Tillbaka från Skåne

Jag glömde (hann inte) uppdatera er om att jag skulle vara nere i Skåne i helgen så det kanske verkar lite taget ur det blå. Men nu är jag tillbaka i småland igen.


Helgen har varit jättehärlig! Tog flera promenader bland skånska ängar, hälsade på hästar och hann till och med att åka ännu längre söderut till Lomma för att hälsa på Kim, Vilemina och deras dotter Lillan för att grilla lite och bara umgås och ha det trevligt. :) Och jag fick dessutom en extra dag i skåne vilket inte alls är fel. Helgens enda minus var en lite mindre trevlig parkeringsbot vi lyckades få. Sånt händer.

Men, men, imorgon väntar verkligheten. Har ett dussintal telefonsamtal att ringa och förhoppningsvis är det tillräckligt varmt och skönt för att kunna ligga ute på en filt på gräsmattan medan jag tar hand om allt viktigt.

Godnatt så länge!


Kommentarer
Postat av: Rinki

Hej gumman,

vad kul att höra att du hade det trevligt i Skåne, åkte du dit med Jonne eller? Synd med boten, men som du sade så händer det ju tyvärr sådant ibland. Det känns ju väldigt surt dock, så jag förstår vad du menar.



Hoppas verkligen att vädret blir trevligt hos dig så att du får chans att ligga på den där filten och njuta lite medan du tar tag i alla viktiga saker! Här lyser solen idag och det känns jätteskönt, är på väg in till Universitetet nu, ska på mitt första seminarium till denna kurs. Har en jättetrevlig man som föreläsare (är dock inte säkert att vi får honom idag) som är från UK och hans engelska, åh det är så att jag vill gifta mig med den! Underbart. Tänker på dig mycket då ^^.



Sv: Eddie Izzard är verkligen underbar och det var jättekul att få se honom live, hörde dock inte allt :/ det var lite synd, men det mesta gick hem och det var en härlig känsla. Craig Ferguson gillar jag också, har dock inte sett honom så himla mycket. Haha, precis så känner jag också, att Jim Carrey fungerar när jag är på den typen av humöret, annars tycker jag oftast att han är för mycket.



Åh, men det låter ju bra kanske kan det leda till en vidare-anställning? Kanske inte drömjobbet, men det måste ju vara skönt att han en säkerhet, om så än under sommaren. Nej, blev dessvärre ingen fika på utomhusservering, jag kommer inte ihåg vilken fika vi diskuterade när skrev senast, men ingen av de två jag har haft den senaste tiden har varit ute ^^. Men det kommer nog.



Jag var inne på en sida där de har översättningskort där de beskriver på, till exempel turkiska, att jag inte kan äta mjölkprodukter. Det vore ju en lösning, ifall engelskan inte går fram...men det känns ju rätt jobbigt på det sättet.



På ett sätt känns det ju lättare nu, att känna sig hemma i ett land där det finns många olika nationaliteter som du säger, men samtidigt så känns det lite "försent" nu. Efter återresan till Indien så känner jag mig faktiskt mer hemma här, vilket är skönt, det var skönt att komma till den insikten. Men, det hade varit skönare när jag var lite yngre, alltså typ i tonåren ifall det hade varit lite mer multikulturellt där jag bodde..å andra sidan så har jag väl inte känt mig så utpekad på det sättet. Det är mer att jag inte har känt mig "förtjänt" av att kalla mig svensk, om du förstår vad jag menar.

När jag var riktigt liten, typ lågstadiet, när jag var typ den enda icke-svenska på skolan...då brydde jag mig ändå inte så mycket om det, inte det där med utseendet. Det som var jobbigt då var snarare att folk pratade om "mamma-pappa-barn" och jag hade inte mina "riktiga" föräldrar - så gick diskussionen.

Jag skickar iväg ett mejl till dig då ^^, är det tindratinker jag ska skicka till då? Jag testar det i alla fall.



Jag lovar att kolla upp det :) (blodtrycket alltså).

Eller ha koll på det snarare.



Kicks sortiment är rätt bra, men jag gillar simplicity, att bara kunde dra två lager max and be done with it ^^. Fast har hört att alla inte ska vara lika tunna.



Vi har funderat på Grekland också, men vi var på Rhodos förra gången och det är typ de trakterna som är billiga, så det känns inte vidare aktuellt. Det var rätt bökigt med laktos därmed, ändå om man oftast kunde förklara på engelska vad man menade och de förstod väl. Men vi har funderat på Kreta, får se hur det blir. Portugal har jag inte kollat så mycket på, till Spanien är det väl rätt billigt att flyga, men mat och sådant där är väl rätt dyrt...av vad jag har hört. Men det fixar sig ;).



Hoppas att du får en superfin dag idag gumman <3.



Kram på dig!

2012-05-08 @ 09:02:45
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Välkommen tillbaka får jag väl säga då ;) Surt med boten dock, men det är bara att le och se glad ut!



Svar: Vad kul! Jag hållar tummar och tår för dig :) Vad var det för tjänst om man får fråga? Vill inte snoka..



Det håller jag med dig om! Tycker det skrivs alldeles för lite om bloggare som henne, de som vågar stå emot allt vad ideal heter och vara en sund förebild för unga tjejer. Där har jag bl a henne och Blondinbella som favoriter :) Även Tyra är någon att se upp till tycker jag, både personligt och karriärsmässigt.



Ja, det måste vara väldigt omständigt och tråkigt att behöva sätta sig med naglarna varje kväll. Tänk om man blir jättenöjd med en design och måste ta bort den på en gång? Nej, då gillar jag din idé bättre :) Antar att det inte går på en kvart heller liksom, hur lång tid tar det ungefär när du fixar dina? I snitt?



Visst är det? Man känner sig som en riktig mästare ;) Nejdå, men det är kul. Man bör ju göra det mer ofta egentligen, förena nytta med nöje :) Okej, men det är ju bra. Själv har jag inte kommit så långt med mitt mål, har väl dragit ner på det goda under veckorna men är fortfarande dålig på att äta mat. Det blir i stort sett bara lunch på jobbet som äts under dagen. Väldigt illa, jag vet, men jag tycker det är så tråkigt att laga mat till mig själv.



Det är precis min tanke, vitt som bas och inreda med fler färger och detaljer. Däremot kan jag tycka att det är grymt snyggt med ett ljust rum rakt igenom. Vita väggar och möbler kan bli hur snyggt som helst, om man inreder det rätt! Det är något jag är sugen på, får se ifall jag kan få till det på ett bra sätt :) Men det låter ju bra det du säger, färgerna i kombination. Läckert!



Haha, jasså? Det är en äldre serie va? När jag tänker på den så får jag bara upp Lilla Huset På Prärien i huvudet, men riktigt så gammal kanske den inte är? :P Haha.



Låter som du hade en finfin helg, hoppas även du haft en bra start på veckan! Kram på dig

2012-05-08 @ 09:31:18
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...