Nail Art Challenge 37: Inspired by Pink

Oktober är ju den officiella bröstcancer-månaden numera. Den månad då vi stöjder Rosa bandets kampanj för att öka medvetenheten om bröstcancer och för att samla in pengar till forskning runt denna hemska sjukdom! Därför kommer de närmaste 3 veckorna innebära mycket rosa på nagelfronten och just denna vecka skulle man inspireras av rosa som färg.
 
Jag både hatar och älskar denna challange. Rosa kan vara en fantastisk färg, eller alldeles gräslig beroende på ton och sammanhang. Att inspireras av en färg är inte heller lätt. Jag funderade länge på vad jag skulle göra... Vattenmarmorering? Plastfoliemarmorering? Ombre? Grisar? Ja, jag funderade till och med på om jag skulle testa olika designer på varje nagel. Testa en massa tekniker jag inte kunnat prova på under denna utmaning.
 
Så jag började göra en design på en nagel, men då blev jag så nöjd så jag gjorde resten likadana!
 
 
Rosa ormskinn! Jag har länge velat prova på ormskinnstekniken så det fick bli det och jag är jättenöjd med resultatet. Det är inte helt perfekt men det gör ingenting! Jag tycker det bidrar till effekten av att det är ett mönstrat ormskinn.
 
Vill ni veta hur jag gjorde?
 
1. Jag grundade nageln med ett ljusrosa lack. Det jag använde var Depends nr 48, som tyvärr inte finns kvar i sortimentet.
 
2. När grundlacket torkat ORDENTLIGT så började jag att fixa mönstret. Materialet jag använde? Ett vanligt hederligt nät som man får om man köper vitlök!
 

 
3. Jag klippte till bitar av nätet och virade runt nageln. Jag spände det tills jag blev nöjd med storleken på rutorna.
 
4. Sedan tog jag två svampar som jag doppade i två olika rosa toner, en neonrosa och en mörkrosa. Sedan svampade jag rakt på nageln med nätet som skydd. Jag tog den mörkare färgen på lite olika ställen, längs kanterna eller mitt på nageln för att få en mönstrad effekt.
 
5. Dra bara bort nätet sen och låt allt torka innan man tar ett skyddande topplack!
 
6. KLART!
 
Annars kan man ju kolla på den här videon nedanför. Den visar också hur man kan göra och resultatet blir jättesnyggt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Läckert! Och rosa som är min favoritfärg med, då gillar jag ju designen ännu mer :)

Svar: Ja, det har varit lite småsegt att gå hemma dessa tre dagar faktiskt. Jag brukar annars inte ha några problem med det, men det var väl det faktum att jag var sjuk och kände mig rastlös som gjorde det så himla tråkigt. Men nu är jag frisk iaf, så sitter på jobbet i detta nu :)

Okej, ja men då verkar det ju som att det var som det brukar just inne i butiken. Det kan man ju nästan aldrig komma undan. Jag hade velat åka dit en gång innan jul, men det måste ju vara en av de mest hektiska perioderna där. Men i november kanske det vore läge :) Haha, det där med hälarna kommer man aldrig undan.. Folk som kör in i en bakifrån stup i kvarten, men det är väl en del av charmen kanske? ;)

Nej, det låter ju väldigt skumt. Men vi får helt enkelt hoppas att det funkar bättre nu. Våra senaste kommentarer har ju kommit fram iaf.

Skönt att höra att allt är bra! Ja, hösten är verkligen som bäst när det är soligt och krispigt ute! Jag älskar det :) Haft en bra vecka såhär långt? Kram

2012-10-11 @ 09:16:58
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Sarah

Bra tips :)

Ja vet inte va som händer i helgen men va skaru sj göra? :)

2012-10-13 @ 00:43:55
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...