Gravid!

HAHAHA nej det är jag inte! **Lurade!!**Men det känns så! Och nu har jag äntligen fått reda på varför! 

Jag ringde läkaren i måndags och förklarade att jag varit sjuk i två månader plus säkert lite till och fick tid redan dagen efter. Tänka sig! Så i tisdags var jag inne hos läkaren som klämde på min stackars mage så det gjorde riktigt ont och då frågar han mig om jag är helt säker på att jag inte är gravid för min livmoder är så stor att den ligger längs med naveln och så stor är den oftast bara om man är gravid i ungefär vecka 16!! :O Jag fick lite panik men nej jag var tvärsäker på att jag inte var det och ett litet prov senare så kunde jag ge läkaren en näsknäpp för det var jag minsann inte!! Vilket jag visste hela tiden!! 

Men tydligen blev det då väldigt bråttom så de bokade in mig på kvinnokliniken och vanliga läkarmottagningen i Värnamo redan dagen efter. Som tur var hittade de problemet nästan direkt. Jag har lite cystor och blåsor på livmoder och sånt och troligtvis har jag haft det i flera år... säkert upp mot 10-12 år, vilket även skulle förklara alla andra problem som jag haft. (Tänker inte gå in på djupare detaljer vad gäller det.) Därför är allt förstorat och svullet och lite inflammerat och på grund av att jag inte har någon aptit och inte kan äta så bra så ville de ta hand om allt så fort som möjligt.

Evil nurse
Även om det inte såg ut så, så var faktiskt sköterskorna på
Värnamo KK väldigt snälla och blodprovet var inte alls
så farligt, även om jag tyckte de tog väldigt mycket och jag tyckte
även det var konstigt att de tog ut det i köket och inte till labbet.


Dagen efter, alltså på onsdagen fick jag komma tillbaka och prata med en kurator om detta. Nej, oroa er inte, jag ska inte dö, cystor och sådant är helt ofarliga! Men på tisdag ska jag genomgå en liten procedur och på torsdag ska jag genomföra vad jag kallar en operation, fast jag ska inte skäras upp eller något sådant. Kuratorn ville bara prata om lite förändringar som kommer ske efteråt som jag inte kommer vara van vid, inte mer än så. :) Och på torsdag får jag ligga kvar på sjukhuset, men har jag tur blir det bara 5-6 timmar, har jag riktig otur får jag ligga kvar över natten men eftersom jag är frisk annars borde jag inte behöva det. Och isåfall får jag eget rum med TV fick jag veta. YES!! 

Jag hatar verkligen sjukhus men efter två veckors intensivt rännande i Gnosjö och Värnamo så börjar jag bli lite avtrubbad och van vid det. Och jag har haft tur som haft snälla läkare som förstått att mig kan man faktiskt skämta med. Sköterskan på kvinnokliniken sa bland annat att min mage varit svullen så länge att när den går ner kommer jag bli förvånad över hur smal jag egentligen är och det kommer kännas som att jag genomgått en helt smärtfri fettsugning istället vilket fick mig att skratta. Och Jonne har mobbat mig och sagt att jag ska på tjockisoperation. Tack för den! xD 

Ni som läsare är väldigt välkomna att skicka choklad till mig. Gillar choklad med nötter och nougat men en paradisask är aldrig fel! :D

      

Kommentarer
Postat av: Åsa

Skräm inte folk sådär! Men skönt att du får det fixat nu iallafall. Kramar

2011-06-09 @ 19:36:49
Postat av: Jenny

Haha, det var inte meningen att skrämmas. Eller jo, det var det ;) Ja det är väldigt skönt att ha fått det avklarat. Jag kan dricka kaffe igen! :D

2011-06-10 @ 05:06:32
URL: http://paraworld.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 17:55:38
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Jenny

Hej Julia! Ärligt talat så fanns det väl ingen speciell anledning till varför jag valde just blogg.se... Tycker mest det är en enkel plattform att jobba med. Vill du ha många funktioner så finns det väl kanske bättre plattformar, men jag är nöjd med blogg.se :) Hör gärna av dig när du startat din blogg med adressen. :)

2011-07-13 @ 20:36:47
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...