Nail Art Challenge 3: Inspired by Valentines Day

Idag är det ju Alla hjärtans dag och utmaningen denna vecka var just att inspireras av denna dagen. Jag är själv inget stort fan av alla hjärtans. Jag har aldrig riktigt firat den, och i dag är min pojkvän nere i Skåne och pluggar så jag får väl fira själv i såfall. :) Men vem behöver egentligen en speciell dag för att visa sin kärlek? 

On to the nails... 

Jag var faktiskt väldigt lat denna veckan. Främst då eftersom det är svårt att hitta inspiration till Alla hjärtans dag som inte blir för sockersött. Hjärtan och blommor, rött eller rosor. Det är inte mycket att arbeta med. Jag är inte så förtjust i blommor och hjärtan heller. Så jag har "fuskat". 

 

Suck!!! Ni får skylla på min kamera som vanligt. Och nej jag har inte städat upp runt nageln än! xD Haha. Men jag har bara utgått från vanliga röda naglar, en svart tumnagel och sen klistermärken på alla naglarna. Jag orkade inte sitta och rita på frihand så det blev klistermärken den här gången. Röda hjärtan på mina svarta tumnaglar, och svarta och vita små hjärtan på de röda naglarna. En enkel design! Ska försöka bättra mig till nästa vecka, jag lovar!  


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Riktigt tjusigt! Önskar att jag också skulle kunna göra något liknande, men jag tror inte jag har tålamodet för det ;)



Svar: Ja men precis, jag känner mig inte ens sugen på att gå ut och festa längre. En drink på ett ställe där man kan sitta ner och tjata, men inte riktigt gå ut på klubbar. Känns som jag gjort det liksom.



Hoppas du får en fin kväll! Kramar

2012-02-14 @ 21:07:18
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Supersnyggt!!!

Håller med om vad du skrev i dina andra inlägg om alla hjärtans dag. Förra året var förta gången som jag firade alla hjärtans dag på riktigt. Jag har försökt i tidigare förhållanden, men de har bara sturntar i det ändå. Har aldrig fått presenter eller nått. Men av Niclas har jag fått blommor annat gulligt båda gångerna nu. Jag älskar att fira när jag har ett förhållande, men jag firar helst varje månad på månadsdagen! :D

Men jag känner oxå att det inte skulle vara någon undergång om vi inte kunde fira nått år. Är man tillsammans och i närheten av varandra så vill jag fira, men skulle vi av någon anledning inte vara i närheten av varandra så skulle inte jag deppa ihop för det.

Förstår inte heller varför det är så hemskt att vara singel, speciellt på alla hjärtans dag. Man kan ju fira med kompisar oxå!

Jag hade panik förr om att man var tvungen att ha pojkvän, för alla mina kompisar bytte killar hur som helst. Men för ett år sedan hade jag bestämt mig för att nu skulle jag vara singel LÄÄÄÄÄÄNGE!! men det gick ju inte så bra! Haha. Niclas hade oxå precis blivit singel och skulle vara singel länge oxå och bara njuta av ungkarlslivet. Men det blev kärlek vid första ögonkastet för oss båda. Men, ialla fall, jag förstår inte varför hela samhället får panik vid tanken på att någon skulle vara singel. Då kan man plötsligt få gay-stämpel! :/ Världens måste ändras snart...

Sv: Ja han är världens bästa! :D

Jag tror jag behöver det riktiga ändå. Annars har jag inte koll på reglerna.. :)

Ja visst påminner dom om varandra?! Samma små huvuden och snälla blick. Haha för att inte tala om soptunnor! Och mördarfåglar har väl alla hört talats om!!

Ja folk har ju fördommar om allt! Westernridning, horsemanship, travare, fjordingar mm..

Tänk om ridkolorna hade köpt in ridtravare istället. De är ju mycket billigare! Visst kan de oxå behöva lite tid ibland, men de är ialla fall lugna över lag, billiga och vana vid istort sett allt. Och finns i alla storlekar!

Det låter bra! :D Du är duktig på att skriva och förklara! Smink insperation och sånt skulle oxå va kul om du bloggade om. Jag minns att jag alltid var fascinerad varje gång du sminkade dig. Du hade alltid så många roliga ideer. Som när du hade stjärnor på ögonlocken osv.

Ja jag håller tummar och tår! Det är verkligen klockren! Längtar tills du kan komma hit och se den! Och hälsa på Ove!

Oki, det är bra. Man borde ju få för att läsa in högskolebehörighet oxå. Så får jag lite tid medans jag funderar på vad jg vill, samtidigt som jag får pengar. Även om det ska betalas tillbaka sen, men ändå.

Det är alltid mysigt att agera sjuksköterska åt sin kärlek! :D

2012-02-15 @ 10:51:55
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...