Nail Art Challenge 13: Inspired by diamonds

Jag ska inte ljuga. Hur roligt jag än tycker det är med att bli utmanad och göra denna 50 veckors challenge så finns det vissa teman som jag verkligen suckar över och denna vecka var inget undantag. Diamanter är väl inte riktigt min grej om man säger så, och min inspiration stod helt still, framförallt eftersom jag fått för mig att nästa veckas challenge var denna veckans och redan hade bestämt design. När jag googlat runt lite på andra som gjort denna challenge har alla i stort sett kört på samma sak. Strass och glitter!


Men det blev faktiskt roligare än jag trodde när jag väl satte igång. För det första fick jag användning för alla små glittriga stenar jag har som ligger och skräpar och så fick jag en chans att leka lite med dem, vilket gjorde designen så mycket roligare!

Här är resultatet:


Diamond Nails


Guld och diamanter och glitter! Synd att det inte glittrar lika fint på bild som det gör i verkligheten.

 

Jag har även fotograferat varje nagel separat den här gången, som en liten kompromiss istället för en tutorial, men tyvärr är bilderna så otroligt dåliga, men ja, här är de. Jag har skrivit en liten förklaring under varje bild eftersom bilderna är i så kass kvalitét.  


Diamond Thumb
På tummen har jag målat
över guldfärgen med ett
genomskinligt lack fullt med
stora glitterflagor!



Diamond Index
På pekfingret har jag satt
tre stenar diagonalt, tvärs
över nageln.



På långfingret klistrade
 jag helt enkelt fast en 
enda stor ovalformad sten.


Diamond Ring
På ringfingret satte jag
ett band med 5 mindre
stenar vågrätt över nageln.
Stenen i mitten är ljust rosa,
fast det syns väldigt dåligt.




På lillfingret satte jag en
lite större slät sten och
två mindre stenar ovanför
i en lite böjd form.

Det är en ganska fin design ändå, men inget jag skulle ha gjort själv om inte jag varit utmanad. Och det är väl egentligen det som är poängen.


EDIT: En del av er kanske märkte att detta inlägg publicerades under tisdagen istället för under onsdagen, och en del av er kanske missade det totalt. Men jag råkade tidsinställa det på fel dag men nu är det fixat! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...