Nail Art Challenge 18: Inspired by gradients

Då har man alltså hållt på med det här i 18 veckor och inte ens kommit halvvägs. Haha, känns ganska bra faktiskt.

Denna vecka skulle man inspireras av gradering och min första tanke var att helt enkelt ta två favoritfärger och gradera dem och så försöka göra något mönster över det, exempelvis leopardmönster. Men i söndags så var det en så otroligt fin solnedgång när jag kommit hem från Skåne så jag bestämde mig för att inspireras av det i stället.

Sunset Nails1

Haha, jag försökte använda mig av appen ColourSplash och det gick ju sådär som man ser. Naglarna föreställer iallafall lite gräs och fåglar, träd och så en "älg" på mitt pekfinger. Typiskt mig att smeta ut alla färger också så det är kladdigt, men det är inget jag tänker göra om direkt.

Sunset Nails2
Samma sak med denna bilden men jag är mer nöjd med naglarna i verkligheten på höger hand denna gången. Det är inte så vanligt. Men från vänster till höger ska naglarna föreställa En väderkvar och en lada, några granar, tre höga timotejstrån och sen ett litet ensamt träd.

Sunset Thumbnail
Och så min tumme! Ett stort träd. Fett nöjd med denna! 

 
Ni får även lite färgbilder, utan ColourSplash, för det känns som att graderingarna försvinner lite på de andra bilderna.

Sunset Nails Colour
Suddig bild på min högra hand

Sunset Nail Colour2
Suddig bild på vänster hand och den misslyckade älgen!

Sunset ThumbNail Colour

En inte lika suddig bild på höger tumme.


Jag tänkte först lägga upp en tutorial och tog kort på steg 1 där jag målat nageln gul men sen kom jag på att det går inte visa med foton hur jag gör. Många som gör graderingar gör det nämligen med en svamp och duttar på färgen i steg. Jag har hittat en annan variant som förvisso kostar mig ett genomskinligt nagellack men som jag tycker fungerar bättre.

Jag målar hela nageln i min grundfärg, i det här fallet gult. Sen lägger jag den orange färgen som ett streck på toppen av nageln, nästan som en smal fransk manikyr. Innan det hunnit torka tar jag mitt genomskinliga nagellack och drar färgen neråt. Jag tycker det är snyggast så. MEN! Det kostar som sagt ett genomskinligt nagellack efter borsten och lacket blir missfärgat. Men jag planerar att använda det genomskinliga lacket ovanpå andra nageldesigner med gul-orange färg. Det kommer säkert hända igen. Har ändå 6-7 genomskinliga nagellack. :)





Kommentarer
Postat av: Katta

Vad fint det blev! Försök att bemästra Coloursplash så kommer det bli kanonbilder! PÖZZ

2012-05-30 @ 23:20:30
URL: http://hestia.blogg.se/
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hejsan planer för helgen som kommer? :)

Kolla gärna in mina kategorier "jag syr" och "åsikter&tankar" och säg gärna vad du tycker också! Vem vet du kanske gillar den? :)

Var gärna med på min tävling ---> http://jaasses.webblogg.se/2012/may/tavling-vinn-en-lank.html#comment (direkt länk)

2012-05-31 @ 16:50:24
URL: http://jaasses.webblogg.se/
Postat av: Jobie

Snygga naglar :)

2012-05-31 @ 17:16:42
URL: http://jobie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...