Nail Art Challenge 48: Inspired by dreams

Ja, jag vet att jag lägger ut inlägget senare än jag brukar. Jag har haft fullt upp hela dagen med möte på AF, lite julklappsshopping och planering med min mamma. Det börjar ju faktiskt dra ihop sig mot jul nu. På tal om att dra ihop sig... Detta var näst näst sista utmaningen och sen har alla 50 veckor gått! Vad ska jag göra sen? ;)
 
Denna veckan var iallafall drömmar min inspiration. Jag tolkade drömmar som faktiska drömmar, de man har när man sover. Jag har nämligen så otroligt många livsdrömmar IRL som jag vill förverkliga att jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle göra. Dagdrömmer gör jag också i stort sett hela dagarna, om allt möjligt så det ville jag inte ta heller. Det var så mycket enklare att bara ta konceptet "nattdrömmar". Fast ett tag funderade jag faktiskt på att göra riktigt läbbiga naglar och kalla dem mardröms-naglar! Men det gjorde jag inte...
 
Jag inspirerades av den här bilden:
 
Fantasy unicorn - fantasy-animals Photo
Bildkälla
 
Det blev en väldigt tjejig fantasidröm kanske, men jag drömmer faktiskt själv ALLTID i färg och det är ofta jag drömmer om hästar så det fick bli så! Naglarna blev så här: 
 
 
Tråkigt att ljuset var så fruktansvärt dåligt. Jag brukar ta kort i dagsljus, nu fick jag ta tillgodo med LED-ljus. :P Jag är iallafall nöjd. Tycker jag fick till den där drömeffekten som jag var ute efter och färgerna blev kanon! Jag är inte jättenöjd med min enhörning men lite söt blev den väl? 
 
Jag orkar nog inte dra steg för steg hur jag har gjort eftersom det är flera steg involverat. Jag la ner ganska mycket tid den här veckan, men i grund och botten är det en gradering med ljusblått, ljuslila och en ganska färgstark rosa som jag sedan tonat ner med ett nästan genomskinligt, ljuslila nagellack med diskret glitter i. Sedan har jag använt mig av det matta topplacket för att få till en suddig, drömliknande effekt. Jättenöjd är jag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad dem här var fina! Måste vara de snyggaste än så länge tycker jag.. Riktigt läckra!

Svar: Haha, ja det skenar lätt iväg nuförtiden.. Man är inte lika uppdaterad som man brukade vara. Jag lyssnar aldrig på radio - förutom på morgonen, och dem jag lyssnar på spelar inte så mycket nytt - och hänger därför aldrig med i svängarna när ny musik släpps. Har bara koll på Britney och några få artister där deras nya låtar dyker upp under "What's new" på Spotify :) Men Gangnam Style är ju alltid nått ;)

Precis. Det är nog inte ens folk som tänkt på detta innan någon ärthjärna vräker ur sig struntpratet.

Låter spännande båda två! Jag hade helst sett den med historia, men det är bara för att jag inte är så insatt i Sagan om ringen-filmerna/böckerna :) Men blir kul att se vad du väljer, om du väljer :)

Ja, jag ser verkligen fram emot det. Hade bokat på Älvsborgs Fästning först, men där steg priset upp till 675:- innan dryck, så det blev lite väl saftigt tycker jag. Men Liseberg blir mysigt det med, var där förra året med så vet vad man har att vänta :) Jag är så himla tråkig när det kommer till julbord, äter inte alls mycket och mina favoriter är potatis, köttbullar, prinskorv och julskinka ;)

Låter som ett perfekt sätt att spendera kvällarna på ju! :) Jag laddar alltid ner på Piratebay eller eztv, det är dem absolut bästa sidorna enligt mig :) Och det är alltid bra versioner på dem.

Perfekt ju! Blev det många sorters godis i år? :)

Jadå, min vecka har varit helt OK än så länge. Slutar två idag och imorgon är det fredag, så resten av veckan så nog flyta på bra den med ;) Hoppas du haft en bra vecka du också! Kram

2012-12-13 @ 09:12:51
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Katana

Myxket fina naglar. Tyvärr kunde jag inte se bilden på enhörningen varken på bloggen eller bildkällan, men jag kan tänka mig hur den ser ut efter att ha sett dina naglar.

Ja, det är från en låt av Love Antell- Stjärna där.

2012-12-13 @ 09:54:15
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Johanna

Tjusigt! :) Påminner mig om att jag måste måla mina inför lördag! :) Dags och bestämma kläder så man kan matcha med lacket ):

Nej jag har personligen lagt ner det här med och hitta någon, jag tror inte han finns. Och jag trivs bra själv. Så det är lugnt. Skulle han dyka upp så gör han, då får man ta det utefter det i så fall. Men jag rör mig inte i kretsar där jag skulle kunna träffa någon! :)

Det är bara och maila på [email protected] så får du lösenordet till det skyddade. Ja nu vill jag bara 1/2 2013 :)

Nej jag förstår dig, men går inte med på och bli behandlad hur som helt så förstår dig, att du sade upp dig, jag har själv tänkt i de banorna många gånger, men nu läste det sig ändå. Vad jobbade du med? Hoppas du hittar något nytt snart :) Så länge man själv känner man tog rätt beslut så är det bra, värre om man känner varför :)

Okej, ja då förstår jag, nu bodde jag i en liten by där alla kände alla så tror ingen hade tagit illa upp om det nämndes och jag tror inte ens idag hade någon gjort det.

bloggen är ett utmärkt sätt och få nya vänner på, jag har fått många nya, och även om man inte träffar alla så känns det ändå som man känner varandra på något sätt när man följer varandra varje dag! :)

2012-12-13 @ 10:31:46
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...