Happy cows

Den 14:e september drog djurskyddsorganisationerna "Compassion in World Farming" och "WSPA" tillsammans med glasstillverkaren Ben&Jerry's igång kampanjen Happy Cows till förmån för att kor ska få det bättre i Europa. Man vill få till en lag för kor i EU som innebär bra mat, hälsa och möjlighet till bete ska bli ett krav för alla mjölkbönder inom EU. Det finns tydligen 23 miljoner kor i EU och inte alla har det så bra som svenska mjölkkor.
 
Jag har själv en stor kärlek för alla djur och skrev nyss på med min underskrift till kampanjen. Det är en så liten grej att göra för att hjälpa massor av djur!
 
Läs mer om kampanjen >>HÄR<< eller skriv på direkt >>HÄR<<
 
Nu har man ju dessutom en alldeles utmärkt anledning till att köpa en Ben&Jerrys-glass till fredagsmyset! ;)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är så enkelt att ta lite ansvar för vad man gör men det är lätt att man missar sånt här! Tur att du finns för att påminna oss, jag skriver på direkt!

Svar: Tack Åsa. Ska göra mitt bästa för att fortsätta påminna er om sånt här. :)
Jenny

2012-09-22 @ 13:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...