Min älskling har startat en blogg!

Min kärlek har nu även han startat en blogg som jag tycker ni alla borde gå in och läsa. Inte bara för att han är min älskling utan för att hans blogg faktiskt handlar om något som är livsviktigt - nämligen hälsa! I bloggen kommer Jonne att skriva om sina tankar och funderingar kring hälsa, och vem är bättre lämpad än en blivande hälsocoach?!

Inte nog med att själva ämnet är något som i dagens samhälle blivit väldigt uppmärksammat så tycker jag även att min älskling skriver om det på ett helt fantastiskt sätt. Det är hans åsikter, inga pekpinnar om hur man måste leva.

Så gå in på hans blogg pronto genom att klicka på bilden här nedanför:





Kommentarer
Postat av: joanna-livet med aspergers syndrom

Hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-700 unika läsare/dag har även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäl dig:) vill du inte ha sådana här komentarer så ber jag om ursäkt och hoppas får en bra vecka:)

2012-03-20 @ 19:07:48
URL: http://domkallarmighannes
Postat av: anniepiie

Men va roligt, alla behöver vi bli peppade när det gäller hälsan ju! :) Ska kika in nu med en gång! :) SV: Menar det, kan köpa dom och slänga ifall de inte kostar mer! :) hehe Yes, har du kikat in veckans?? Trevlig kväll nu. Kramis

2012-03-20 @ 19:23:22
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: Rinki

Jag håller verkligen med om att han skriver på ett underbart och eget sätt, unikt och genom hans exempel (som i dagens inlägg) så blir det en mer personlig koppling till det här med att man skjuter upp på träning, vilket gör att jag i alla fall tar till mig det bättre. Istället för andra typer av hälsocoacher som istället försöka pracka på en saker och ting och kastar regler över en!



Jag kommenterade till honom, lite flummig kommentar kanske :) men jag tyckte att speciellt första stycket i hans exempel fick mig att tänka på boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", han är duktig!



Sv: Jag vill säga att jag står för det jag tycker och oftast kan säga, ärligt, vad jag lyssnar på men jag tror att det är mycket som du säger...att jag kanske vågar men snarare inte orkar ta en diskussion om vad som är bra musik, inte heller känner jag alltid för höjda ögonbryn och stämningen som kan uppstå varpå man känner att man nästintill måste försvara sin musiksmak. Nej, precis! Musik är jättepersonligt, så det är konstigt att sådana personer kan säga att de "kan musik" bättre än en själv.



Nja, tyckte nog inte att gummorna var vidare bra, men som du sade så är dem väldigt söta. Som sådana där ryska dockor som man plockar ur en mindre ur, Matrjosjka (http://sv.wikipedia.org/wiki/Matrjosjka).



Jo, kommer ihåg att du berättade att Jonnes föräldrar hade dem, jag tänkte bara att i förra omgången kommentarer (alltså innan tentan) så skrev du att du skulle åka och kolla till dem. Innan jag glömmer (återigen) så skulle jag också fråga ifall du hittade något på H&M?



Ja, de i media brukar ofta lyfta fram en rätt så sneddriven bild, å andra sidan känns det som att det (tyvärr) är en ganska allmän bild som folk har och som därmed reproduceras av oss. Men visst, media styr ju vårt sätt att se saker och ting i många fall, så det går nog hand-i-hand.



Haha, återigen en punkt som vi är lika på det där med killkompisar och inte så många vänner på det här sättet. Ibland, när jag känner att jag klickat med någon över nätet (även om det inte har varit på det här sättet) så har det känts lite som att magin brutits när man setts i verkligheten (nu har jag inte gjort det med så himla många heller) men ändå så känns det som att det inte skulle göra det med dig. Det känns snarare som att vi bara kommer att fortsätta ha saker och ting att prata och diskutera om. Du får ta dig upp till Stockholm vid tillfälle :).



Precis (nej, det vore ju dumt att frångå det vinnande konceptet när det gäller ordet: precis) så som du skrev det! Tjejer nedvärderar verkligen sig själva, så är det ju och det är ju en sådan typ av reproduktion jag menar även i exemplet ovan. Jag ska inte säga att jag kan vidare mycket om varken oljebyten eller bilar, men jag kan heller inte mycket om modedesigners eller sådant heller. Jag vet att jag är intresserad av kläder dock, är nog lite av en klädoman samt att jag har ett intresse för smink, dock inte så stort. Jag gillar datorer och att skriva, sådan är jag helt enkelt. Räcker inte det? Kan vi inte se till individerna istället för könen?



