Sjuksköterskan

Denna vecka har varit lite speciell. Redan på måndag förmiddag var jag tvungen att åka iväg och hämta min kära sambo på jobbet eftersom han mådde otroligt dåligt. Något konstigt virus han har haft som gjort honom illamående efter han ätit och gett honom frossa några gånger. Så han var varit hemma med mig under hela veckan så jag har tagit hand om honom istället för att sitta vid bloggen.
 
Sen kan jag ju ärligt talat säga att jag inte har varit så motiverad heller. Fick veta att Draken som jag besökte faktiskt var intresserade av mig och även en av grabbarna som var där samtidigt som mig, men de har dragit tillbaka sin förfrågan eftersom de inte fått så många ordrar. Tycker det känns lite så där eftersom de ändå hade haft oss där i stort sett gratis i 6 månader och att inte chansa då när det kan bli bättre. Ja det är inte första gången det här händer, det är många företag som hört av sig till mig och sagt att de är intresserade men att de tvingats ta tillbaka anställningen. Jag svär på att om bara företagen slutade fega sig skulle fler få jobb, ekonomin bli bättre och då skulle det bli ännu mer jobb... Men försök övertala företagen om det. :P
 
Så utöver att jag har tagit hand om min sjuka sambo så har jag faktiskt bara släppt bloggen, Facebook och ja allt som har med onlinelivet att göra. När sambon var nerbäddad i ett kuddfort i soffan för att spela Playstation så satt jag med Sims. Känns som att min hjärna behöver sluta fundera och grubbla och det är bästa sättet. :)
 
Vill inte lova någon bättring på ett tag nu, men jag hoppas att jag får upp motivationen snart. Speciellt när jag känner att varje inlägg jag gjort under de senaste veckorna har handlat helt om att jag inte har motivation...
 
 
Tips på hur jag ska göra för att få motivation välkomnas!

Kommentarer
Postat av: Lina Tsutsumi

Du behöver absolut inte be om ursäkt för det, jag har själv tagit en paus från bloggen i några dagar nu för att jag inte haft tid eller lust och det är ju helt naturligt. Man har ju ett liv utanför bloggen och det ska man inte behöva be om ursäkt för (;

Tråkigt med din sambo. Hoppas han blir bättre och att viruset inte är så farligt. Det är ju jobbigt med virus för det måste man "vänta" ut.
Ja, det är kul (: Vi kanske kommer att ha klart något till sommaren, men jag kan inte lova något.

Åh, den känner jag igen. Inte på mig dock, men på andra och det är också anledningen till att jag undviker vissa som själv är psykiskt sjuka. Jag kan tycka det är störande när folk gör det. Jag har aldrig i hela mitt liv ursäktat mig för att jag är bipolär och förstår heller inte varför man ska göra det. Hoppas han lär sig (:

Haha, ja precis Carlings är ju så. När jag provjobbade där började jag komma in på Karlstads hockylag med en tjej om jag vill minnas rätt haha (:
Jag hoppas verkligen att jag får jobbet!
Nej, folk som kommer in i butiker är ju glada och har tid att handla, medan de på ica kommer in efter jobbet, trötta och för att de måste handla mat så det är stor skillnad på kunderna!

Jag ska nog hem till en kompis på filmkväll, imorgon blir det nog fika med några tjejer och så kommer n vän hem till mig på söndag (: Själv då?

Ta hand om dig!

2013-03-15 @ 11:36:11
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: Anna Katana

Nej vad tråkigt att läsa de om Draken. Och tror precis som dig att företagen behöver våga satsa lite, annars blir det aldrig någon bättring.

Hoppas din sambo känner sig bättre nu.
Och du ibland har man faktiskt ingen inpiration till bloggen, det bara är så.

Haha, jo da han vet om andra hockeylag men han är bara lite knäpp när det gäller hockey :D

Har mest spenderat veckan på jobbet, men den har varit bra ändå.
Händer det ngt speciellt i helgen?

2013-03-15 @ 12:15:47
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: ZOOFIE

SV: Vi har ingen aning om hur många gånger vi får köra än, ska tillbaka 2 april för sittning nummer två. Han säger det, han vill inte gissa på hur lång tid den kommer ta eftersom den har så mycket detaljer och dessutom ska vara i färg. Han vill hellre vara noggrann än att sätta upp en tid osv, såklart :)

Ingen fara, jag vet själv hur det kan vara med det där :) Ens sambo är givetvis viktigare än att sitta och svara på kommentarer osv osv :)

Haha ja, jag får ta att ladda hem bumbibjörnarna så snart jag har lite plats på datorn. haha har en 500 gb hårddisk men jag lyckas ändå fylla upp hela, det var omöjligt för mig förut, haha. Men ja, så snart jag kan så blir det massa tecknat ;)

Haha ja jag känner faktiskt likadant då det kommer till skor. Jag har ett par JC, men i och med att jag redan är rätt lång (eller ja, lång för att ha 15 cm klackar) så blir det lite fail där med. Jag har försökt lära mig gå i dem men det går inte, ahahah. Jag är också verkligen Conversetjej. Den här vintern har jag dock hittat ett par Martens-liknande kängor. Alla andra vintrar har jag kört på Converse, men det gick inte den här vintern med tanke på hur slitna alla mina par är, haha.

Åhå ja, Spinnup.. Gud vad jag älskar detta. Var ju ner och träffade de andra scouterna och tittade på OneRepublic igår, haha jag älskar livet. :DDDD

2013-03-15 @ 14:53:55
URL: http://zoofie.se
Postat av: anniepiie

Hej vännen! :) Låter inge kul med virus. Får hoppas att du mår bra iaf! Skönt att bara släppa allt som har med internet att göra ibland och spela the sims är ju himla kul, kan sitta i flera timmar. haha Men va trist det är när man har haft praktik på ett ställe i 6 månader och inte kan få en anställning. Borde nästan vara förbjudet att använda gratis arbetskraft så om man inte från början kan tänka sig att anställa... Men men, erfarenhet får man ju iaf!! När jag hade haft praktik på jobbet jag är nu i 6 veckor fick jag ju en anställning men ingen tårta eller liknande för att man har jobbat gratis i 6 mån. :P hehe Kanske för mkt begärt när man fick anställning men endå! Jobbade endå 10-18 varje dag och det gör jag ju inte ens nu!! Håller tummarna för att du får något snart!! :) SV: Joda, kommenatern har kommit fram! ;) Så himla underbart på sommaren och sitta på balkongen i solen!! :D Håller med om att yohio skulle ha vunnit, fel att några andra ska rösta fram vårat bidrag.... Kramar till dig! :)

2013-03-18 @ 09:49:12
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...