Djurvänliga nagellack!

Jag värnar ju alltid om djurens bästa. Djur är ändå min passion och det minsta jag kan göra är att inte stötta företag som använder sig av djurförsök. Eftersom nagellack och nail art är en annan av mina stora hobbies så tänkte jag promota nagellacksmärken som inte använder sig av djurförsök och även skriva in vilka som gör det!
 
Vissa av dessa märken tillverkar ju även andra produkter inom skönhetsvård så då kan man ju undvika även annat smink från dessa märken om man vill.
 
En god nyhet dessutom! Israel har sedan 1 januari i år förbjudit import och försäljning av djurtestade produkter! Heja!
 


 
 
Dessa märken kör INTE med djurförsök!
 
* China Glaze
* Clarins
* Color Club
* Depend
* e.l.f
* IsaDora
* Kiss Products
Make Up Store
* Nivea
* Nubar (är även fri från många farliga kemikalier och veganvänlig)
* Nyx
* OPI
* Orly
* Revlon (körde med djurförsök tidigare men inte nu längre!)
* Wet n Wild
* Zoya
 
 
 
 
 
Dessa märken kör med djurförsök!
 
* Aussie
* Avon
* Dolce & Gabana
* Essie (körde inte med djurförsök men blev uppköpt av Loréal)
* Estee Lauder (återinförde djurförsök 2012 efter att ha hållt upp i 20 år. Detta påverkar även andra märken som Origins, Clinique, MAC m fl.)
* H&M
* Lancome
* L'Oreal med alla dotterbolagen! (Kerastase, Matrix, Maybelline och Garnier, m fl.)
* Mary Kay. Tog tyvärr upp det 2012 eftersom marknaden i Kina har regler emot att sälja produkter som inte testats! Vilket skämt!
* Max Factor
* Rimmel
Yves Rocher
 
Det finns många märken som mer eller mindre tvingats gå med på djurförsök efter att de blivit uppköpta av större bolag som i sin tur börjat med djurförsök enbart för att kunna utöka marknaden. Jag själv insåg att jag har flera produkter från dessa bolag hemma exempelvis Mary Kay och Maybelline. Det enda man kan göra är att försöka undvika dessa produkter så gott det går! Jag inser själv hur svårt det är att undvika produkter från alla som har djurförsök. Speciellt när alla märken säljs precis överallt!
 
 
 
Länkar
 
På Belas blogg finns en lång lista på olika skönhetsmärken som kör med eller utan djurförsök. Tyvärr är den från 2011 så många av märkena som inte körde med djurförsök tidigare gör tyvärr det nu. Men listan och hennes blogg hittar ni >>HÄR<<
 
En utförlig lista över många utländska märken kan ni hitta på nagelbloggen Never too much glitter. Trots att listan är från 2009 har hon uppdaterat den kontinuerligt sedan dess! Hennes blogg hittar ni >>HÄR<<
 
Vill ni vara riktigt säkra är det absolut bästa att gå in på PETA's egen hemsida. De har en lång lista på krav som måste mötas för att ett företag ska listas som Cruelty Free. En söksida för att hitta produkter som inte testas eller som testas kan ni hitta >>HÄR<<
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken bra lista! Jag visste t ex inte att H&M körde med det, vad besviken jag blir. Då ska jag sluta köpa det därifrån!

Svar: Tack så mycket! Jag hoppas också det, just nu är det ju bara fyra timmar kvar. Timmar som kommer gå extra långsamt känner jag på mig ;)

Precis så känner jag med. Man vill inte alltid ha dunkande musik ur högtalarna, ibland är et himla skönt och avkopplande att bara lyssna på lugna låtar. Keane gillar jag också!

Ja, men det blir ju ofta så. Det är det som är så kul när det väl händer! Att inte förvänta sig något och sedan hitta något som man vet med sig ska hänga i sin garderob :) Vad gillar du mest för affärer att spana i?

Haha, jag känner likdant. Egentligen med alla karaktärer från en serie som visats i många säsonger, man vänjer ju sig så lätt vid det.

Jag har ju dessutom ännu mindre chans då jag aldrig köper lotter av något slag! Kanska dags att prova på turen?

Nej, inga större planer så faktiskt. Tänkte försöka ta det så lugnt som möjligt, känner mig redan idag trött i huvud och kropp efter denna vecka. Så det ska bli skönt att koppla av ett par dagar. Själv då? Något kul på G? Kramar

2013-01-10 @ 14:09:42
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Katana

Bra inlägg. Mindre tråkigt att upptäcka att jag använder smink från båda listorna. Få försöka bättra mig där.

