Drakvarning!

 Idag har jag gjort något så otroligt spännande som att gå på ett möte på ett företag som heter Draken! Ja just det, Draken! Jag höll nästan på att dö av skratt när de ringde från Af och sa att Draken var intresserad av mig! 
 
Känns nästan lite ödesbestämt eftersom jag älskar drakar och fantasy! Så jag for iväg till Reftele idag för att träffa några anställda där, få en liten rundtur på företaget och känna efter lite hur jag ställer mig till företaget. De har nämligen bett om att få praktikanter som sen ska bli anställda på nystartsjobb för att sen få en fast heltidsanställning. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag är villig att gå praktik först, eller nystartsjobb. Företaget är nämligen ett tryckeri inom plastindustrin och känns lite sådär med praktik inom ett område där jag redan har erfarenheten, men om det leder till ett jobb så ska man väl inte klaga.. eller hur! 
 
Får veta nästa vecka hur det blir med detta. :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina Tsutsumi

Haha ejay, guud så längesedan! :D Det började jag också med när jag typ var..15? Sjukt länge sedan jag fifflade med det programmet! Och ja, det är himla mycket bättre än ejay haha (:

Ja precis, det är viktigt att känna av sitt tempo!

Det är ju därför man aldrig vill praktisera just för att det oftast aldrig leder till något jobb, men gör de det så tycker jag absolut att man ska ta jobbet!

Dekoratöryrket verkar så himla kul och jag har ju jobbat i klädbutik så jag vet ju hur de jobbar. Och visst, jag kanske inte borde säga "skita sig" :P Det känns ändå skönt att kunna ha något att luta sig tillbaka på, för producentyrket är svårt att få jobb inom. Jag måste ju kunna försöja mig själv också!

2013-02-13 @ 18:10:39
URL: http://linatsutsumi.com
Postat av: ZOOFIE

ÅH, det här låter ju hur bra som helst ju!!!

SV: Ja visst är han helt sjukt söt ;D haha.

Ja det är verkligen sjukt spännande att vara med och testa Spinnup. :) Jag hoppas verkligen det blir succé som det är tänkt att bli :)

Hahahah ja men då är det faktiskt illa :P om inte ens din bror ville jälas med dig om det. Syskon brukar ju inte vara sena med att jävlas, liksom ;)

och ja, som du säger - första lönen.. Fy fan vad det ska shoppas då!

2013-02-13 @ 21:37:44
URL: http://zoofie.se
Postat av: Anna

Jätteroligt ju! Hoppas det är seriöst och att du kan få bli anställd där sedan, om det är något du vill förstås! Håller tummarna för dig.

Svar: Ja, men det håller jag med om. Har haft en finfin eftermiddag och tackar inte nej till fler sådana! :)

Haha, söt! Mina katter kan inte behärska sig så pass, dem hade haft ner pannkakorna (i detta fallet) fort som tusan :)
Nej, jag har aldrig varit särskilt förtjust i semlor. Dem går an ibland, och då är det bara liite mandelmassa som slinker ner. Och all grädde ;)

Ah, okej. Men det kunde jag ändå tänka mig, det är som du säger otroligt svårt att leva på musiken och särskilt innan man slår på riktigt. Det är dessutom säkert svårare här i Sverige än i t ex USA, det känns som det finns mer plats för musiker där.

Nej, det stämmer ju. Då är det ju verkligen svårt att få det att gå runt med, men det var ju en god idé ändå. Vad sysslar han med i England nu om man får fråga? Har han fått öppna en pub där istället kanske?

Just för tillfället är jag nöjd där jag är, men man vet ju aldrig i framtiden. När man pratar med sina vänner så har dem alltid stora planer och drömmar om vad dem vill göra, men jag har aldrig varit sådan. Visst hade jag drömyrken som liten, men det är inget jag vill idag. Vill heller inte bo någon annanstans eller se världen på det sättet, även om det finns många ställen jag vill besöka. Jag vet inte om du hänger med i vad jag menar?

Haha, man får skylla på vad man vill i detta läge tycker jag! Säga vad man vill om Melodifestivalen, men förut var det ju en riktig musiktävling där man ställde upp med seriösa bidrag. Nu kan det ibland kännas som ett sätt att få synas för vissa, det tas liksom inte på allvar. Det kan jag tycka är tråkigt, för i grund och botten gillar jag ändå Melodifestivalen.

Ja, det känns gott med halva veckan gjord. Nu är det bara resten kvar :) Har du något kul planerat för helgen? Kram

2013-02-13 @ 22:17:01
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna

Fick du min senaste kommentar? Internet knasade sig just när jag skickade iväg den, så jag är inte säker på att den hann iväg :) Vill du kolla det? :S

2013-02-13 @ 22:49:30
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Katana

Kul namn. Ska hålla tummarna för dig!

Tack, hoppas verkligen att det ordnar sig.
Blir ju alltid värre låtar efter att vi har vunnit också för vi har liksom inte råd att anordna eurovision två gånger i rad, haha.

Ha en underbar alla hjärtans dag!

2013-02-14 @ 12:26:43
URL: http://annakatana.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...