Inspiration! Water Marble Nail Art

Då jag hade två element i min design denna vecka som jag ville framföra lite extra så kör jag ett till inspirationsinlägg. Rosa bandet är viktigt så det fick vara med men vattenmarmorering är så speciellt att jag var tvungen att ha med ett inspirationsinlägg om det med!
 
Vattenmarmorering är en teknik som jag bara gett mig på två gånger, trots att det egentligen är hur awesome som helst! Bara man får till själva tekniken för att skapa ringar och mönster på vattenytan så blir det ju snyggt av sig själv. Första gången jag provade, som ni kan se >>HÄR<< och i veckans challenge. Jag tycker inte att jag lyckats vidare bra i någon av dem, men jag ska nog testa flera gånger och då utgå från att hitta specifika nagellack som fungerar, snarare än färger.
 
Här är en videotutorial på hur man gör iallafall:
 
Denna videon tycker jag förklarar absolut bäst hur man gör och vad man måste tänka på, vad som kan gå fel osv. Det bästa tipset är dock att använda ganska nya nagellack som fortfarande är lättflytande, som absolut INTE är snabbtorkande och att man även kan försöka skaka skålen lite grann om ringarna inte sprider sig. Sen måste man veta att inte alla nagellack fungerar på detta, och oftast har det inte med märket att göra utan snarare färg och hur formulan på nagellacket är uppbyggt. Så jag kan inte tipsa om något specifikt märke som är bra till detta. Vattnet är också viktigt. Det måste vara varmt eller åtminstone rumstempererat och helst filtrerat. Köpt vatten på flaska är nog bäst.
 
För att få fram olika mönster så använder man en tandpetare eller synål och drar i nagellacket på vattenytan på olika sätt. Här är några snygga marmoreringar från några tjejer som bemästrat tekniken!
 
Juligt! Källa
 
Fjärilsvingar! Källa
 
Lucky Clover till St Patricks Day! Källa
 
Fire! Källa
 
Water-Marbling Nail Art
Rosa blomblad! Källa
 
Mumie-naglar! Källa
 
Fyrklöverdesignen, eldlågorn och mumien kommer alla tre från samma tjej. Hon är verkligen drottningen när det kommer till water marbling!  Kolla in bloggen My Simple Little Pleasures!
 
Några exempel från henne:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...