Top 10! Coversongs!

Jag är barnsligt förtjust i coverlåtar! Ja visst tycker jag att man ska kunna göra sin egen musik också, men när jag hittar en cover där en artist eller ett band har tolkat en låt på ett sätt som passar mig bättre så blir jag alldeles varm inombords. Många låtar som är med på listan tycker jag inte om som original men i ett annat stuk kan de bli kanon! Det är ju det hela programmet "Så mycket bättre" går ut på, att man ska kunna förändra och förbättra! 

 
1. A Skylit Drive - Love the Way You Lie (Rihanna & Eminem)
 
Jag tycker faktiskt att originalet är helt okej, trots att jag tröttnat på Eminem och trots att jag aldrig varit riktigt förtjust i Rihanna. Men i denna version är det så oooootroligt mycket känsla! 
 
 
 2. Memphis May Fire - Grenade (Bruno Mars)
 
Jag har aldrig förstått tjusningen med Bruno Mars. Ja, han är jätteduktig men han gör just den typ av musik som jag tröttnade på för flera år sedan. Memphis May Fire gör denna låt så otroligt bra!
 

 
3. The Used & My Chemical Romance - Under Pressure (Queen & David Bowie)
 
Om det finns en grej som kan göra min älskling lite småsur, så är det när man säger något ont om Freddie Mercury eller Queen, men jag tycker den här versionen är bättre än originalet, att den har mer känsla nu än innan! (Don't kill me!)
 
 

4. Asking Alexandria - Right Now Na Na Na (Akon)
 
Akon var en artist som hamnade lite mitt i den period av mitt liv då jag tröttnade på hiphop och rnb eftersom allt lät väldigt lika hela tiden. Den här låten var okej, men inte mycket mer än så. Men så kommer mina älsklingar Asking Alexandria och gör den Så mycket bättre! ;)
 
 
 
5. Jared Leto - Bad Romance (Lady Gaga)
 
Den tjej som inte förstår varför denna låt är med på listan är bortom räddning! Hehe, nej då. Det är bara världens sexigaste Jared Leto som gör världens sexigaste cover på denna låt med en 100 ggr sexigare video. ;) Förutom slutet. Titta på den själv så får ni se! Jag älskar att Jared gjort låten ännu mörkare! 
 
  
6. Woe, Is Me - Last friday night (Katy Perry)
 
Katy Perry är otroligt duktig sångerska som verkligen tar det här med att köra sitt eget race på allvar. Men hennes låtar är lite väl poppiga och gulliga för min smak, även om de oftast är väldigt vuxna i texterna. Woe, is me har gjort denna låt till en riktig partylåt, även för mig! ;)
 
 
 
 7. Mayday Parade - When I grow up (Pussycat Dolls)
 
Det är alltid något underhållande med ett tufft metalband som gör en cover på en typiskt tjejig poplåt! Detta är inget undantag. De har verkligen gjort låten till sin egen! 
 
 
 
 8. A Static Lullaby - Toxic (Britney Spears)
 
Som jag nämnde ovan så är det verkligen kul när typiska karlakarlar gör covers på typiska tjejiga poplåtar. Just denna cover har snabba gitarrer och skrik istället, men videon är full av olika versioner av Britney vilket gör det ännu roligare. :)
 
 
 
 
9. Me First & The Gimme Gimmes - O Sole Mio (Giovanni Capurro)
 
Me First & The Gimme Gimmes är egentligen inte ett speciellt bra band. De gör enbart covers och är inte speciellt stora, men de har en sak som gör att jag kan digga deras covers, en enorm glädje och kärlek till musik som lyser igenom i varje låt. Att göra en cover på just denna låten är dessutom fantastiskt roligt! :D
 

 
 
10. I see Stars - Till the world ends (Britney Spears)

 Ytterligare en Britney-cover men hennes låtar är nog väldigt covervänliga, sen är hon ju en megastjärna vilket gör hennes låtar extra utsatta. Just den här låten är nog inte så långt ifrån originalet men med lite extra scream. I like!
 

 

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

Hinner inte lyssna på låtarna nu för ska med bussen om några minuter. Tusan också. Men ibland är covers bättre än orginal faktiskt.

2½ år är det längsta förhållandet jag haft under mina 26år på jorden, så jag tycker minsann att det är ganska mycket.

2013-01-28 @ 10:49:47
URL: http://annakatana.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...