Seek and you shall find...

Allt du önskar kan du få. Ha ha. Jo, faktiskt. Min mamma har verkligen predikat för mig om vikten av att tänka positivt och i våran familj är vi så pass speciella att vi har kunnat prata om i stort sett vad som helst och då har det dykt upp i någon form efter bara ett kort tag. Sen kanske jag har lite svårt att helt och hållet tro på att universum har såna krafter att det räcker att föreställa sig något så får man det.

Idag har min mamma fått mer vatten på sin kvarn dock. Jag var med henne idag till second hand, bara för att allmänt kolla lite. Och tror ni inte jag hittar en massa saker som jag letat efter och som jag tänkt införskaffa!


1. Jag har alltid gillat de där tavlorna med kaffebönor i, som är målade i bruna toner... Älsklingen Jonne har en sådan tavla som vi planerat ha i köket, men jag vill gärna ha åtminstone en till. Men eftersom de tavlorna var populära för 5 år sedan så har jag liksom inte letat. Det första jag ser när jag kommer in i affären är en sådan tavla! Exakt samma ram, exakt samma serie och samma tillverkare som den min pojkvän har, men med ett annat motiv. Den ryckte jag till mig fort som satan.

2. Jag och min mamma hade en diskussion igår kväll om såna där hängare med krokar som man hänger över dörrkanten och hur smidiga de är. Dock har vi inte lyckats komma iväg så att vi kan köpa såna än, men nu när vi gick på second hand så hittade vi, liggandes i ett hörn, två stycken snygga dörrhängare! Är inte det ödet som säger att vi ska ha dem när det ligger två stycken på det viset?

3. Min mamma har pratat i några dagar om att hon behöver en golvlampa i vardagsrummet, eftersom det är dåligt ljus därinne. på second hand säger hon då plötsligt. "Jag hittar nog aldrig någon golvlampa som jag kommer tycka om." I samma stund vänder vi oss om och då står det en snygg golvlampa rakt framför näsan på oss! För 40 spänn!!

Ja vad kan man säga....? Antingen har vi haft en sjuhelvetes tur, eller så är Second Hand-butiken i Hillerstorp rena mirakelplatsen för att hitta det man vill ha. :D Ha ha. Synd att man inte kan ha sånt tur när man letar efter specifika saker på nätet! Har letat i en vecka efter en speciell hylla och en medicinlåda som jag vet funnits förut. Kanske hittar jag dem idag? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...