Oh my...

Det tog mycket längre tid än jag trodde på den där sminkkursen jag var på. Jag fick testa ett serum för dagtid som var jättebra och som verkligen verkade fungera men sen höll jag på att sätta i halsen när jag fick höra att priset låg på 500 kronor för en flaska på ca 20 ml!! Gratis kaffe och en muffin fick jag med och en massa information ifall jag själv skulle vilja ge mig in i branschen men just nu känner jag verkligen inte att detta är något för mig. Jag nöjer mig med att följa med lite då och då för att bli sminkad. I April ska jag också följa med och då ska kvinnan jag är modell för lära sig sotade ögonmakeuper så det ser jag till och med fram emot. Sotade ögon är snyggt och ska bli kul att lära sig det ordentligt. Jag hoppas att få en mer färgglad sotning istället för vanligt svart, brunt eller grått men vi får se.


   


 

Nu avslutar jag min måndagskväll med lite te och Rayman!


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Ja, sotade ögon är verkligen supersnyggt! En perfekt sådan när man går ut är svårslaget. Jag är inte alls bra på det, men lyckligtvis har jag vänner som är bra mycket bättre än jag själv ;)



Svar: Ja, det hoppas jag med verkligen! Har ingen lust att ligga hemma och lida, haha. Får tvätta händer, äta bra och vara allmänt försiktig helt enkelt :)



Jag har också fuskskinnjacka, inget äkta här inte :) Så himla skönt när den kan åka fram igen, och inte bara hänga där i garderoben på sin galge.



Jag spelar inte längre nej, spelade i tretton år innan jag la av 2006. Älskade allt som hade med det att göra, men jag tror jag slutade för sent och är därför så himla trött på det. Samtidigt som jag inte är det! Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt, det var de bästa åren i mitt liv men samtidigt tröttnade jag på det och fortsatte för länge efter det. Besöker dock ofta "min" hall och kollar på andra lag. Måste ju dämpa suget på något vis ;) hur länge spelade du basket?



Alltid lika skönt att bli ompysslad, speciellt hor frisören tycker jag.. Älskar när någon pillar och har sig med sitt hår ;)



Hoppas du får en finfin tisdag nu! Kram

2012-03-13 @ 06:55:28
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Thessan

Det finns massa amisar att virka, bara fantasin sätter stopp för vad man kan göra. lär man sig att läsa engelska och japanska mönster finns det ännu mer att hitta på nätet. ha en fin dag!

2012-03-13 @ 07:27:13
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Thessan

man måste nog kunna grunderna innnan man ger sig på japanska mönster, jag har provat men resultatet blev inte bra... jag tror att dom läser på nåt annorlunda sätt, inte som vi som läser från vänster till höger. så japanska amisar har jag lagt ner men engelska mönster går bra att virka.

2012-03-13 @ 13:45:41
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Ja, men precis. Jag är så himla fast i det här att man faktiskt inte behöver vara perfekt för att vara en bra förebild. Jag tror tvärtom att det kan vara nyttigt att ha en "mindre perefkt" person att se upp till, så man förstår att vi alla är mänskliga och vi alla gör misstag. Men att man kan komma tillbaka och lära från det istället.



Det är verkligen supersvårt att sota ögon, och det är lätt hänt att det ser ut som en fet blåtira istället för en smikning ;)



Ja, och jag tvättar ändå händerna alldeles för mycket i vanliga fall. Just nu känns det som om jag springer fram och tillbaka till köket hela tiden, får inget stopp på det :)



Samma här! Många tycker ju att det luktar så himla fantastiskt gott, men jag kan inte heller riktigt skaka av mig känslan att det är ett gammalt djur. Päls tycker jag är ännu värre! Skulle aldrig, under några som helst omständigheter, sätta på mig en äkta päls. Absolut inte!



Det finns faktiskt ungefär ett sådant lag i den klubb jag spelade i, Wasaiterna. Ett s k farmalag, tror de ligger i Div 5 eller 6 och tränar väl en gång i veckan, de gångerna man kan. Inte för att skryta eller så :P, men vårt lag var faktiskt topp tre i Sverige i vår ålder ett bra tag. Tror vi skulle kunna bli hur bra som helt, men sen gick vi alla ur gymnasiet och skola/jobb/familj "tog över" på något vis. Av de laget är det bara två som lirar idag (och det är i just det farmalaget), lite tråkigt faktiskt.



