Internationella pannkaksdagen!

Idag är det internationella pannkaksdagen! Pannkaksdagen är från början från England och kallas egentligen Shrove Tuesday. Pannkaksdagen faller alltid 47 dagar innan påsk och förr inledde den påskfastan. Anledningen till att man åt just pannkakor var för att det var ett bra sätt att ta slut på mjölk, ägg och socker innan fastan.  Jag ser det nog bara som en otroligt bra ursäkt att äta en massa pannkakor! :D
 
Idag är det ju även fettisdagen. Här i Sverige äter vi semlor istället för pannkakor för att lägga på oss inför fastan. Själv gillar jag inte semlor så mycket, förutom fyllningen som jag skulle kunna äta hinkvis av! Ska ni äta pannkakor eller semlor idag?

 
Vad sägs om pannkakor med mandelmassa och grädde! Semle-pannkaka!
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Härlig bild :) Jag kommer inte äta något utav det, på semlorna äter jag dessutom bara grädden och locket. Så det är ju ingen riktig semla när jag äter ;) Pannkakor tycker jag är godast tillsammans med sylt och grädde.

Grattis till din mamma i efterskott med förresten!

Svar: Visst? Jag älskar bilden, och tröjan hon har på sig är riktigt ball. Ska bli sjukt kul att se hela outfiten :)

Det är ju det! Jag vet inte om det är köttbullarna i sig som är så speciella, utan mer alltihop tillsammans. Tycker jag då :) Såsen är extra god där med tycker jag. Ja, men det brukar bli så när man kommer ut från IKEA.. Man har köpt med sig mer än man tänkt sig :)

Jag känner faktiskt på mig att det skulle kunna bli riktigt bra, får väl se när jag får tummen ur och köper med mig lite tulpaner eller rosor hem.
Jättesöt unge ju! Skönt hur han diggar med i början av videon!

Jadå, det förstår jag absolut. Det är ju som vilket jobb som helst egentligen, pengarna måste komma in någonstans. Och innan man slår igenom så kan jag tänka mig att det är riktigt svårt att få allt att gå ihop. Vill inte ens tänka i dem banorna. Men din brors band t ex, jobbar dem om dagarna eller är det endast musiken de försörjer sig på?

Okej, men det låter ju kul ändå. Synd bara att den inte uppskattades mer, eller att det gick att köra fullt ut med den. Det var ju säkert ballt att ha den där ändå liksom..? Och förstår att din far inte riktigt tycker det är samma sak, är man uppväxt med något så är det svårt att ersätta på det viset.

Det varierar kan jag väl säga, oftast trivs jag verkligen men sen har man sådana där dagar då allt bara suger och man vill inte vara här längre. Men jag vet ju att jag trivs, det är väl bara att det spökar ibland. Chaufförerna är oftast riktigt sköna och roliga, sedan finns det ju vissa undantag med. Man märker t ex att dem inte har många att prata med när dem åker långt ;)

Håller med dig! Visst, den är rolig för barnen (mammas barn på dagis älskar allt som har med Sean Banan att göra, men det är inte material för Melodifestivalen tycker jag. Då hör den mer hemma i barnprogram. Får väl se hur resten av de två tävlingarna är, men fort sätter det såhär så kommer ju världen undra vad vi håller på med när vi följer upp succén med Loreen med någon av dessa låtar.

Jadå, veckan har börjat bra. Har snart bockat av mina två långa dagar på jobbet denna vecka, så det känns skönt. har väl inte så mycket planerat utöver jobb faktiskt, mest ta det lugnt. Själv då? Några planer? Kram

2013-02-12 @ 16:37:05
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Lina Tsutsumi

Haha, vi får försöka skicka korta meddelenaden då! (;
Ja, det går bra. Vi får ta det lugnt med det hela, men jag är riktigt peppad så det känns bra!

Ok låter bra. Förstår att du inte vill praktisera. Jag vill heller aldrig göra det för de utnyttjar ju gärna en. Lycka till imorgon! (:
Det går sådär, jag har börjat ta en onlinekurs som dekoratör och kände att jag ville uppgradera min utbildning i butik i fall det skulle skita sig med musiken (men det brukar jag aldrig vilja säga), men känns som en trygghet i sig. Jag är ju duktig på att dekorera och tycker det är kul. Passar mig bättre än stå i kassan. Så jag hoppas på att bli klar väldigt snart och sedan kan jag söka jobb (:

Hoppas det är bra med dig! Kramar

2013-02-12 @ 17:44:27
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: emelie▲eyebe

hahaåh vad söt!

2013-02-13 @ 00:45:25
URL: http://eyebe.blogg.se
Postat av: ♫♪ sandra T

gott!

2013-02-13 @ 12:42:45
URL: http://www.sandramusic.blogg.se
Postat av: ♫♪ sandra T

tack vad roligt att höra :)

2013-02-13 @ 16:36:52
URL: http://www.sandramusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...