Precis vad man behöver ibland

Jag har känt mig oerhört seg under hela veckan. Vet inte alls varför men jag har varit lite småtrött och stel och egentligen inte haft så mycket lust till någonting. Jag trodde inte det skulle bli så mycket av helgen alls men vid 9-tiden igår ramlade Kim och Vilemina in med Lillan och till sist även Jenny och kvällen utvecklades till en kavalkad av tecknad film, maraton med smurfarna på DVD och väldigt trevligt helt enkelt. Plus en nachotallrik  och en facerape från kära Kim då. :)
 
 
 
Vi kan låtsas att vi tittade på Madagascar 2 för Lillans skull men vi vet alla att det är lögn när Lillan sitter i kontoret och ritar och vi vuxna har fastnat i filmen istället. :)
 
Jag har iallafall fått ny energi och Kim kom även tillbaka idag för att dra ut oss på en långpromenad runt Värnamo. Skön helg!

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Men fy fasen vad gott med nachotallrik!!!! Har ingen ost hemma :((( haha.

SV: Ja, det tror jag också de hade haft. Sedan är jag stort fan av dem alla. Jag försöker hela tiden mejla runt till olika personer som skulle kunna hjälpa mig att komma i kontakt med dem för intervju osv, men det är ju sååå jävla svårt. Då man läser Anders Tengners bok så ser ju allt så lätt ut, haha. Men det var ju förr också så.. Helt omöjligt är det ju inte, men grymt svårt som sagt :(

Ja, jag lever också efter det, att man ska behandla alla som man själv vill bli behandlad. För det mesta iallafall. Ibland är det svårt, haha. Då folk är på en osv, du kanske förstår :p Jag har en tendens att ge tillbaka tusen gånger värre då någon är jävlig ;)

Ja, det är verkligen sjuk skillnad. :) Önskar jag hade fått tagit med min vän in VIP på Peace and Love, då hade jag haft så jävla mycket roligare, då hade vi nog hängt där bakom mer, haha. Jag gick in då och då, bloggade, kikade osv, men hon fick ju vänta utanför :/

Vi får se vad jag har råd och tid att åka iväg på iår. Hoppas det blir mycket, däremot. Vill väldigt gärna åka på Sweden Rock, men vi får se hur det blir :) Om Peace and Love vill ha tillbaka mig som bloggare, då kommer jag utan tvekan att åka :)

Ja det är helt sjukt. Innan jag visste att jag inte kunde äta gluten så hade jag ont i ett ben (och kunde inte gå på det) under två veckor. Detta var under studentveckan i somras så det var jobbigt som satan, haha. Oj, låter lovande att bli ihop blandad med någon annan det där :o

2013-01-06 @ 19:51:00
URL: http://zoofie.se
Postat av: Rinki

Det låter som en riktigt mysig kväll! Roligt att ni vuxna fastnade framför Madagascar 2 medan lillan satt och ritade. Men det brukar bli så har jag märkt, mindre barn orkar inte riktigt sitta stilla under en film alla gångerna ;). Det är väldigt mysigt att titta på tecknade serier dock.

<3 Detsamma, det är jättehärligt att få prata och kommentera med dig igen.

Nej, det är svårt det där! Vad man ska hitta på för lösning. Man behöver ju kanske inte ta bort alla vapen, de i tjänst (poliser) och så, borde väl ha kvar sina vapen. Däremot borde det finnas nolltolerans, så att ifall någon polis utnyttjar sin status och sitt vapen på dåligt sätt, borde denne inte längre få vara kvar i tjänst. I alla fall inte med ett vapen. Men jag tycker defintivt att gun control vore något att få igenom, att privatpersoner ska få bära vapen (och att det dessutom är så enkelt att få tag i dem) är sjukt.

Haha, nej det var inte så flängigt som det lät ;) och rätt mysigt i alla fall.

Det låter som en perfekt nyårsafton enligt mig. Jag brukar fira hemma hos mina föräldrar, har varit lite av en tradition. Att de fixar en fin middag och bjuder över "nyårsgänget" som vi kallar dem (samma gäng varje gång, gamla bekanta till mina föräldrar) och sedan har vi det kul och mysigt. Men i år var ju mina föräldrar borta över julen och kom tillbaka till Sverige den 30:e så istället var det ett annat par i nyårsgruppen som skulle bjuda på middag och då kände jag mig inte riktigt lika sugen. Dels så är det en grej att fira hemma hos mamma och pappa, där känns det lite mer avslappnat och mer "okej" om man är med. Men om man blir bortbjuden känns det som att man...ja, inte är i vägen men att det blir lite omständligt, speciellt om jag ska be dem om laktosfritt och allt vad det är. Så nyårsafton blev hemma istället :).

Jag har gått halva min utbildning nu, kommer bli klar till sommaren 2014 om allting går som det ska :).

