Vart tog våren vägen?

Är det inte lite underligt? Igår när jag drog upp persiennerna var det strålande sol och grönt på marken, men idag när jag drog upp persiennerna var det alldeles vitt på marken!! Nu har det slutat snöa dock och termometern visar en stadig nolla så antagligen blir det bara slask av det.


Jag vet precis hur det känns!  Källa


Men så är det ju varje år. Precis när man tror att våren kommit för gott så skrattar ödet åt oss och slänger ner en dos snö till. Min mormor brukade påpeka varje år att vintern lurar oss 7 gånger innan han låter våren komma på riktigt och det brukar stämma någorlunda. :) Jag antar att vinterjackan får hänga med ett tag till. (Fast jag brukar använda vinterjacka ända till maj, även om termometern visar över 15 grader.)


Jag missar även min lilla spa-kväll jag brukar ha på torsdagar, men det skippar jag gärna idag för istället blir det lite häng på Pelikanen med bäste Ricard och jag räknar med en massa kaffe och kanske någon chokladboll... eller två. :)


Kommentarer
Postat av: Anki

Här har det också kommit en massa snö.. Jag trodde att det skulle bli helt bart snart, men nej då, det snöar för fullt, men det slutade iallafall nån gång på kvällen. Men förhoppningsvis smälter det bort snart.

Haha mormor brukade alltid ha rätt när det gällde sånt!!! Hon kunde mycket hon!!

Låter mysigt, förstår varför du kan tänka dig att skippa spa dagen! Det blir en lite mer själslig spa dag! :D

Sv: Ja hon gör hur mycket snyggt som helst!! Ska nog be henne om att ha en pysselskola så jag också kan lära mig göra allt möjligt fint! :D

Ja det ska nog vara nån som har mycket trycksvärta! Falu kuriren här brukar kunna färga av sig bra, vi får köpa den när du kommer hit så får vi testa! :D Ja den var jättesnygg!!

Samma här, skulle jättegärna vilja göra hela behandlingen, men det får nog vänta ett tag. Har precis beställt en massa sims 3 spel nu, det var jätterea på CDON, så då får fransar och allt vänta lite.. :)

Du passar verkligen superbra i det!!! Ser jättenaturligt ut!!!

Ja det är konstigt. Men det funkar nog på samma sätt som när man får ont av åska, att det blir för stor förändring, för om det varit fint i flera dagar är det lugnt, men om det varit mulet och plötsligt blir jättefint väder så får jag nästan som migrän!

Haha ja det tror jag med! haha skulle va kul att se hur alla på kontoren står och gör sångövningar innan de börjar sälja, det skulle vara en syn det!!! hahaah!!

Ja det skulle nog gå bra, det är ju en KY utbildning så det mesta av utbildningen är ju på en praktikplats, och den kan han ju välja i Rättvik, så går han i skola typ 2 dagar och resten hemma. Det skulle nog inte vara några problem alls! :D

Ja så brukar jag också göra! Men jag har sällan råd att köpa så många som jag vill.

Ja det har blivit helt annorlunda i byn nu! Det är jättetråkigt, för jag har alltid trivts hemma, men nu vill jag bara vara på besök, skulle inte vilja bo där mer, för det är inte alls som innan. Ungarna leker på vägen och springer framför bilar och lastbilar trots att det är snorhalt och ingen säger nått, trots att de är utanför affären! Det har blivit så fel allting tycker jag! Ingen ordning alls...

Ja jag förstår inte varför folk inte kan inse att djur är byggda för att klara sig i det fria, vissa hundar är ju visserligen avlade för sällskap och tål inte lika mycket som andra, men överlag så tål de ju väldigt mycket. Snart kommer man väl på att kor ska ha täcke också.. Deras päls ser ju inte direkt tjock ut, men de fryser ju inte ändå! Väntar bara på att det kommer ko täcken nu.. Hahaha!

Haha ja det tycker jag är konstigt. Bra visserligen att man tänker på fiskarnas bästa också, men det är lustigt att det blir regler efter regler, men inte ens de som bestämmer vet hur man ska tolka alla regler!

2012-03-08 @ 20:46:56
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Jag har en kompis som bor nere i Skåne, de hade tydligen också fått snö imorse, jag hoppas verkligen att vi i Stockholm slipper det! Känner att det inte bådar bättre för min fot i så fall, även om det går mycket bättre nu.



Åh, låter som att du kommer ha det jättetrevligt, jag kollade in Ricards blogg någon gång och skrev en kommentar, du kan ju hälsa att jag tycker att ha skriver bra ;). Hoppas att du fick en chokladboll (minst) och en kaffe, det fick jag idag nämligen, eller nej jag köpte det, fick inte. Men gott var det. Fikade lite snabbt med en vän och det var jättetrevligt.



