Smygreklam i min blogg!

Jag märkte något skumt med min blogg när jag förhandsgranskade den igår natt. Vissa ord i några inlägg hade blivit markerade! Och inte utav mig själv!

Så här:
Störande moment!

När jag förde muspekaren över länken för att se vad sjutton som stod på dök det upp en pop-up med reklam för My Showroom!!! What the fuck?! Som de flesta märkt så bloggar jag för Blogg Esse, så varför ligger det reklam till MY Showroom på min blogg?!?!

 

Smygreklam! 

Känns ju väldigt udda. Igår hittade jag flera bloggar inom Blogg Esse som hade samma länkar! Dessa länkar verkar inte finnas där om jag går in på inläggen det gäller var för sig, utan enbart när jag är på startsidan!

*************

Så snälla läsare!! Ser ni dessa länkar också?! Eller är det bara jag. Jag har kontaktat My Showroom via mail för att få ett svar på varför jag har reklam till deras sida, oavsett om det bara är jag som ser det, eller om det är fler som drabbats så är det ju någon som gör smygreklam för dem på något sätt! Jätteschysst om ni kunde kommentera och säga om ni ser dessa länkar också?!

De inlägg som jag sett det i är främst den om SOPA och även när Lasse Anrell rider för första gången. Jag har inte orkat kolla igenom hela bloggen än.


Kommentarer
Postat av: Ricard med bara C

Jag ser dom också. :/

2012-01-20 @ 20:32:02
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: anniepiie

hmm va knäppt! :O Måste se o jag oxå har sådär! :S Kan se länkarna i de inläggen du säger oxå... Kram

2012-01-20 @ 20:43:59
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: sevve-Uppsalas sötase blogg

jätte fin blogg! Följa varandra på bloglovin?

2012-01-20 @ 21:15:01
URL: http://sevve.blogg.se/
Postat av: Rinki

Jepp, jag ser dem också. Reagerade också på det eftersom du bloggar på blogg.se, det var där jag bloggade tidigare också. I inlägget Protester hjälper (tror att det var så titeln var) så är Internet en sådan där länk också. Fult gjort! Hoppas verkligen att du får svar, för du ska ju inte behöva ge dem reklam, speciellt inte om du inte tjänar något på det själv ;).



Sv: Nej, katter är jag väldigt försiktig med faktisk, känner mig inte vidare bekväm bland djur faktiskt, tråkigt nog. Även om det känns som att det är lite onormalt, hehe.



Absolut! Jag tycker också att det är modigt och mer manligt att våga vara den man är, att gråta om det finns något som gör en ledsen.

Felvänd feminism är verkligen "farligt", för det bidrar ju till att ordet feminist blir nedsmutsat och jag måste erkänna att jag tidigare - egentligen innan hösten 2011, när jag började läsa lite mer Genus i mitt ämne (som jag tidigare varit emot, för att det känns som att det ska pressas in i ALLA ämnen, det känns lite onödigt! Men att ämnet i sig ska få finnas, det tycker jag är bra) - kopplade många som sade att de var feminister med dessa radikala. Trots att jag själv alltid sett mig som en feminist, eller kanske snarare en person som tror på jämlikhet? Det känns som att det är ett bättre sätt att uttrycka sig på, men vad vet jag.



Ballerina skor har jag nästan alltid problem med, hittade för ett par år sedan ett par som hade resår runt om liksom, så att de hölls på plats -- då fungerade det perfekt! Men vanliga klackskor sitter liksom inte fast på mina fötter, för mina fötter är inte bara korta utan min hålfot eller vad det heter, valvet som går uppåt, går upp så högt på mig att det blir jättesmalt där skon egentligen borde sitta åt...om du fattar? Så jag behöver klackskor med remmar i så fall, som håller foten på plats.



Ja, media är skumma när det gäller kroppsideal, jag läste i en skvallertidning när jag var och klippte mig innan jul och där var det någon som hade skrivit att någon kändis såg så himla bra och fin ut, och att hon vägde hälsosamma "50 kg" eller något. Herregud! Kändisen som var en kvinna, kommer inte ihåg vem det var exakt, var ju lång och 50 är ju väldigt lite. Till och med jag, som är kort (1,54 eller nåt) väger så mycket och det känns hemskt när jag ser folk som är runt 1,70 och väger lika mycket som mig :/ hur stor måste jag vara då?



Tack gumman, i helgen vet jag inte vad som händer, men antar att det blir mycket plugg har jättemycket att läsa tills på tisdag :/. Vad ska du hitta på?



Kramar!

2012-01-20 @ 21:29:49
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...