Hoppas att du/ni har haft en jättebra start på året också <3. Massa pussar och kramar till dig!

2013-01-06 @ 22:33:38
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Lina Tsutsumi

Tack! Nej, men precis! Jag tycker mest att det är kul med element och stjärntecken, sedan behöver man ju inte tro på dem. Det är en annan sak (:

Ja, jag önskade att jag inte inte var allergisk mot djur faktiskt ): Jag är inte allergisk mot alla pälsdjur. Det där med att vara allergiker sitter ju oftast inte i pälsen utan mer i hur mycket kvalster djuren usöndrar. Katter är jätte jobbigt för mig, och det beror på att de har så mycket kvalster i kroppen. Man kan känna av det inte bara på pälsen utan på deras saliv och deras urin, så det spelar ingen roll om det är nakenkatt. Däremot ska jag testa på att träffa en sibirisk katt som tydligen saknar detta kvalster protein i kroppen och gör att många allergiker tål dem. Tål jag en sådan katt så ska jag nog köpa en sådan misse!(:
Jag tål hundar också och vill egentligen skaffa en hund, problemet är bara att jag inte ha tid för en hund. Och jag är inte allergisk mot fåglar, men jag har hört att de som är allergiska oftast inte tål fåglar efter ett tag och jag vill varken utsätta mig eller fågeln för det.

Vad coolt! Jag ville också ha salmandrar och ödlor förut, men sedan kom jag på vad de äter och då vart jag inte så suger på att skaffa det haha (:

Ja, de är bra låtar! Haha jag förstår, det är inte lätt att tycka om något om man lyssnat sönder på sådan musik!

2013-01-07 @ 07:26:47
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: Anna

Men vad god den där nachotallriken såg ut! Hoppas den smakade lika gott :)

Svar: Tack så mycket! Blev själv väldigt nöjd med den.. En perfekt jacka att varva min älskade skinnjacka med :) Nej, jag blev så förvånad första gången jag såg det. Har aldrig köpt kläder där innan, men tänkte jag fick slå till nu när jag ändå skulle komma så billigt undan :)

Just det, ja! Det kan jag ju försöka skryta med, att du börjat se SoA ;) På tal om det så var han som spelade Piney i SoA med i ett avsnitt av Vita Huset som jag såg förra veckan. Såå ung, haha!

Precis! Det är ju sådant som vi tittare nog inte tänker så mycket på, eller de flesta i varje fall, allt arbete omkring filmen just. Man kan ju inte mer än hoppas att det sköts på rätt sätt!

Kunde inte sagt det bättre själv! Ibland önskar jag att man kunde göra så mycker mer än vad man gör, men tid och pengar räcker inte riktigt till :(

Ja, det hade inte varit helt fel :)
Tack detsamma! Kramar

2013-01-07 @ 08:45:50
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Katana

Animerade filmer är ju underbart att titta på hur gammal man än blir (: Men visst det är bra att skylla på barn, haha.

Helgen har varit kanon. Lite shopping och massa mys med pojken. Din helg slutade ju underbart läste jag här i inlägget.

Jo men det är ju verkligen ett fint landskap året om. Och så himla mysig bebyggelse. Älskar det. Men som sagt hade jag inte klarat av att bo i dalarna nu för det är för litet för mig.

2013-01-07 @ 15:45:03
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: anniepiie

men mums va gott! :)Tacos är jag så dålig på att äta,måste jag göra oftare för det är ju så gott! ;) Smurfarna är ju för bra, har den i 3D! :) Jag vill verkligen ha ett riktigt jobb detta år. Prio 1! :)Själv?? Kramis

2013-01-08 @ 09:57:55
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Lina Tsutsumi

ag har faktiskt inte haft på mig dem så mycket ännu eftersom det är så kallt ute för att ha de på sig.. :/ Jag tycker du definitivt ska köpa ett par flatforms! Det beror ju alldeles på hur man matchar dem. Kika in på http://nyheter24.se/modette/billytilly. Hon är bra på att matcha flatforms, med lite mer "rockig" stil.

Jag är nog också allergisk mot hundars saliv, men det där är till och från Jag tycker inte att jag har någon större allergi för hundar faktiskt.
Ja (: Jag hoppas på att jag tål dem och om jag gör det vill jag så gärna skaffa en sådan katt!
Precis, jag har en liten dröm om att jobba i en studio och ta med min hund varje dag till jobbet haha (: Gnagare verkar okej, men jag tror också att jag skulle reagera på hö och spånet faktiskt!

Jaha, vad är det för något som är fryst då? Om det är fryst så är det ju okej.. jag har hört att man måste mata de med levande små varelser... vilket inte känns helt kul!

2013-01-08 @ 19:51:55
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: william

gud vad gott:DDDD blir superhungrig nuD

SV; Naw Tackar så mycket:) Blir så glad:)

2013-01-10 @ 11:38:23
URL: http://canonguy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...