Sagoland!

Jag har lite smått hemlängtan till kära England. Jag får det ibland... Speciellt när jag sitter och kollar på bilder på Pinterest. Det är många som lägger upp sagolika bilder från England. Jag inser hela tiden att jag inte har sett speciellt mycket av England trots att jag har min släkt och delar av min familj där.
 
Det finns så otroligt mycket att se och England är verkligen ett sagoland som jag vill upptäcka mer av. Titta bara på dessa bilder!
 
Pinned Image
Roughting Linn Waterfall i Northumberland
 
Cotswolds, England
Vackra Cotswold i södra England
 
Pinned Image
Canterbury!
 
Pinned Image
Cornwall
 
Pinned Image
Sagohus i Brighton!
 
Pinned Image
Castle Combe, Cotswolds
 
Pinned Image
Bodiam Castle, ett medeltidsslott i East Sussex
 
Pinned Image
Merlins Well i Cornwall
 
 
Det finns så otroligt mycket att se bara i lilla England, och ändå har jag inte sett mycket av det! Som att stiga rakt in i sagornas värld. Vem vill följa med?!

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

Åh så himla vackert. Jag har ju bara varit i Leeds så har inte sett särskilt mycket av england.

Ja man lär ju känna sin frisör och frisören lär känna en liksom. Svårt att byta då. Vill verkligen inte byta så jag får väl hålla på som jag gör. Hoppas att du finner en bra frisör som du blir nöjd med.

Tagit det lugnt idag. Imorgon ska jag till posten och s¨å en sväng till backaplan med.

2013-01-29 @ 16:56:40
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: ZOOFIE

MEN GUD!!!! Kanske får skippa det där med att bara besöka London, alltså... haha. Hade såklart tänkt besöka mer, men just nu är liksom London prioriterat varje gång :p

SV: Ja, de får tycka det är töntigt om de vill. Varför skulle det vara töntigt att göra något man tycker om, liksom? Jag kanske tycker det är töntigt att typ... spela fotboll eller hockey, att hålla på med hästar (som är frukter och inte finns) eller vad som helst, liksom. Så ja, de får tycka vad de vill. Och ingen verkar veta att man faktiskt FÅR försvara sig, heller..

Det låter verkligen sjukt värt det med is-spray. Vi har dock införskaffat en sån där filt som man lägger fram på rutan ;D Så jag hoppas det funkar bra med den. Det är ju inte det roligaste för Isatou (min pojkväns syster) att stå och skrapa rutan varje morgon då hon börjar tidigt.

Haha känner igen det där. Fick precis min ersättning från FK den här månaden, och den kommer inte täcka alla mina räkningar. Vill inte säga något till sambon dock, för han fick för en gångs skull mer pengar än vad jag fick, så han ska få behålla sina :) Jag får ta från mina körkortspengar, men så får det vara helt enkelt. Jag vill inte att han ska säga något om min shopping, haha.

Nej det är ju inte värt det för att handla så pass lite, för så pass mycket pengar. Som sagt, panikhandla är OK. om man behöver typ tamponger eller om man har grova cravings efter typ chips eller läsk :P vi bodde jätte nära vårt 24-timmars statoil förut (alltså typ 500 meter) så vi gick ju dit på max tio minuter, och då blev det att handla rätt ofta :p ruinerade en typ ^^

Haha ja men då kanske det är något för mig med då, att flytta till Hillerstorp om det är äckligt där ;) haha. Då kanske jag skulle klara mig ;) Åt en macka från Subway igår ;) Passade på då jag redan mådde dåligt ;D

2013-01-29 @ 23:45:14
URL: http://zoofie.se
Postat av: Anna

Jag är på! Gud vad mycket fint att se.. Visste inte att det fanns sådana skatter i England :)

Svar:
Angående er "picknick". Åh, vad tjusigt du ordnat! Jättemysigt :) Kollade förresten in videon du la upp i tidigare inlägget med covern på Britney, den var ju ändå rolig. Man måste kunna ta allt med en nypa salt och inte ta det på för stort allvar :)

