Hemma igen

Ja då har de två veckorna med älsklingen gått. Det gick för fort som alltid. Nu har han åkt ner till Skåne igen och jag har spenderat kvällen med att packa upp och känna hur tomt det är när man vill vända sig om och säga något och så är det ingen där. Men bara 5 dagar kvar innan vi ses igen och mindre än 3 månader innan han är tillbaka för gott och tiden går ju fortare än man tror. :)

Ärligt talat kan jag knappt berätta vad vi har gjort de här två veckorna. Tiden har bara rusat förbi. Vi har lagat mycket god mat, bland annat tacolasagnen som jag la upp förra söndagen. Jag har velat fram och tillbaka vad gäller min hårfärg och sen var vi ute i Klevshult en vända i torsdags vilket för mig inte var någon höjdare eftersom grabbarna hade på Ultimate Fighting på teven och diskuterade politik som jag inte höll med om. Jag och älsklingen satt mest och stirrade under diskussionerna och jag lekte med Davids dotter Alexandra, trots att jag i vanliga fall brukar vara ganska nervös och lite tillbakadragen vad gäller barn.

Helgen var dock lite speciell. Fredagkvällen spenderade jag med älsklingen, en politiker och två hästtjejer från Hånger på gamla haket Olympia. Där satt vi alltid förr i tiden jag och mina kompisar. Nästan varje kväll träffades man och åt där eller bara drack kaffe där. God mat har de fortfarande också. Och den ena tjejen, Louise hade med sig 5 spel hem till Johan där vi satt, men vi spelade inte ett enda. :D Vi satt och skrattade åt roliga kattklipp på Youtube och bara diskuterade saker i allmänhet.

I lördags valde vi att bara stanna hemma för att få lite tid att bara umgås innan min älskling skulle åka hem igen. Jag fick dock mitt hår klippt helt gratis och jag har äntligen färgat det! :D Haha, och vad jag valde för färg i slutändan?! Hmm.... ska jag berätta?

Jo, jag är inte elak. Jag är numera svarthårig! ;) Kolsvart i hela huvudet. Det känns jättebra! Jag trivs i det, och jag passar dessutom i det. Min mamma fick se mig idag och hon märkte det inte ens först. Alla säger att det ser naturligt ut på mig. Jag har ju haft svart lugg så det var inte helt ovant. Men jag är jättenöjd. Hoppas bara vintern kan ta slut helt och hållet snart så att jag slipper alla statiska hårstrån runt ansiktet. Jag ska försöka ta en bild på mig själv i veckan så får vi se om jag kan samla mod nog att lägga upp den.

Idag var dessutom en riktig slappardag. En söndag värdig dess namn. Jag och älsklingen tittade på film och eftersom Tintin vägrade fungera och vi var oinspirerade så tittade vi på Johnny English. Jonne hade inte sett den och jag ville se om den så vi kan titta på 2:an någon gång framöver. Sen har vi fixat ett nytt terrarium till salamanderäggen så att vi inte riskerar att de små bebisarna blir uppätna när de kläcks. OM de kläcks. Borde ta högst 2-3 veckor till sen får vi se.

Men nu är jag galet trött! Jag och älsklingen lyckades med bedriften att somna på soffan i natt och sen somnade vi i någon timme på eftermiddagen. Man blir ju helt urlakad av att sova så konstigt. Så nu blir det en kopp te och en god bok och sen somna till lite skön musik.

Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Thessan

tack! Har haft en superbra helg med massa virkning =)hoppas du oxå har haft det bra!

2012-03-05 @ 01:47:30
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Anna Terneborg

Vad härligt det låter! Även om tiden gått fort.. Men det är som du säger, tiden kommer gå fort och snart har tre månader gått. Bara sådär! :)



Svar: Okej, men då kan ju inte ens jag misslyckas med det. Får testa lacken från Isadora då :)



Haha, ja precis. Verkar vara många som missuppfattar det där med foundation, ser ju för roligt ut då det kommer med en pannkaka i ansiktet. Som man så fint säger ;)



Har aldrig riktigt lärt mig att gilla det, varken te eller kaffe. Vet inte varför egentligen, de flesta av mina vänner dricker något utav det.. Har inte riktigt fastnat på samma sätt.



Oh, då hoppas jag på bild snart! ;)



Ha en fin dag! Kram

2012-03-05 @ 07:45:45
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...