Topp 10! Favoritlåtar!

Vi kör lite musik för omväxlingens skull. Jag tycker alltid att det är galet svårt att säga vad jag lyssnar på eftersom det varierar så otroligt. Jag lyssnar inte på låtar efter genre utan jag lyssnar på låtar jag tycker är bra, så enkelt är det. Sen spelar det ingen roll vad det är för typ av musik.
 
Gemensamt för de låtar jag tycker mest om är dock känsla! En låt som kan förmedla eller ge mig en känsla är alltid lite bättre! Jag kommer inte skriva någon beskrivning till låtarna. Alla dessa låtar är de som hängt med länge. De kanske inte är mina absoluta favoriter just nu, men de har hängt med längst och har alltid en plats på mina spelllistor!
 
 
 
1. Final Episode - Asking Alexandria
 

 
 
 2. The Kill - 30 Seconds to Mars
 

 
3. Starlight - Muse
 
 
 
4. Helena - My Chemical Romance
 
 
 
5. Solitude - This is the End

 
 
 6. Love the Way You Lie - A Skylit Drive (Eminem/Rihanna Cover)
 

 
 
 7. Time to say goodbye - Sarah Brightman & Andrea Bocelli
 



8. Solitude - All eyes on me
 
 
 
9. Relentless Chaos - Miss May I
 

 
 
10. Amaranthine - Amaranthe

 
 
 

Det här hittar ni aldrig i min spellista!
 
Det var jättesvårt att bara välja ut 10 låtar av all underbar musik som finns därute! Ännu svårare är det att välja några få låtar som ska få platsa i Honourable mentions. Så därför väljer jag ut några låtar som ALDRIG hamnar på min spellista!
 
* Meja - All about the money: En låt jag verkligen inte klarar av, har aldrig gjort. 
* Lars Winnerbäcks låtar. Tyvärr. Han är en asduktig låtskrivare men jag fixar inte hans typ av musik.
* Kent. Bortser man från "If you were here" så blir jag bara deprimerad av deras musik.
* AC/DC - Finns några låtar som fungerar på fest om jag inte får välja musiken annars klarar jag faktiskt sällan av dem.
* Iron Maiden - Samma som AC/DC. Har aldrig fastnat för deras låtar.
* Adele - Chasing Pavements. Adele är en jätteduktig tjej, men just Chasing Pavements har jag aldrig gillat.
* Milow - Ayo technology. Han tog en bra låt och gjorde den deprimerande och enformig och dessutom påminner denna låten mig om en hemsk tid i mitt liv.
* James Blunts låtar - Sååååå deprimerande!
* Öppet rasistiska eller nazistiska grupper - Säger väl sig självt antar jag
* Nirvana - Rape me - Nirvana är ett band jag överlag inte fastnat för och speciellt den här låten ger mig bara kalla kårar utan att jag kan förklara varför.
* The Cheeky Girls - The Cheeky song (Touch my bum) - Bara så otroligt dålig på alla sätt. Har ni inte hört eller sett videon så kolla på Youtube och förvånas över hur dålig musik det kan finnas! 
* Psalmer och överdrivet religiösa låtar - Jag kan lyssna på låtar som är religiösa, men det får inte gå till överdrift och försöka hjärntvätta mig.
 
Jag skulle nog kunna lägga till många fler låtar till denna lista också. Dessa låtar/band/artister är dock totalförbjudna på mina spellistor. Det finns många andra låtar jag inte tycker om men jag kan stå ut med dem. Dessa låtar klarar jag absolut inte av alls!
 
 

Vilka är era absoluta favoritlåtar?

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Du lyssnar på rätt mycket bra musik :) 30STm, Asking Alexandria, Amaranthe, Solitude.. Ja, u get it ;) Måste dock säga att jag även tycker om AC/DC och dessutom Nirvana och deras Rape Me, haha ;)

SV; Hade det verkligen bra i Stockholm, ja :)

Du kanske behöver byta vana, alltså att du kanske lyssnar på just något annat innan du sover? Har du testat det där med ljudböcker? I början funkade det super för mig, men nu går det trögare och trögare för varje gång, haha. Men nej, förstår inte varför inte bara världen kan ändra tiderna för dag och för natt, att vi byter lite, haha. DÅ skulle man kunna både somna och ta sig upp, om alla skulle börja jobba vid typ 12 istället för 8 ;)

Ja, jag trodde också vi kommit längre. Känner igen det där med alternativ stil, just för att jag har haft alla olika sorters stilar. Jag tycker dock jag blir dömd minst lika mycket då jag ser "vanlig" ut som inte. Nej, vi lever i 2013, liksom...

Haha ja.. Jag skulle fan inte kunna leva utan chips ^^ Jag sa samma sak om mackor från Subway då jag fick veta att jag var gluten. Hela början av 2012 levde jag typ på Subway. Min absoluta favoritmat där ett tag. Och nu bara.... jaha, jag får köpa en jävla sallad om jag vill ha subway. Allergier över huvud taget borde inte få finnas ^^

2013-01-19 @ 16:49:16
URL: http://zoofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...