Challenge!

Jag blev bloggutmanad av finaste Rinki att svara på dessa följande frågor och sen ska jag utmana 11 andra bloggare att göra utmaningen själva. :)
 
****************************
 
Vad hette din första kärlek?
Min första pojkvän var en kille vid namn Henri på dagistiden. Enligt mina föräldrar iallafall, då vi vägrade att åka ifrån varandra när vi skulle hämtas på eftermiddagarna. Första riktiga pojkvännen hette dock Andreas och det var på högstadiet någon gång.
 
Baren eller Dansgolvet?
Jag är inget fan att dansa även om det kan vara kul det med, men nä, jag står nog hellre och beställer i baren. :)
 
Vad drömmer du om?
Utöver det självklara som jämställdhet, fred på jorden och några miljoner på banken så är min högsta dröm just nu faktiskt något så enkelt som att allt bara ska ordna sig! Det behöver inte vara perfekt, men jag vill vara tillfreds med livet.
 
Vad är du rädd för?
Det jag är mest rädd för är att något ska hända någon jag bryr mig om. Det är inget jag går runt och oroar mig för konstant, men det är nog det som jag är absolut mest rädd för.
 
Favoritfärg?
Min absoluta favoritfärg är så jäkla svårförklarad. Inte rosa, inte lila utan någonstans därmittemellan fast gansak mycket rött i. >.< Hahaha, en typ av magenta kan man kalla det men den får inte vara chocklysande! Svart funkar alltid annars! Rosa och lila gillar jag med, men det beror helt på nyans och vid vilket tillfälle eller vad det är för föremål. Turkos är en förbannat härlig färg också.
 
Din bästa vän?
Jag har inte bara en bästa vän, utan jag har så många som jag räknar som mina nära och kära. Det säger jag inte bara för att vara diplomatisk eller för att det ska bli orättvist om någon inte nämns utan det är faktiskt så! Sen kan man väl säga att min älskling även är min bästa vän eftersom vi ändå delar något mer än bara vänskap. <3 Ska jag räkna upp mina närmaste? Ok.Mina föräldrar (är även mina vänner), Wille (min bror), Najri, Katta, Sara, Ricard, Fidde, Philip, Lobby och Kim! Dessa är nog de som står mig absolut närmast, men jag har fler i mitt liv som är viktiga och som jag skulle vilja stå närmare. Rinki nämnde mig i sitt inlägg så då gör jag det också för hon har blivit en ovärderlig del av mitt liv, även om vi inte träffats än. <3
 
Något du är stolt över?
Jag är stolt över att jag vågar stå för vem jag är och vad jag tycker och tänker. Jag är stolt över att jag inte låtit folk eller händelser bryta ner mig och jag är verkligen stolt över att jag vågat ta beslut som är positiva för mig, oavsett vad andra tycker eller tänker om det.
 
Ditt favoritplagg?
Det beror helt och hållet på humör och tillfälle! Mina lila/tigerrandiga hoodie från New Yorker är en tröja jag gärna bor i för tillfället, oavsett om jag ska vara hemma eller om jag ska göra något lite roligare. :) Annars är alla mina Converse-dojor mina favoriter.
 
Hur många skor har du egentligen som är för små? 
Inte ett enda par! Jag har små fötter och köper oftast för stora skor så att jag får plats med minst 2 par strumpor!!
 
Vad ger du dig själv för titel?
Übernörd extraordinair!
 
Det var den det. Men nu kommer det jobbiga att utmana andra i bloggvärlden och jag tror faktiskt jag hopar den delen! För det första hade redan Rinki utmanat några av de bloggkontakter jag har och de som finns kvar är så få att jag inte får ihop 11. Jag får ihop 3 varav ingen av dem är speciellt aktiva med sina bloggar längre. Jag gör som så att alla som ramlar in här och som har en egen blogg är utmanade att köra denna challenge!! :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har precis svarat på denna utmaning jag med, även jag hoppade över att utmana andra :) Alltid lika roligt att läsa sådana här listor tycker jag, man får lära sig något litet varje gång :)

Svar: Jag har varken sett Thor eller Defendor, men jag tycker hon är riktigt vacker. Jag såg henne första gången i Raise Your Voice med Hilary Duff, men nu på sistone har jag fått upp ögonen för henne då hon är med i 2 Broke Girls som jag börjat titta på.

Lite tur i oturen då med ombyggnaden :) Kul att kunna hitta något för en billig peng och göra det till sitt eget. Vet du redan vad du vill göra med byrån eller har du inte tänkt så långt ännu?

Nej, det har inte blivit så mycket till sommar såhär långt. Det var ju några fina veckor i maj, får se ifall det blir mer sol. För mig gör det ju inget, men man kan ju alltid hoppas för andras skull! ;)

Ja, först visste jag inte ifall jag skulle slänga tillbaka brevet till henne eller svara. Men jag behärskade mig och skrev ett brev där jag bad om ursäkt, kändes så fel dock då hon alltid för så mycket oväsen. Men men, har inte hänt något sedan dess så vi får hoppas att det fortsätter så, haha.

Jag tänkte också samla ihop några Disney-filmer, än så länge har jag dock bara Lejonkungen och Skönheten & Odjuret. Den Lilla Sjöjungfrun är så svår att få tag på! Den är alltid slut när man försöker beställa den, eftertraktad :)

Min midsommar var riktigt härlig, ja. Var hemma hos bästa vännen med hennes familj och åt god mat. Var hemma igen strax innan tolv, så det blev inte så sent heller. Såg att även du hade en fin sådan :)
Jag har inga direkta planer så under semestern, tar dagarna lite som dem kommer. Det är ingen annan som är ledig just nu, som jag känner, men nästa vecka är det fler som går på semester :)

Tack ska du ha! Ha en fin onsdag, kram

2012-06-27 @ 17:05:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...