Lågbeläggning

Ja, det känns som jag har lite av en lågbeläggning på min blogg just nu. Det har faktiskt inte hänt speciellt mycket alls den sista tiden och igår spenderade jag hela dagen med en jobbig huvudvärk! Den där stelheten och tröttheten jag lider av har inte heller riktigt försvunnit. Utöver att jag och älsklingen åkte till Kim och Vilemina för att kolla in DDP Yoga så har jag faktiskt mest suttit framför tv eller dator och så har jag druckit kaffe och pusslat.
 
Just det... pusslat!
 
Det går faktiskt i vågor för mig men jag tycker det är otroligt rofyllt att bara sitta och lägga ett pussel lite då och då och det känns som att jag kan sysselsätta hjärnan lite utan att behöva anstränga mig för mycket! Ja, jag känner mig som en hobbypensionär men jag tycker faktiskt det är roligt och vi har till och med flera olika pussel här hemma, varav 2 jag ännu inte öppnat. :)
 
 
Någon annan som tycker om att pussla?
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Pussla har jag inte gjort på år och dar, men håller med om att det kan vara riktigt rofyllt. Om jag minns rätt ;)

Svar: Lyssnade precis igenom Turn med Travis, den var riktigt bra faktiskt. Jag gillar sådana låtar, har många liknande i mina spellistor på Spotify :)

När man inte letar efter det så brukar det oftast dyka upp, så var det med min vårjacka i varje fall. Och samma sak när jag hittade min skinnjacka, en dag hängde den bara där inne på H&M och väntade på mig :)

Det känns ändå lite konstigt att förknippa någon man så länge förknippat med en särskild serie med en helt annan roll. Och så är det lite för mig med Gemma med nu :)

Det har du nog rätt i, kan ju vara svårt att få reda på fakta om precis allt.
Den chansen är nog inte så stor, nej. Men samtidigt, så känner nog dem som faktiskt vinner tillslut också. Och då händer det ju dem ;)

Hoppas du haft en bra tisdag! Kram

2013-01-08 @ 22:15:21
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: ZOOFIE

SV: Ja, ibland behöver man en liten paus. Trots att jag nu bestämt mig för att skriva något inlägg då och då trots att jag anser mig ha paus så är det behövligt. :)

Nej, det är till och med svårt för mig att hitta tiden att svara på intervjuer, och då vill jag inte ens föreställa mig hur de har det.. Det är helt sjukt! men ja, jag fortsätter mejla runt ;) Det hela med Universal Music kanske kan hjälpa lite ;) haha.

Nej det gick inte den här gången, att få fram ett extra, tyvärr :/ De hade tydligen ett visst antal de delade ut till just bloggare, och då blev det så att vi inte fick ha med någon in :/ Det hade ju varit bäst om man hade känt någon där inne, men nej :/ Och att man varit fler än bara två. Då min syster och hennes vän var med så var jag inne VIP lite mer, just för att Therese inte blev ensam :)

Ja, gluten är verkligen det jobbigaste och värsta som finns. INGENTING finns ju glutenfritt typ, och det som gör är döäckligt. Man måste baka själv eller så om man vill ha något gott med. Kan inte bara köpa hem en kaka eller så. Du fattar. Pizza är också jävligt svårt... :( haha. Håller tummarna för att det blir bättre för din sambo nu när han dragit ned på det :)

Hahhaa oj, ja hon kanske var både trött och förvirrad! Det är fasen sjukt, haha. Är man trött och förvirrad och jobbar som läkare, då ska man fan ta ledigt, haha.

2013-01-09 @ 01:30:30
URL: http://zoofie.se
Postat av: Rinki

Kanske inte kommer som en jättestor överraskning att jag gillar pussel också? ;) Vi brukar ju vara rätt lika. Jag skulle vilja ha ett sådant där 2000-pussel med 2000-bitar! Vore coolt. Vet dock inte om jag riktigt skulle ha plats för det någonstans, men coolt vore det och speciellt om det blev klart.

Sv: Aww, inte behöver du bli tårögd, min skolgång har inte varit vidare lätt alla gånger. Men samtidigt vill jag inte klaga heller, motgångarna har väl hjälpt mig att bli den jag är också. Och jag hade väldigt tur med min lärinna jag fick också.

Hihi, Damborg lät som en härlig lärare! Hon som jag har i min kurs nu är väldigt, väldigt bra. Under universitetstiden så har det känts som att de flesta lärare har varit rätt opersonliga, men hon vi har nu är så full av liv, härlig och har humor! :) Så stort plus på henne.

Åh, ja! Att titta på gamla serier man såg när man va liten, jag älskar sådana nostalgitrippar! <3.

Ja, absolut borde de verkligen göra ordentliga undersökningar på de som ska bära vapen, även om de är utbildade poliser. Det finns många dirty cops därute. Hemskt att höra om de där kvinnliga engelska poliserna :/.

Det har gått rätt smidigt med plugget, än så länge. Visserligen har jag suttit sedan typ 12 idag tills nu, ja klockan är ju nästan 3 på morgonen. Men ville göra bra ifrån mig på den här seminarieuppgiften eftersom den är med i betygsbedömningen och jag var inte helt nöjd med min första inlämningsuppgift. Kände också att jag när jag väl var i gång med själva skrivandet på uppgiften (läste en del innan, så kom igång typ vid sju på kvällen) så ville jag skriva medan järnet var varmt ;). På torsdag eftermiddag börjar hemtentaskrivandet också, men jag hoppas att det kommer att bli bra.

Massa pussar och kramar <3 hoppas att ditt huvud snart blir bättre!

2013-01-09 @ 02:51:50
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Katana

Usch jobbigt med huvudvärken, hoppas du slipper den inom snart framtid.
Oj, vet inte när jag pusslade sist faktiskt. Måste varit många år sen. Men jag brukar slappna av och ta det lugnt när jag sätter mig med mitt album och scrapbookar.

Ja 8 mil är minst sagt lite väl långt för att kunna göra en riktigt handling. Jaså, planera du att hamna här vid Gbg? Trevligt (:

2013-01-09 @ 11:55:02
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: anniepiie

när man har ont i huvet eller är sjuk är det förståligt att bloggen hamnar åt sidan! ;) pussel är kul, min farmor pusslade alltid stora och svåra pussel. :) Sen limmade vi ihop dom och hade som tavlor. Riktigt fint, har en med hästar som jag har sparat. SV: Jaa, jag längtar tills det blir klart så man kan börja gymma och göra det till en rutin varje dag! ;) Tack för att du håller tummarna för mig!! Finns recept i vår kokbok. :) Precis, hoppas att vi båda hittar något jobb!! Vad är du intresserad av?? :) Kramis

2013-01-10 @ 11:09:03
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...