Tröst i en vit påse....

Jag har varit lite smådålig nu i två dagar. Igår hade jag huvudvärk hela dagen. Ingen kraftig huvudvärk, men den låg och molade i tinningen hela dagen ändå. Och jag somnade till på soffan redan vid midnatt, vilket är ovanligt för mig. Jag gick iallafall och la mig då och sov ända till 9 idag på morgonen!!

Men idag har det inte varit bättre kan jag säga. Har varit seg och helt slut i kroppen och när jag gjorde mina knä-övningar trodde jag att jag skulle svimma så jag la mig på soffan igen och sov ytterligare 2 timmar till klockan 12! Vet inte om jag är slut för att jag sovit dåligt, men jag tror jag håller på att få årets stora vinter-förkylning. Jag är nämligen lite täppt i näsan ibland och är jättetorr om läpparna. Ett säkert tecken!

Men min kära mamma kom med en present till mig!!

Kondispåse!

Och vad var det i påsen undrar ni?




CHOKLADBOLLAR!!! Och det var 3 stycken i påsen från början! :D Men jag har redan ätit upp 2. *hoppsan* Men jag mår faktiskt lite bättre. Känner mig inte alls lika yr och urlakad. Min mamma har alltid haft ett sjätte sinne för när jag eller min bror är sjuka och behöver lite extra tröst. :)


Idag är det dessutom torsdag, min stora "Ta hand om mig själv-dag" så jag ska snart ta ett lååångt och kokhett bad och en massa annat tjejigt som ansiktsmask och pedikyr och sånt.


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Låter som en perfekt kväll det. Hoppas bara huvudvärken går över!



Svar: Absolut, gör det! Blir bara kul att läsa din egna lista sen :)



Det kan jag tänka mig, men samtidigt känner du väl ändå att du har kunskapen? Just bara det att du inte alltid är nöjd med resultatet?



Det är verkligen fegt, ja. Man ska inte skriva något som man inte skulle kunna stå för när man säger det.



Jag ville också jobba med djur när jag var yngre, men det blev aldrig så av någon anledning. Är så förtjust i djur att det egentligen hade varit toppen! Hoppas du hittar något du kan trivas med! :)



Kram

2012-02-02 @ 19:08:23
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Usch för å vara dålig. Och den molande huvudvärken är ju den värsta som finns! Man vet ju inte ens om man ska ta värktablett eller inte!

Visst är mammor underbara? Speciellt när de kommer med godis och annat gott! (tror de har det i blodet att köpa godis om man är sjuk, för så gör mamma jämt!)

Sv: Usch det lär ju varit drygt. Sitter man längst fram är det ju okej om busschaffören pratar, men sitter man längre bak så borde han/hon fatta att man inte är intresserad av att prata..

Haha ja jag tror det.. Eller bara otroligt eg. Han köpte pyttipanna och sedan tog han en kaffe, för det ingår i priset. Men kaffet drack han på en halvtimme, men maten tog ju minst en och en halv timme. Och så satt han och läste tidningar hela tiden.

Samma här. Man ser fel som andra aldrig skulle tänka på!

Ja det tror jag med. Man måste vara negativ för att vara possitiv!

Ja det är exakt lika mycket betalt för att gå hemma om man är under 25. Om inte lite mer!

Ja det skulle vara kul att plugga. Då får jag ialla fall 8tusen från csn så då får jag ju rätt bra med pengar ändå. Ialla fall om niclas har nått jobb eller pluggar ha med. Då klarar vi oss bra!

Ska bara bestämma mig för vad jag vill bli. Ska försöka få prata om det på måndag!

2012-02-02 @ 20:37:21
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Usch då gumman, det låter ju inte vidare bra :( jag hoppas verkligen att du blir bättre snart. Täppt är jag inte, men torra läppar har jag börjat få, det är ju kallare nu så det blir torrt.



Gott med chokladbollar, jag älskar det! <3 Ibland är min sambo jättesöt och gör i ordning lite smet till oss och sedan kan vi sitta och käka det, det är dock sällan som vi orkar rulla bollar -- ja, jag vet inte vidare nyttigt heller, hehe. Men det blir inte sådär jätteofta direkt.