Sv: Jo, men absolut det är klart att tjejer ska få leka med tjejiga saker som dockor och ha på sig rosa. Det är bara det att jag tycker att det är onödigt att pracka på småtjejer detta. Jag menar att det finns små tjej-legogubbar med rosa klänning och röda läppar, det är helt okej! Men måste man göra ett Lego-kit som förespråkar att tjejer ska sitta framför en spegel, sedan vet jag inte hur legot ser ut men Pernilla som skrev krönikan som jag baserade inlägget på, skrev att dessa legotjejer var smala dessutom och i så fall är det ju ännu värre. Tjejer matas med Hollywoods bilder redan väldigt unga nuförtiden, de ser skvallertidningar och har tillgång till Internet, de behöver inte det här också. Som sagt är jag inte emot att det finns tjej-legogubbar, men även om de kan ha "tjejiga yrken" kan de inte kontra och även ha tjej cowboys (cowgirls då ;))?



Jo, du har nog rätt att det måste vara en speciell typ av tidningar, jag hoppas att du får till det vid tillfälle. Det där du beskrev för övrigt, att du blev otålig det är jag i ett nötskal när det gäller nagellack, hehe. Så jag tycker att det du lyckas med är så himla grymt!



Jag såg profilbilden nu och du ser ju jättevacker ut, jag håller med att det mörka håret ser ut som att du har haft det hela tiden! Du passar verkligen i färgen och frisyren ser jättefin ut. You go girl!



Men jag tror ändå att saker kan ha spridits också (såsom diffusionisterna tänker) men kan väl säga såhär, att jag tror på evolutionen och att vi har utvecklats på olika håll, men jag skulle Aldrig lägga vikt på stadieteori!



I min förra lägenhet som jag delade tillsammans med mitt ex, så hade vi inte heller diskmaskin och jag tyckte verkligen att det var jobbigt. I och för sig så vande man sig väl vid det hela, men samtidigt nej! Det är väldigt skönt att ha diskmaskin ;) men sedan blir man lat och bortskämd och kan tycka att det är jobbigt att lasta i/ur den också.



Jag håller också tummarna för att din pappa får chansen att åka hit (Värnamo) och träffa dig och din bror <3.



Hoppas även på att era salamanderägg överlever, det vore ju coolt att föda upp sådana. Hur många brukar överleva, vet du det?



Tack så jättemycket, för att du säger att du får känslan av att jag är en sådan person som man kan anförtro sig till, jag känner detsamma för dig <3 och jag tror nog att vi delar det där ändå, att vi är oss själva över nätet. Jag tycker att det är jätteroligt att vi båda diskuterar, det är skönt att få göra det med någon som är på samma nivå som en själv, sedan skadar det ju inte att vi ofta tycker lika om mycket också -- det är skönt det med.



Hm, jag vet inte vad jag ska säga om det där med spöken, jag ska inte säga att jag inte tror på dig eller att du är konstig på något sätt, för det är du inte. Men jag är väl en skeptiker och vill tro att det finns någon förklaring. Typ att någon kan ha kopierat nyckel, tagit sig in på ett annat sätt, kanske någon som inte har någonstans att bo...jag vet inte, sådana teorier låter ju också konstiga och det där med din vän, ja det är konstigt men jag tror ändå inte att det är någon paranormalkraft direkt.



Nej, men precis! Man får tro vad man vill, man får vara extrem religiös eller übernazist också (inte för att jag vill jämföra andlighet med det) men så länge man inte försöker att utnyttja andra/pracka på andra eller skada andra med det man tro/tycker så får väl folk tycka vad de vill.



Jag hoppas att du hittade något på H&M i alla fall :) blev det något?



Det var väldigt häftiga tecken och jag kan tänka mig att det 14h's långt filmmaraton var lite maffigt, sådant långt har jag aldrig haft. Men HP-maraton, det är jag på ;) kan åka till Värnamo någon gång under sommaren och hälsa på, så kan vi vara nördar, undvika solen i typ 12h och bara se HP ^^. Eller hur många timmar det nu kan vara.



Pussar och Kramar <3

2012-03-08 @ 21:40:07
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Ricard med bara C

Tack än en gång för ditt sällskap, alltid lika roligt att ses! :D

2012-03-08 @ 21:57:13
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Ricard med bara C

Och för er läsare som inte har extrema nöjet att känna Jenny IRL: SUCK IT! Moahahaha! :D

2012-03-08 @ 21:58:01
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Rinki

Haha, rolig kommentar Ricard skrev :P.



Sv: Inte ska du skämmas, jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite. Fick nyss en lång kommentar från min kusin också (eller ganska lång) om vad hon tyckte om mitt inlägg. Hon vill dock stryka hela internationella mansdagen, medan jag ändå hävdar att den kanske har något att komma med. Du kan kolla mina kommentarer och se mitt svar till henne, vad tycker du? Jag har aldrig riktigt vågat kommentera eller ens snacka genus/jämställdhet med mina kusiner tidigare eftersom de är så himla insatta...men nu vågade jag ändå skriva det jag tycker...lite läskigt på något sett, hehe.