Yes, menade att du skrev att jag var underbar, det var verkligen fint :) blev så glad! <3 Du verkar vara en otroligt fin och underbar tjej du med, tror snart att E kommer att bli avis, haha.



Ja, det är verkligen jättesvårt det där med bilder och jag vet inte, det känns inte vidare naturligt att ta bilder på mig själv, medan andra lägger upp saker dagligen...nåja, det kommer en bild, snart tror jag ^^.



Det är svårt det där, när det gäller att våga vara stolt över sig själv, samtidigt som man inte vill verka skrytig. Dessutom kan det ibland bli svårt att svara när man får en direkt fråga "är du bra på det här?" i vissa sammanhang så känns det lättare än andra...men ja, jag tycker att det är svårt. Jag håller med dig i allt du skrev, att man inte ska nedvärdera sig själv och sådär, men ibland känner jag att det är väldigt svårt. Jo, jag är nog bra på engelska, samtidigt som det känns läskigt att säga det. Jag vet att vissa som anser sig vara bra är på lägre nivå än mig och jag har hört engelskmän säga att jag är bättre än vissa som de känner som ändå har engelska som modersmål...men samtidigt, när jag tänker "bra" i mitt huvud, så har jag en viss bild av vad jag anser är "bra" och då känns det inte riktigt lika självklart längre, att jag är bra.

Men tack för din peppning och dina fina kommentarer om min sång och min engelska <3.



Hm, förlåt kom att tänka på det när du nämnde hästar och att du började vid 5 årsåldern (jag kan verkligen tänka mig att du är bra då)...men dels så tänkte jag på att det är lite att nedvärdera eller ursäkta sig själv. Om man säger att man är bra och sedan lägger till "men det är ju för att jag har hållit på länge", jag menar inte att det var det du gjorde i det här fallet, men jag känner igen den aspekten också. Sedan tänkte jag på det här med din ålder, får jag fråga hur gammal du är? Det är rätt coolt ändå att vi har haft så många diskussioner, men att åldern inte har kommit upp -- inte för att den är vidare viktig. I och med att du nämnde fem år och sedan 25, är du 30 eller har jag bara missförstått? :)



Jo, det där med barn är svårt och jag tror faktiskt inte att man blir redo, inte på det sättet. Jag har vänner som har blivit föräldrar och ingen av dem var direkt redo för ett faktiskt (i fysisk mening) barn när de bestämde sig för det/fick reda på det. Men vissa av dem kände ändå en längtan efter barn och sådär. Men sedan har man ju ca. nio månader på sig att förbereda sig på, men de flesta har också sagt att det blir riktigt först när man har barnet i famnen för första gången. Jag kan förstå att du inte känner dig redo, om jag skulle bli gravid nu så skulle jag nog bli väldigt rädd, förvirrad och förtvivlad...för ändå om jag verkligen vill ha barn, så ja det är en sak att drömma och längta och en sak med verklighet. Hm, på ett sätt är jag nog väldigt annorlunda idag, än om man jämför med mig när jag var 13, men på ett annat sätt ser man nog väldigt starka likheter. Jag har utvecklats det vet jag, men jag är ändå lik mig själv till sättet...tror jag. Jag har nog alltid varit lite lillgammal dock, har alltid haft lättare att kommunicera och bonda med äldre personer.



Puss och Kram!

2012-03-20 @ 23:52:00
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

Vad kul, den ska jag absolut spana in :)



Svar: Ja, nu sitter de bättre. Ska försöka ta en rättvis bild, men tycker det är så svårt att ta bild på skorna när de sitter på fötterna ;)



Men precis, fast ändå är det så himla gott. Har också smakat någon annorlunda på en lunchrestaurang här där jag jobbar, men stora köttbitar och olika bönor. Gott, absolut, men jag föredrar ändå den "vanliga".



Jag glömde faktiskt lyssna på den igår, men ska försöka komma ihåg det ikväll. Jag kan egentligen lyssna på allt, så länge det är bra musik så spelar det ingen roll vilken genre det är :)



Ha en finfin dag! Kram

2012-03-21 @ 11:53:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...