Sv: Haha, första gången den här veckan var det ju spärrarna och inte tåget, men jo, otursvecka har det ju onekligen varit.



Tråkigt att det från Mary Kay inte var bra, men jag har fått lite den inställningen till sådana typer av produkter, att de går ut för att säga att de är så exklusiva, men sedan brukar det inte vara så himla bra kvalitet i alla fall.



Jag kollade på Styletower, tack för tipset btw, men just det guldiga var slut. Men jag ska hålla ögonen öppna, man förstår inte vidare mycket av den där lilla färgklicken som de har på bilden dock, för på den så ser det ju inte vidare chromat ut alls.

Såg dock att de hade UV-nagellack, det vore ju lite skoj att testa. Ibland så har de UV-pub på sambons studentpub, inte så ofta visserligen men det vore ju lite häftigt.



Åh, vad roligt! Det var just Side jag kollade på, för jag vill inte ha en festsemester liksom. Men det låter ju rätt spännande med historiska grejer. Hur tog ni er runt och så? Kändes lite omständigt när vi var på Rhodos förra sommaren att fixa med Vings (eller vad det nu var för bolag vi åkte med) turistturer, de kostade rätt mnycket, visserligen var det rätt okej med en skandinavisk guide, men tyckte egentligen inte att jag fick ut så mycket av det. Grejen är att jag blir så feg när jag reser ensam (eller ja med sambon), för när jag åker med föräldrar så fixar de med taxi och andra grejer - de får tänka på det mesta liksom. Gillar inte att vara så ansvarig på något sätt, som att tänk om de inte förstår vart vi vill och vi hamnar någon helt annanstans etc. Berätta gärna mer om Side, vilket hotell bodde ni på?



Nej, men precis andra får gärna sälja (min kompis sålde smink och inte Tupperware däremot), men jag är inte bra på sådant. Jag gillar inte att pracka på andra, jag är nog inte bra på att övertyga folk om saker som jag inte är övertygad om själv heller. Känns lite som lurendrejeri allt sådant där -- kvaliteten brukar inte vara så bra alla gånger. Tupperware har jag väl i och för sig bra erfarenhet av, men jag är inte en säljartyp när det gäller sådant.



Jag ska testa med topplack, tycker bara att det tar sådant tid, jag kan lätt bli otålig när det gäller sådant där, hehe. Hm, Isadora brukar vara rätt bra, men eftersom jag inte använder mina lack så flitigt så känns det som att de blir sämre. Jag har också hört det där med kylskåp, men det är inget jag gör heller, däremot så har jag dem i "mörker", så att inte solen ligger på dem, eller att de blir så varma.



Jag håller med dig, Adam Sandler kan också vara för mycket ibland, jag tycker för övrigt att han och Ben Stiller är rätt lika, hehe. Nej, men det är klart att det finns vissa filmer med Stiller som är okej, men det är inga som jag gillar sådär jättemycket.

Huh, jag imdb:ade "Your Highness" känner igen bilden, men har inte sett filmen; men tack då vet jag att jag inte ska se den. Jag kan säga att filmen "Killer" med Ashton Kutcher och Katherine Heigl är riktigt usel också. Blev till och med sur efter att den hade slutat för att jag kände att den var så dålig...och att jag på något sätt hade slösat tid på den.



Huh, jag trodde Southend-on-Sea låg högre upp typ. Hm, försökte hitta vart jag skrivit ned hans adress, men hittade inte... :). Jo, jag har absolut chans att åka dit, men saken är den att jag inte riktigt vet ifall det finns boende för mig där. Min kusin bor i ett kollektiv, han bara släppte allt här och åkte dit i princip så jag vet inte hur bra hans kök är, sedan tror jag inte att de har vidare mycket plats. I Cambridge så har de definitivt plats för mig, men de har två barn som visserligen börjar bli äldre nu men det känns lite konstigt att komma och gå där, visserligen har de något mindre hus på baksidan eller något, så det borde ju gå att fixa, vi får se.