Jag håller med dig, man ska lyfta fram de kvinnorna som verkligen måste kämpa och som verkligen behöver få höras, jag menar inte att man ska ignorera eller blunda för de kvinnorna här i Sverige som inte mår bra och som också har det väldigt hemskt, men det känns enligt mig som en grej man ska kämpa för dagligen men dagen idag, är ju internationell och då vill jag ändå lägga tyngd på den biten liksom.



Jo, jag hoppas ju att snön inte kommer hit också :/ slipper gärna den nu känner jag. Dock har det varit rätt så kallt här de senaste dagarna, blir dock lurad när det är ljust ute och tror automatiskt att det betyder att det ska vara rätt varmt också.



Nej, precis jag håller med det där du säger om könsneutralt, förbud fungerar inte heller! Ja, men det var precis det jag skrev till en annan bloggerska som skrev att hon ändå är för att tjejer ska få vara tjejer och killar, killar. Att hon när hon var yngre lekte med My Little Ponies och det är ju inget fel med det, det är inte det jag menar men de hade ju pastelliga färger och visserligen glitter och vad det nu än var, men det var inte sådär inriktade på tjejer på det sättet. Nu handlar det om smink och utseende vilket jag tycker är fel.

Absolut, jag håller med dig även där, när det gäller Disneyfilmerna att de ändå porträtterar kvinnorna som starka figurer som ställer sig emot strukturer!



Vad blir det nästa gång med naglarna då, några idéer redan? Tråkigt att det blev sådär kletigt dock, kanske för att det blir många lager liksom?



Jag vet inte varför du ser så bra ut i håret, men jag skulle säga att det är för att det passar dig helt enkelt att Du är vacker i det. Min mamma tyckte att jag såg väldigt naturlig ut i mitt röda hår som jag har nu (inte knalligt rött utan mörkrött) och jag är ju indier och de är ju absolut inte rödhåriga ;).



När jag menar stadieteori (förlåt att jag använder termer utan att förklara dem, är så inne i min skolterminologi, vi snackde nämligen om detta under förra kursen) och de som lade fokus vid evolutionens stadier på det sättet var dem som ansåg att vissa människor var mer/högre utvecklade än andra och det inser jag verkligen inte. Sedan att har vi absolut utvecklats på lite olika sätt pga historia, ekologi (naturliga förutsättningar) och annat, men rent biologiskt sätt så har vi alla samma förutsättningar och de tyckte inte evolutionisterna. Så jag är så att jag absolut tycker att vi alla har samma biologiska förutsättningar, och att det finns olika typer av kulturella stadier, alltså olika kulturer befinner sig på högre/lägre stadier...det finns ju klasser, men det är inget man ska lägga vikt vid när det gäller människornas/folkets intelligens t.ex. Så evolutionister var sådana som mätte skallar och sade att de primitiva var mindre utvecklade och där med sämre än oss, mer eller mindre :/.



Ah, din exsambo hade barn, det har du nog sagt tidigare men kom på det nu. Hur fungerade det ifall jag får fråga, bortsett från diskmaskinen ;).



Whoa! 250 ägg, det vore ju lite maffigt, men jag hoppas verkligen att ett par överlever, det vore ju jättecoolt att få föda upp ett par stycken från grunden liksom <3.



Nej, jag tycker inte att du är konstig! Faktum är att jag har svårt att säga något eftersom jag inte har upplevt det där, men hade jag varit i din situation så kanske jag hade tänkt i de banorna också. Det där med anden så skulle jag nog ändå också säga slump, men jag förstår absolut att det inte känns vidare tillfredsställande som svar och så är det ju med mycket. Ibland måste man acceptera vissa aspekter som man inte kan förstå. Vad gäller din mosters hus och det där så har jag verkligen ingen aning...vore ju hemskt att säga att hon kanske har två personligheter och inte är medveten om den andra, förlåt! Jag menar absolut inte att vara okänslig (jag har nog sett för mycket på film!) och liksom skoja om något sådant. Men precis som dig så vill jag ha någon logisk förklaring. Jag hoppas att det ger sig i alla fall :).



Det där du skrev nyss om andar och din skepsis, att du ändå vill hitta någon annan förklaring, får mig ändå att tro att du skulle gilla Psych ännu mer ;). För han är ju inte en riktigt psychic, han är "bara" väldigt bra på att se mönster och jag tycker att den är rolig :) speciellt första säsongerna.



Hoppas att du hittar något roligt på H&M imorgon :).



Ja, men typ 16 timmar, man får väl ta någon paus kanske ;) hehe.



Pussar och Kramar <3 sov gott!

2012-03-09 @ 00:41:39
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...