Min långhelg i stora drag

Vilken underbar helg det har varit! Framförallt dessa två dagar extra med min älskling och det underbara varma vädret! Jag tänker inte lägga ut en gigantisk text med allt jag gjort i detalj så här får ni det i korthet!

* Jag har hittat, köpt och ätit Delicatobollsglass i solen!






* Jag har spelat badminton för första gången på flera år!


*Jag vann 500 spänn på poker i söndags, och satt sen efteråt och spelade plump med Lobby, Fidde, Johanna och älsklingen! Där vann jag inte!


* Jag var med Jonne, Jenny och Tobias på IKEA och köpte världens godaste doftljus, nämligen kanelbulleljus!


* Satt på Valborg med Jonnes familj i deras lilla pergola, med en egen liten brasa i deras eldningskorg, medan vi såg fyrverkerierna på håll. Mys!

* Jag och älsklingen har legat på gräsmattan och bara njutit av solen och värmen!



Sen är det en massa annat som jag säkert inte kommer på just nu! Hoppas ni andra haft en underbar Valborg!



 

Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Åh, badminton som är så kul! Hur var det? Vann du? ;)



Svar: Jag tror att många känner lite så gentemot Blondinbella, men jag tror samtidigt att trots att man känner så går det att berömma henne för vad hon gör då och då. Hon ska ha all cred som vågar stå upp mot vissa sjuka ideal!



Jag får nog ta och göra det, det var flera år sedan jag var på en second hand sist.. Kanske dags att ändra på det! :) Är du mycket på sådant?



Okej, på så vis. Men skönt att ni äntligen får flytta ihop snart då! Kan tänka mig att det varit jobbigt att "stå ut"..?

Ja, vad finns det att säga om min lägenhet :) Det är en tvåa på 47kvm, jag älskar den och är så himla sugen på att fixa om allt. Har endast målat vardagsrummet sedan jag flyttade, är grymt taggad på att måla om alla rum, även där, och bara få det gjort någon gång! Har även tänkt måla på kaklet i badrummet, just nu är det i någon hemsk gul-brun-orange färg och jag ska måla om det till vitt, tror det lilla kan ge rummet ett riktigt lyft! Det blir svårt ibland p g a katterna, de har för vana att ha ner saker och förstöra dem. Får se vad jag kan göra åt det ;)



Haha, det såg dock lite roligt ut när man stod och plockade konfetti från golvet.. Men vi var inte ensamma om det iaf, så vi såg roliga ut tillsammans ;) Får se ifall jag kan få ordning på något snart, har så mycket idéer men precis som du får jag aldrig riktigt tummen ur :) Har du något speciellt du vill göra eller bara allmänt en scrapbook? :)



Precis! Haha, när man väl är bra på något spel så får man inte spela.. Surt! ;) Men jag tror jag ska samla ihop tjejerna snart ändå, de får stå ut med mig ;)



Ja, man tycker ju att katten ska tilta över eller något. Men på något vis lyckas de oftast ändå :) Visst är det charmigt, man undrar bara hur det går till ibland :)



Jaha, okej.. Det finns alltså sådana ställen kvar i Sverige? ;) Nejdå, men hur är det med shopping och sådant? Har ni något större shoppingcenter eller är det mer torg som finns? Tråkigt det där med bion, jag hade aldrig klarat av att inte ha någon större biograf i den staden jag bor i.. Älskar att gå på bio och behöver det! ;) Men är det till GBG ni ska flytta alltså? :) Jag har bott i GBG i nästan hela mitt liv, föddes i Stockholm och flyttade hit när jag var två eller tre, kommer inte ihåg riktigt. Sen har jag bott på tre ställen här i Göteborg innan jag flyttade till min lägenhet. Har inga planer på att flytta, älskar Göteborg och blir nog kvar här resten av livet om jag får bestämma ;)



Jag har faktiskt ingen koll på i fall det är samma skapare som ligger bakom Once Upon A Time, har inte kikar på den serien och aldrig kollat upp det. Däremot är det samma skapare som ligger bakom Alias, min favoritserie :)



Ja, man vill ju onekligen ses mer än man gör! När man var liten var det så enkelt och självklart, idag blir det lite svårare när folk jobbar och pluggar hela tiden. Men man får ju som sagt försöka hitta någon gång ibland som alla kan.



Låter som en perfekt helg det! Jag älskar IKEA, kan gå omkring där i timmar och bara vara. Sen älskar jag även deras köttbullar ;)



Tack det fick jag, och det hoppas jag med! :) Detsamma till dig vännen. Kram!

2012-05-02 @ 07:30:52
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...