Nej, men precis! Det är bara för att hon verkligen är uppvuxen på det sättet, men den politiska åsikten men hon är ju inte vidare insatt för fem öre! Det känns lite tråkigt att inte stå på samma sida där, i och för sig behöver inte politik ta så himla stor plats men jag gillar ändå att diskutera... det är skönt att jag har dig ;). Jag hade faktiskt inte tänkt på det, men nej, folk visste väl inte vem Reinfeldt var heller, hehe! Skulle nog inte våga säga det till henne dock. Hm, Annie Lööf såg jag i en debatt efter sommaren någon gång, den första hon var med i tror jag och guuuud vad jag inte gillade henne alls. Jag vet inte vad det är, men hon kändes så nedlåtande. När Romson (MP) som jag tyckte var jäkligt bra sade något till henne eller gav gensvar om något Annie hade sagt så var det som att hennes ton var "men lilla gumman", nej hon känns läskig på något sätt.



Ja, till och med chips som inte har några smaker av något som det borde vara mjölk i typ, Pringles havssalt och peppar har vassle och grejs i! Hehe, nja egen fritös, då kommer jag att bli stor som ett hus garanterat. Sweet Chili chipsen är rätt goda också, det tycker jag.



Haha, jag tycker inte att du borde ändra :) nu känns den väldigt edgy (nog för att jag har börjat prata med dig) och mer punk! I like it, nice med ny header dock, ser fram emot att se den.



Kram på dig!

2012-02-02 @ 21:26:26
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anki

Ja hehe. jag kikade i Mattias rum för jag tyckte att nått borde han ha som det finns två av med ungefär samma vikt. Och de ser ut lite som hantlar. Plus att de lösa skruvarna ger ett härligt litet maraccas ljud när man kämpar på med träningen! Haha!

Vad skönt! Godis och ett varmt bad eller en varm dusch och de skönaste mjukiskläderna är oftast den bästa medicinen! :D

Ja mammor vet nästan allt. Nästan. hehe

hehe det är inte lätt att vara en pratsjuk busschafför utan någon i närheten. hehe.

Ja jag tycker det. Det lär ju inte varit speciellt gott den sista tiden han åt..

Det tycker jag med! Jag kämpar ju på för att komma tillbaka till arbetet. Då borde jag ju få belöning för att jag klarar fler timmar. Jag vill inte göra fler timmar om jag inte tjänar på det. Det är bara onödigt!

Ja Niclas fick ut nått liknande när han pluggade ocks. Och det är värt att betala tillbaka under en längre tid när man får ha det rätt bra under studietiden. Jag vill hellre ha mycket i lån så jag kan leva bra och inte behöver snåla så mycket än att sitta och snåla och spara i flera år. Och man kan ju betala tillbaka en pyttesumma i månaden under en längre tid. För 50-100 kr i månaden så kan jag lätt betala resten av livet!

Ja jag tänker också välja nått jag vill jobba med. Men jag vill se till att välja nått som det samtidigt finns jobb som. Så jag ska fråga på måndag efter tips på vad det finns mycket jobb som. Så det är värt att utbilda sig.

Hästar blir mest på fritiden för mig med. Ska försöka börja på ridskola till hösten tänker jag. För jag vill nog inte ha en häst uppstallad utan bara ha i eget stall nu för tiden tror jag. Det är mycket bekvämare med eget stall tycker jag. Då kan man gå dit mitt i natten och bara mysa om man vill.Det är inte så smart om man hyr stallplats.

Men antagigen kan jag nog inte hålla mig hur länge som hellst.. Hehe. Men jag ska ialla fall ha råd att ta dit veterinären om nått skulle hända. Nu har jag inte ens råd till en bra hovslagare, utan skulle behöva ta billigaste.

Men går jag på ridskola så kan jag passa på att bestämma mig om jag vill satsa på hoppning eller dressyr eller om det är western som passar mig bäst. Synd bara att det är näst intill omöjligt att lära sig rida western om man inte har egen häst. Det finns massor av tränare, men inge ridskola i hela dalarna!

2012-02-02 @ 23:19:21
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...