Svar: Jag tycker om att åka buss/spårvagn längre sträckor, om man slipper byta massa gånger. Och om man inte är påväg till jobbet ;) Bara sätta sig vid en fönsterplats och försvinna in i musiken och landskapet :)

Haha, ja men precis.. Det är ju bara en kul grej liksom, man kan inte ta sig själv på för stort allvar. Samma svar här som ovan typ :P

2013-01-30 @ 14:07:49
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna

Nu delar jag upp svaret i några kommentarer ;)

Ja, allt kan inte vara en dans på rosor jämt. Det går lite upp och lite ner ibland, även om det är upp för det mesta :) Men man lär sig att uppskatta alla "upp-dagar" mer på så vis. Det är ju alltid något.

Ah, men det är verkligen så! Det är ju oftast gemenskapen som gör det roligt när man spelar sällskapsspel, att sitta en hel kväll/natt med godsaker och bara ha det bra. Jag kommer inte ihåg Chicago så väl om jag ska vara ärlig, men vi spelade det en hel del i vår familj. Och Monopol :)

Haha, det kan jag förstå att han inte gjorde.. Även om du var ett änglabarn så är man ändå 17, och någon gång ska det väl ändå brista? Nej då, jag hade nog kunnat ha ett sådant rum faktiskt. Jag var väldigt skötsam i tonåren, speciellt om man jämför med min kära lillasyster ;)

2013-01-30 @ 14:08:32
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna

Precis. Det är en så fin linje där som det är lätt att trampa på, folk har lätt för att vara fördomsfulla och så fort någon säger att hon/han vill ändra något så tror man alltid det värsta först. Det behöver inte vara drastiska ändringar eller något som någon annan än den personen ens ser, så varför påpeka något när man inte hade gjort det ifall denne person inte "gått ut med det"?

Det är verkligen en fin stad så sätt, men jag skulle också vilja komma till någon annan del av landet. Till stranden och fina byar. Men nu har jag ju fått sett Rom och allt med det, så det är jag nöjd med :)

Det är ju det som är problemet, många spelar väldigt fult och anställer bara folk en viss tid för att sedan göra sig av med dem och anställa nya under lika lång tid. Allt för att tjäna så mycket på det själv. Men hur ska man då kunna komma in i arbetslivet någon gång? Det är så himla svårt och krångligt alltihop tycker jag, och jag hoppas verkligen att du hittar något vettigt snart!

2013-01-30 @ 14:09:09
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna

Ja, förra veckan var verkligen kall och jäklig. Idag är det dock ganska "varmt" och inte så att man fryser arslet av sig ;)
Jag firade två vänner i helgen, så fredag och lördag gick åt till det. Igår var jag hemma och mådde dåligt tack vare firandet ;) Hade dock mina föräldrar på besök och min käre far hjälpte mig med att montera upp TV:n jag köpte förra veckan, så nu har jag ny dator och TV :)

Vad hittade du på i helgen? Kram

2013-01-30 @ 14:09:39
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: anniepiie

jag följer med utan tvekan! :D hihi Verkligen vackert!! okej, kanske inte superskoj att jobba helgen. :P Men det är mer folk då och inte samma schemaupplägg som när man jobbar i veckorna. ;) Jag följer vampire diaries, Pretty little liars bla. Kram på dig!!

2013-01-30 @ 18:39:18
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Anna Katana

Jag var på praktik på en skola i Leeds i två veckor sista terminen på gymnasiet. Bodde hos en familj med. Mycket roligt och lärorikt (:

Haha förstår problemet där. Jag har själv varit lite åt det hållet i mitt hår förr, men tillskillnad från dina frisörer förstod min frisör vad jag ville ha (: Jobbigt när frisörerna bara är inne på de senaste trenderna liksom, alla vill inte se ut som alla andra liksom.

2013-01-31 @ 11:23:04
URL: http://annakatana.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...