Åh, det är ju det bästa som finns! Speciellt håret. Kan be mina vänner borsta mitt hår, fläta det eller bara pilla i det för att jag tycker det är så skönt! Älskar det :)



Tack detsamma! Kramar

2012-03-13 @ 15:34:48
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Vad kul! Jag brukade sitta modell för Nina som har siljansbackens makeup skola, men nu har hon utbildat så många instruktörer runt om i landet så hon håller i stort sett aldrig kurser själv, men man lär sig verkligen mycket bara av att sitta och bli sminkad. Annars brukar jag kika mycket på youtube. Min absoluta favorit där är Kandee Johnson, hon gör jättemycket snyggt, och har en video om hur man gör färgade sotningar. Den brukar jag göra ibland, jätteenkel och kul! http://youtu.be/6iQTHThmUZs är adressen till den videon med lila sotning. Hon har massa tips till frisyrer, pyssel och massa annat också!

Sv: Å snyggt! Den vill ja se! Ja jag ska nog testa igen snart. Ska nog ha nån design till helgen tänkte jag, eftersom mamma kommer och vi ska fika och fira henne på lördag.

Haha ja jag sitter klistrad vid spelen nu, så det blir inte mycket bloggande. Enda gångerna jag är ut på internet nu är när jag funderar på att ladda ner extra kläder eller frisyrer eller nått, för de som följer med spelen är inte de snyggaste och jag är galen i alla saker som finns på bla. thesimsresource.com och modthesims.info!!

Ja hon gör så mycket snyggt!

Hmm. jag har bara sett blcker med svarta enfärgade sidor. Har aldrig sett nån med mönstrade sidor. Jag tycker att det är tråkigt att allt papper och alla saker är så dyra också..

Hehe ja du får testa. Har nog inget genomsinligt lack själv, så jag kan inte testa med nån tidning än..

Ja jag har tänkt på det med. Men just nu lutar det nog mot att ta någon brun nyans mot rött. Typ mahogny eller vad det heter, eller kastanj eller nått. Men det blir så dyrt med färg eftersom jag behvöer mins 3 flaskor, så det blir nog billigare med frisör, men då vill jag passa på att klippa mig lite också, men vet inte hur, så mitt hår får vara naturligt ett tag till.. :D

Ja precis. Och när vi ändå har många vänner runt rättvik så är det bekvämt att bo kvar. Och Niclas föräldrar i närheten, så om man är sjuk kan de komma med mat osv. :D

Det är inte långt, tror det är typ 18 mil. Och det är ju 16 mellan näset och rättvik så det är ungefär lika långt till mamma som det är till västerås.

Ja jag tycker det är fruktansvärt! Inte nog med att man knappt vågar vara i skogen för vargen, nu ska man vara orolig för ungar som bråkar. Man vet ju aldrig vad de hittar på nästa gång! Men jag hoppas också att de skärper till sig snart..

Haha ja det är lite udda, inget man ser varje dag direkt, men det ska ju inte vara så olika egentligen tycker jag. Och har man haft en ko ellet tjur sen den var nyfödd så kan man ju träna lite "ko-manship" så den blir mer lätthanterlig. Hahaha! Men struts låter jättekonstigt att rida. Det måste ju kännas som man har ihjäl den stackars fågeln, för den ser inte ut att orka så mycket. Men tydligen är de ju rätt starka.

Ja jag håller med! Det skulle vara så mycket smartare med körkort så alla kan tillräckligt och inte bara gissar. Men sen blir väl problemet att de som skriver provet säkert är sånna som gått på vanlig ridskola eller nått och aldrig lärt sig att pälsen blir förstörd om man borstar för ofta, att hästar egentligen inte trivs i vindskydd och att hästar inte behöver täcken så ofta osv. Det är väl nackdelen med testet. För om de ska gå efter lagarna så skulle ju hästarna inte få det bättre, även om man gjorde provet. Men ridskolor borde iaf införa kurser för barn och föräldrar och ha tester där så man vet om man är minst lilla redo att ha häst, eller nått likande..

2012-03-14 @ 12:08:24
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...