Årsresumé 2011 del 2!

April
April var en väldigt speciell månad som gick upp och ner hela tiden. Jag var fortfarande jättedålig och hade ingen ork för att göra någonting överhuvudtaget. Jag tvingade mig själv att vara med på saker som att spela poker och lyckades skrapa ihop nog med energi för att åka till Göteborg 3 helger på raken. Första helgen var jag i Mölnlycke för att se vännen Philips pjäs Bilbo - en hobbits äventyr. Andra helgen festade jag på Sticky Fingers och Rockbaren och åt en god middag med älsklingen, brorsan, Najri och Apell. Jag var fyllechaffis eftersom jag inte kunde dricka alkohol ändå, men jag hade kul ändå och mådde inte jättedåligt. Tredje helgen åkte jag upp med älsklingen ensam för att se Philips andra pjäs Mörker. Sen firade jag påsk ute på landet i en mysig stuga, vi sjösatte båten och umgicks med släktingarna som kom ner från Dalarna.

Maj
Maj var verkligen en helt hysteriskt tråkig månad. Kommer ihåg att jag klagade på vädret eftersom det var minusgrader på nätterna, och även om jag mådde aningens bättre så var jag fortfarande sjuk. Fast nu tog jag faktiskt tag i det och gick till läkaren. Jag blev kastad fram och tillbaka, fick höra att läkarna trodde jag var gravid vilket jag inte alls var tack och lov. Men jag fick svar på vad det var till slut. I maj skulle även jorden gå under enligt domedagsprofeten Harold Camping, men som vi vet så hände inte det heller. :)

Juni
Juni blev en härlig månad. Jag fyller ju år den 1:a så kan ju inte klaga på det. :) Fick jättemånga fina presenter, bland annat två resor. Fast dagen efter min födelsedag åkte jag in för "operation" och fick spendera en natt på sjukhuset eftersom jag förlorade en massa blod. Fast jag var för hög på morfin för att förstå det allvarliga just då, ha ha ha. Men jag mådde otroligt bra efter detta och det var helt klart värt det! Sen fyllde min bror år så vi festade lite tillsammans också, och så vitt jag kommer ihåg hade vi varmt och skönt väder i början av juni. Fast jag jobbade väl mest hela sommaren annars. Midsommar firade jag i Lomma i Skåne tillsammans med goda vänner. :)

Juli 
Jag jobbade nästan hela juli tyvärr men det jag minns främst från Juli var resan till Turkiet i slutet av månaden! Åhhhh vad underbart det var!! Dit längtar jag ofta tillbaka. Jag bestämde mig för att tatuera mig bakom ena örat men fick inte många förslag på vad jag kan tatuera in. Just nu står valet mellan vargtassar eller en räv. :) Jag var även på Kolmården med älsklingen, Ia, Philip och Philips skolkamrat Henrik. Och strax innan Turkiet åkte jag och älsklingen iväg en vecka ut till hans stuga på landet och bara umgicks, plockade smultron och åt våfflor. Så skönt att bara vara för oss själva en stund.


Underbara Turkiet 24/7-31/7. Längtar tillbaka!!

Del 3 är på väg.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...