Haha aa visst är det? Dessutom var jag rosahårig när jag gjorde det inlägget också. Och hade kort hår dessutom, så ganska mycket har hänt.
Haha vem vet, du kanske bli stormrik snart :D

Jag har inte scrapbook så värst länge, några år bara. Och jag gör det väldigt simpelt. Håller ju bara på med fotoalbum så.

Ja, Gbg är en riktigt fin stad med härliga människor. Jag stormtrivs här kan jag säga. Har bara bott här i 2½ år men känner mig som hemma.

2013-01-10 @ 17:51:24
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: ZOOFIE

SV: Haha ja det är sååå himla många som är nyfikna, säger jag bara ;) Man kan hoppas att allt med Universal kan hjälpa mig i framtiden, säger jag bara ;) På tal om intervjuer så får du hålla tummarna grovt nu! Har fått svar på ett mejl jag skickade till en av de på min önskelista :D

Alltså, laktosintolerant är inte samma sak heller. Deras mat är inte äcklig och de kan ta piller för att sedan kunna äta laktos. ^^ Min lillasyster är laktosintolerant och hon säger att hon aldrig skulle klara att ha det som jag, haha. Ja, som du säger är det ibland helt okej då man bakar själv, men långt ifrån allt. Så mycket blir misslyckat, saker smakar gummi osv. Man får helt enkelt hålla sig till sallad och kebab, trots att jag i princip alltid saknar pizza, friterad mat och allt sånt. Jag fuskar allt för ofta :/ haha

2013-01-10 @ 18:45:18
URL: http://zoofie.se
Postat av: Lina Tsutsumi

Tack! Jag är riktigt förskyld, men hoppas på att bli bättre snart (:

Tack så mycket, det vore jätte kul om ni ville lyssna på det jag har gjort!
Ja, jag är lite frusen av mig så jag springer helst inte rutn i dem nu hehe, men så småning om! (:

Ja, vissa är jätte allergiska mot hundar bara de är i närheten, så är det inte för mig. Jag kände av saliven förut, men det gör jag inte längre faktiskt.

Åh, fy haha. Jag skulle ens aldrig kunna klara av att ge dem frysta kuber haha. Jag är inte så jätte kinkig med insekter faktiskt, men jag har nämligen fobi för larver. Antagligen på grund av en insident som hände mig när jag var liten..
Och jag förstår dig också med att mata med möss, jag skulle heller inte klara av det!
Kan inte ödlor äta vegetariskt då? haha (:

2013-01-10 @ 21:38:43
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Vad bra att veta! Hade ingen aning om vilka som gör det och inte. ska lägga det på minnet.

Tack snälla du. Vi har det toppen här längtar inte hem om jag säger som så. Tror det blir lite nagel fix efter helgen då en kompis kommer hit till Bangkok. Kul att gå tillsammans och göra det.

Kram

2013-01-11 @ 15:34:16
URL: http://www.fantasydining.com
Postat av: anniepiie

Men vilken tur att jag köper OPI och depend. :) Dock Maybelline oxå som har så bra och täckande lack! :( Blir nog att tänka om nästa gång och köpa ett annat likvärdigt lack! ;) SV: Asså idag har dt snöat här hela dagen och gör fortfarande, kommit typ 2 decimeter! :( Vill inte ha mer snö nu ju... Problemet är att jag inte har något drömyrke! :P Önskar att jag hade det så jag kunde kämpa för det, men att jobba i butik räcker för mig, kul med försäljning!! Hoppas att du har haft en bra dag!! Kramis

2013-01-11 @ 16:31:10
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Lina Tsutsumi

Ja, precis. Jag tror att jag stressat och sedan blev jag förskyld i Tallin för att jag fick andas ut lite och sedan var det hem igen. Så mycket hit och dit och det är inte konstigt att jag blivit sjuk.

Jag tror att allergi faktsikt beror på sinnet och inställning till saker Kanske låter flummigt, men det är sant. Jag har testat det mesta. Eftersom jag inte är så allergisk mot hundar aå får jag inte panik när jag träffa en hund, men så fort jag träffar en katt så kan jag bli nervös för jag vet inte hur jag kommer att reagera och det är nog det som är det största problemet! Sedan är det klart, allergi är ju allergi, men som du också säger det går i perioder

Njae.. jag har haft lite problem med det. Många tror ju att jag bara är rädd för insekter, men så är ju inte fallet. Jag kan se en bild på en larv och så börjar jag jag kallsvettas.. När jag var lite och var på aquarium här i Stockholm så hade de en insekts avdelning och de hade ställt ut en hel burk med mjölmaskar (jag har fobi för maskar och larver) och jag såg inte burken och höll på att ramla över den, men jag fick ju en chock som 6 åring att se hela den där maskburken i fejjan nästan.. usch.. inget härligt minne haha (:

Ok, kan ju vara något att fundera på! (:

2013-01-11 @ 17:24:30
URL: http://linatsutsumi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...