Inspiration! Breast Cancer Awareness!

Bröstcancer är den cancerform som kvinnor drabbas av mest. 15-20 kvinnor insjuknar i denna hemska sjukdom VARJE DAG! Totalt ställs omkring 55 000 cancerdiagnoser varje år i Sverige. Av dessa är mer än 7 000 bröstcancerdiagnoser. Omkring en fjärdedel av all cancer hos kvinnor är bröstcancer och även om det är ovanligt så kan även män drabbas av bröstcancer!
 
Många märken, butiker och kedjor satsar lite extra denna månad för att höja medvetenheten om denna sjukdom och ger oss dessutom en chans att bidra och skänka pengar till bland annat Rosa bandet och Cancerfonden.
 
Dessa märken brukar ha en speciell kampanj under oktober månad så håll utkik om du ändå ska köpa ett rosa nagellack!
 

OPI
 
Essie
 
Mavala
 
China Glaze
 
 
Här kommer lite inspiration på Pink Ribbon Nail Art:
 
Källa
 
Källa
 
Källa
 
Källa
 
Breast Cancer Pink Ribbon
Källa
 
Källa
 
Källa
 
Källa
 
Källa

Kommentarer
Postat av: Sarah

Lacket från OPI vill ja gärna ha :)

2012-10-18 @ 22:37:23
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Johanna

kör på rosa jag med, men mest för jag har rosa kofta på bröllopet imorgon, men då stödjer jag rosa bandet lite med... ger extra mycket iår eftersom min mor drabbades av det i år.

ja jag hoppas orka lite på festen imorgon, är sämre idag, det är så tröttsamt.... jag vill vara frisk nu

2012-10-19 @ 16:23:45
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Sarah

De e en otäck sjukdom :/

Sv: Tack men kameran e inte bra :/ Får ta jättemånga o kanske har tur att ett av dom inte blir suddigt :/ Ja ska få pengar för min gamla nästa vecka men sen tar de 2 v att få hem den från att man beställt den för ja vill ha den ja hade sist o den finns inte i butik längre :/

Oj så billigt OPI va i USA :O De hade ja ingen aning om :O Ofta de ska va så dyrt här då :S Undra hur mkt de tjänar på varje flaska :O

2012-10-20 @ 00:01:40
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Anna Terneborg

Riktigt snygga allihop! Personligen gillade jag bild 2 och 6 mest :)

Svar: Ja, jag har inte kollat upp vad väskan kostar men jag visste att jag kunde skriva så då jag aldrig hade haft råd med den! Och nej, jag är inte villig att leva på knäckebröd och vatten som jag skrev. Man hade nog ångrat sig länge efter det ;)

Precis! Många serier som jag aldrig kollade på back in the days är nu stora favoriter hos mig. Sen kollade inte jag lika mycket på TV och serier när jag var yngre, det är nu på senare år som jag blivit så besatt som jag är ;) Haha vad kul, Tig och Chibs är mina favoriter med :D Framför allt Tig! Den blir bara bättre för varje avsnitt, så hoppas du kommer gilla vad som finns kvar att se!

Ganska stört egentligen, få ledigt bara för att åka och shoppa.. Haha! Låter ju lite fel i öronen. Men kul var det! Lite som när våra föräldrar fick ledigt för att se Ingemar Stenmark åka :)

Det kan jag hålla med om, slask och skit gillar jag inte. Men när vintern och hösten visar sina bästa jag, då är det mina favoriter! Hösten är iofs alltid det, men du förstår mig :) Himla mysko att det kan bli sådär med vädret som du säger! Precis som det ibland kan regna på en sida av huset och inte det andra. Riktigt ballt att se ändå :)

IKEA skulle jag också vilja åka till, är lite svårt om man inte har så mycket pengar dock. Då brukar jag bara bli sur för att jag inte kan köpa allt fint som jag hittar ;)

Min vecka har varit fin. Jobbet har flytit på bra och utöver det har det inte hänt så värst mycket. Själv då? Planerna är inte så många, var igår bortbjuden på middag hemma hos min syster.. Idag ska jag ut och äta för att fira en vän som fyllde år i veckan. Imorgon tänkte jag bara kolla på alla veckans avsnitt som jag inte hunnit se ännu. Och lite Förhäxad på det ;) Har du själv några planer? Kram

2012-10-20 @ 12:31:12
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Katana

OPI gör ju väldigt bra lack med (:

Ja, det skulle bli lite varmare nu, emn regnet öser ju tyvärr ner så skönt att svepa in sig i gosiga koftor och så ändå :P

Jag tar hand om människor, eller rättare sagt stöttat dem i vardagen.

2012-10-20 @ 14:03:33
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Sarah

Va fina China Glaze lacken va :)

Sv: Vet inte vilken den läskigaste skräckisen ja sett e men When a stranger calls e ju asläskig :O

2012-10-26 @ 17:07:07
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...