Nail Art Challenge 20: Inspired by summer

Sommar är ju den härligaste och bästa årstiden, men vädret har väl inte varit direkt inspirerande, i alla fall inte här i Småland. Försökte själv komma på vad som symboliserar sommaren för mig. Sol, jordgubbar, blommor, värme, bad och starka, sprakande färger. 

Men jag kände inte för att använda starka färger denna vecka efter förra veckans regnbågar utan ville ha något mer nedtonat. Sommaren för mig innebär bad och att åka till havet så därför gjorde jag en havsinspirerad design:


Sea Nails

Det syns dåligt på bilden men jag har graderat två olika blåa nyanser, en riktigt ljust gråblå och en kornblå på naglarna och sen klistrat fast dekaler på snäckor och sjöstjärnor. På tummarna klistrade jag fast guldiga delfiner.


Så här gjorde jag designen:

1. Måla hela nageln i en ljust blå nyans.

2. Ta en smink-svamp och dutta en liten fläck av det andra blåa nagellacket på ena kanten på svampen.

3. Dutta den mörkare blåa nyansen på halva nageln och minska på trycket där färgerna ska blanda sig.

4. Gör eventuellt om svampningen både med den ljusa och den mörkare blå tonen tills du får ett graderat resultat som du är nöjd med.

5. Ta lite klarlack och dutta på de ställen på naglarna där du vill sätta dina dekaler.

6. Klistra fast dekalerna och måla sedan över designen med ett topplack!

7. Klart!


Kommentarer
Postat av: Tessie

Fina naglar var de här! :)



Sv; Naw tack så mycket. Det känns faktiskt bättre idag så det ser ut att gå åt rätt håll för mig och ryggen :)



Ja, magnet nagellacket är verkligen super! Jag ska köpa flera :)



kram

2012-06-13 @ 18:58:33
URL: http://curves4all.wordpress.com
Postat av: anniepiie

åhh så snygga, ska måla mina naglar strax, men bara helrosa! :) kan inte fixa dom så fint som du gör! :) SV: Visst är det, himla gott och nyttigt som sagt! Oj, då har du inte långt till gekås. Nice!! :) I helgen ska jag ut och äta bla annars bara ta det lugn!! Ska bli regn och d är jag oftas inte så pepp på någonting mer än att sitta hemma och slappa. :P hehe Själv? Kram

2012-06-14 @ 14:03:00
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...