Godisfabriken nr 1

 
 
 
Jag har ju inte visat bilderna på allt julgodis som vi har gjort! Vi har varit rena godisfabriken två helger på raken och jag misstänker att vi inte är helt klara än heller. ;)
 
Jenny, Vilemina och Lillan stod och bakade pepparkakor för glatta livet
 
Lillan, 3 år började strö över mjöl på sin pepparkaka. När vi frågade varför så svarade hon med att det faktiskt var en isbjörn! :D
 
Hmm, tjejerna sliter i köket medan killarna dricker öl och whiskey... Rättvist?
 
Mandel och socker som ska bli krokant. Mumma!
 
Vi testade årets glögg som har smak av yuzu och ingefära och den var ingen höjdare, men fullt drickbar.
 
Nu till godiset!!!
 
Första godiset kom till av en slump eftersom första batchen krokantpraliner misslyckades. Vitchoklads-crunch med chokladtäcke! :D Blev ju något nytt för i år eftersom de kom till av en slump!
 
Istället för traditionella Mozartkulor gjorde vi Mozartdammsugare i miniformat!
 
Vår smuliga, sockriga pepparkakskola!
 
Bollarna längst bak är fyllda med marsipan smaksatt med whiskey och bollarna längst fram är smaksatta med apelsinlikör.
 
Den vita kardemummatryffeln som blev misslyckad förra året blev fantastisk i år!
 
Nalle Puhs favorit - Honningsfudge!
 
Nu i helgen gjorde vi även vita chokladpraliner med LYCKAD mandelkrokant!
 
Dessa praliner är gjorda av hälften vit choklad (i botten) och hälften mjölkchoklad. I dem gömmer sig tre olika sorters fyllningar. Krossad polkagris, krossad daim och nougat och man vet aldrig vad man får. ;)
 
Ja, nu är det väl bara de traditionella julgodisarna kvar och om vi orkar ska vi även göra ägglikörtryffel som får bli ytterligare ett nytt inslag i år. :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ZOOFIE

Åh vad gott, skicka hit lite! :)

SV: Tack så mycket, hon valde en bild på mig jag faktiskt gillar :) haha. Det är en sjukt konstig känsla, att folk tar sig tiden, liksom! Jag fick fler fanbilder förr, faktiskt. Folk som målade av mig osv osv. Jag fick en fanbild i förra veckan typ, och förutom den så är det här den första på månader, faktiskt :)

Jag är också bra på det där med att tidsinställa inlägg, haha, men ibland hinner man inte ens det, eller så vet man inte att man kommer vara borta. Båda mina inlägg idag har faktiskt varit tidsinställda för att jag städade hela dagen, haha :) Det blir vad man gör det till - jag hade varit likadan även om jag inte haft alla dessa läsare faktiskt ;) haha.

Haha vad är det för HP du har? x'D Det kan ju faktiskt vara samma som min skoldator? ;) Haha.. Det var något speciellt med batterierna på den modellen tydligen, någon feltillverkning så som jag fattade det, faktiskt, haha.

Ja, det var himla smart :) Jag har hört nu att de börjat låna min gamla skolas engelskalärare med, haha ;) Jag läser ingen manga, men jag tittar lite smått. Jag har sett Death Note (dock inte de sista avsnitten) och sedan har jag lovat min pojkvän att börja titta på Naruto med ;) haha

2012-12-17 @ 00:15:29
URL: http://zoofie.se
Postat av: Anna Katana

Ser både gott och mysigt ut. Tyckte dock inte om betyget av glöggen då den glöggen står och väntar på att öppnas här hemma.

Tack, men vet inte om jag kan hålla med om dt du skrev om andra bilden. Haha. Men snällt av dig i alla fall.

Ojda, var ett tag sen du fick fästingbettet då. Tur att antibiotikan hinner avslutas innan julen i alla fall. Hade ju varit sjukt trist att käka antibiotika under jul o nyår.

Lite tomt utan musikhjälpen nu faktiskt tycker jag. Blir en sådan vana under en vecka i december att lyssna på dem. Nu är det tillbaks till vanliga P3 igen.

2012-12-17 @ 12:00:23
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Wow vad mycket godsaker, ni har verkligen legat i under julbaket ser jag. Set väldigt gott ut. Jag gillade faktiskt årets glögg väldigt mycket, är nog dom japanska influenserna skulle jag tro.

2012-12-17 @ 12:14:49
URL: http://www.fantasydining.com
Postat av: Johanna

oh vad mycket gott ni gjort! Mums! :) skicka över lite haha.

Tack, vi hade kanon kväll i lördags, precis sånt man behöver. Har hatat gå ut ett tag nu för alla blir bara yngre och yngre och man själv bara äldre och äldre. 30+ är kanon, man slipper alla små 18åringar som tror de äger stället med drinkar... som man mer än en gång får över sig, sånt slipper man på 30+, ser nästan ingen dansa med dricka i handen, och gör någon det har den sten koll på den och dansar lugnt! :)

Nej det har egentligen inte löst sig på mitt jobb, jag fick nytt jobb och börjar den 1/2, men skall ha möte idag om mitt gamla jobb, så får vi se var det leder. Jag bryr mig inte å noga, jag försvinner ju, men för andra som är där. Det är tråkigt när man in blir behandlad rätt. Jag hoppas du får ett nytt jobb snart .

2012-12-17 @ 13:21:47
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Men så mycket gott! Nu har ni ju så det räcker och blir över under hela jul :)

Svar: Ja, men eller hur? Man blir så arg på sig själv framförallt, varför tänkte man inte på att man kunde se sin idol när hon ändå var här liksom? Duh! Ska du se bandet i januari då?

Men vad bra! Så länge du är nöjd spelar det ju inte så stor roll vad vi andra tycker, men det är väl ändå alltid ett plus ifall folket tycker om det ;)

Ja, men jag lyssnar bara på Morrongänget på Mix Megapol här i Göteborg.. Och där spelar dem inte alltid det nyaste. Så man får helt enkelt hålla sig uppdaterad själv :)

Det är ju bara grej efter grej som folk tydligen tycker är stötande, även om just det här med Tomtens julverkstad var Disneys egna påfund. Men det är ju ingen som tänker på det innan någon påpekar det, och barn framförallt tänker ju inte så. Vad ger det för signaler till dem liksom?

Ja, vi tyckte också det. Liseberg kostar ändå 475;-, och då ingår även inträde. Så det funkar :)

Oj, EZTV.IT ska det vara, kanske skrev fel till dig första gången. Men dem två sidorna är de absolut bästa enligt mig!

Ja, du hade fått en hel del julgodis gjort såg jag.. Gott! Själv har jag inte bakat en endaste julpralin, men ska nog göra det hemma hos päronen på söndag :)

I helgen tog jag det mest lugnt, var på bio och hängde framför Musikhjälpen.. Riktigt skön trio :) Har du kollat något på det?

Hoppas du får en fin vecka! Kram

2012-12-17 @ 16:07:42
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: anniepiie

mums mums mums! :D Skicka lite till mig, ser jättegott ut! :) SV: Jo men jag gillar att kolla på hästar så tack för filmtipset! ;) Hoppas att allt är bra annars såhär innan julafton. God jul om jag inte hinner säga det sen! :D Kramis

2012-12-18 @ 10:13:36
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...