. :D Men nej, hur ofta lyssnar jag på spansk musik annars tror ni? Svar: Aldrig! Men den här finns alltid med på ett litet hörn på grund av Chingons fantastiska teknik att sjunga den här låten som bara spanjorer kan. Sen får man ju lite sommarkänsla av låten och det är aldrig fel! Låten var med i första kill Bill-filmen så det var där jag hörde den första gången. :)
 

 
 

 7. You raise me up - Westlife
 
Jag har varit pojkbandsnörd när jag var yngre jag med. Jag har lyssnat lite på Backstreet Boys, 5ive och a1 men jag började gå över till hiphop och reggae innan Westlife dök upp och har aldrig riktigt tyckt om deras låtar. Däremot har jag alltid tyckt om You raise me up men inte hittat en bra version av den, trots att den funnits sedan 2002 och TROTS att det är en av de mest tolkade låtarna i musikhistorian!! xD Sen hittade jag Westlifes version, och ja... den var helt enkelt bäst. :D Jag gillar dock även Josh Grobans, Secret Gardens, Celtic Womans, Paul Potts och Il Divos versioner med. :P
 

 
 
  
 8. White Light Moment - Tove Styrke
 
Jag har inte mycket till övers för artister som blir kända genom Idol, även om de oftast är duktiga artister. Men svensk popmusik är inte riktigt min grej helt enkelt. Men denna låten fastnade jag underligt nog för. Jag har inte ens en ursäkt till det. xD
 

 
 
 9. Hallelujah - Jeff Buckley
 
Tror inte det ska spela någon större roll vad man lyssnar på, om man är religiös eller inte, den här låten är otroligt vacker oavsett!
 
 
 
10. Everybody's changing - Keane
 
De flesta brukar fråga mig om jag lyssnar på Martin Stenmarck när jag spelar denna låten, men ja vad ska jag säga. Jag älskar den här låten i original och Martin Stenmarck gör den inte sämre.. Men inte bättre heller. :D Det här är en ovanligt lugn rocklåt för mig men den är jättehärlig att lyssna på!
 


 
 
 
 
 Honourable mentions!

Herregud det finns ju så mycket bra musik, och det finns massor av låtar som folk inte brukar anta att jag gillar så här kommer en liten lista. :)
 
Pack up - Eliza Dolittle
Return to Innocense - Enigma
Highway Man - Hoffmaestro
Highway man
All about us - Tatu
Ave Maria - Celine Dion
Hitten - Those dancing days
Yellowbrick Road - Elton John
Enya - Lothlorien
I'm your angel - R.Kelly & Celine Dion
Can't fight this feeling - REO Speedwagon
The Riddle - Nik Kershaw
Air on th G-string - Johann Sebastian Bach
Walking on the Milky Way - OMD
Love to hate you - Erasure
Alla ballader med Bryan Adams
The Dolphins Cry - Live
Buddy Holly - Weezer
Bright Eyes - Art Garfunkel
All the Young Dudes - Mott the Hoople
More than a feeling - Boston
Det mesta med Bob Marley
Kingston Town - UB40
Off the record - My morning jacket
Forever young - Alphaville
Children of the revolution - T-Rex
You're my mate - Right Said Fred
 Lola - The Kinks
Rescue Me - Bell Book & Candle
 
Oj det finns så många... Jag skulle kunna hålla på i evighet! But I'm not gonna!
 
 
 

 

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Haha jag älskar Kiss. Helt jävla fantastiska :) OCH LIVE!!!!

SV: Jag fick lägga till en liten edit till det där inlägget om hästköttet, nu utgick jag från vad mina vänner på facebook klagat på ang denna "skandalen". :) De borde ju för övrigt testa ALLT kött då det kommer till mediciner osv ^^

Haha ja jag ska inte rensa min garderob så som du gjorde bara för att jag gått upp i vikt iallafall ;) För jag vet med mig nu att jag komemr gå ned och kommer bli arg om jag ger bort något ;) haha. Men som du säger, du hade nog inte tänkt på det om du inte gått ned igen ^^ Äsch, då du får din första lön sen så får du köpa hem en massa awesome kläder, då tänker du inte på det där sen ;)

Men vad fasen, det är ju helt efterblivet att de bara skickade hem dig sådär då. Nej, den svenska vården alltså. Men ja, som tur är har jag fått starkare värktabletter nu och även fått det dokumenterat, så nu vet de ifall det skulle hända något mer i framtiden med :) Resan blev inte uppskjuten enbart för detta, utan även för att mamma håller på och ska skriva kontrakt på lokaler så vi kan öppna ny restaurang :) Så det var mest därför. Nu med de nya pillrena så skulle jag klara av att åka 100 mil, jag får ta de ganska ofta (och ganska stora doser om det skulle behövas) och det gör inte ont alls då ^^ Idag har jag till och med varit påklädd, sminkad och iväg en sväng och det säger ju mycket :) haha.

Jag måste ta och se alla filmerna snart igen, känner jag ;) haha. Men ja, det är extremt mycket jag saknar i filmerna. I alla filmer, egentligen. Man får väl knappt veta vem det är som är R.A.B i filmerna? Är det ens med något om det? Jag kommer inte ihåg. Tror jag ska titta på de tre sista ikväll, faktiskt. De andra kan jag nog utantill ;) haha

2013-03-03 @ 22:25:34
URL: http://zoofie.se
Postat av: Lina Tsutsumi

Jag är faktiskt inte ett större fan av Hardcore Superstar eller glamrock i huvud taget, men deras gamla låtar är bäst! Lyssna på klassikern Someone Special, den känner du säkert igen (:

Okej, vilken toppen sambo han måste ha då som lagar allt (;
Fuska är bra på The Sims säger jag bara. Gör ju aldrig det annars, men på The Sims så hehe (:

Numera är jag inte rädd för sådana människor. Jag var det förut, men jag har insett att det bara är att strunta i dem. Det finns fler godhjärtade människor än man tror.

Okej, jag vet inte hur det är med aspberger, men jag kan ana att det förvärras. För mig låter det som att han är en typ 1.

Jag har provjobbat än så länge på Carlings, mer än så vet jag inte ännu (: Men det är en bra start!
Jag har bara jobbat i helgen på ica. Jobbar knappt i testugan längre..

Låter som en underbar helg (: Hoppas det är bra med dig! Kram

2013-03-04 @ 13:17:13
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: Anna Katana

Verkligen väntad musik från dig måste jag säga, men man måste ju lyssna på lite annat också ibland.

IFK vann med 2-0 så var en bra start i första tvälingdmatchen för säsongen :D

Gött att din pojkvän vann 900 spänn, du ska verkligen vara stolt övet det.

2013-03-04 @ 17:41:44
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: anniepiie

omg westlife, men gash vilken musik igentligen. :) Mer riktig musik förr än vad som gäller nu tycker jag! ;) Och halleluja är ju så bra!! SV: Han är en nyinflyttad skåning som ser helt ok ut måste jag säga! ;) Päron är jättegott!! Min helg har varit grym!! Och nu är jag ledig i 3 dagar! Underbart!! Kramis

2013-03-05 @ 09:42:23
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...