När logiken är som bortblåst...

Vad trött jag kan bli på vissa människor ibland. Jag satt och jobbade med Wikipedia nu. Kontrollerade artiklar och rättade till fel och sånt och då hamnar jag i en diskussion med en kvinna om en artikel. Artikeln var en artikel jag själv skrivit som handlar om en hästtyp, nämligen "International striped horse", hästar som är randiga!

I vilket fall som helst så undrade den här kvinnan om det fanns en svensk benämning på denna hästtyp och jag svarade henne att det nog inte fanns det eftersom hästen får namn efter sin förening som ligger i USA och eftersom hästarna registreras efter färg och därmed kan vara av vilken ras som helst så är International striped horse bara ett begrepp på hästar som är registrerade. Dessutom är dessa hästar tämligen okända i Sverige, och det är inte alla hästraser som får försvenskade namn. American saddlebred heter American saddlebred även i Sverige och den artikeln är relevant. Shetland sheepdog heter så även här. Annars borde man ju översätta den till Shetländsk fårhund om det ska vara rätt!

Då påstår kvinnan att artikeln inte ens borde finnas med på svenska Wikipedia om det inte finns ett svenskt namn på rasen. Jag höll på att sätta i halsen!! Menar kvinnan verkligen detta? Wikipedias hela mål är ju att sprida all världens kunskap, inte bara svensk kunskap. Isåfall borde ju inte artiklar om vissa filmer eller tv-serier vara med heller. För att inte tala om vissa katt- hund- eller hästraser som inte fått ett svenskt namn utan är kända vid sina engelska namn även i Sverige!

Då får vi ju ta bort artikeln om företaget Apple också då.... det finns ju ingen svensk motsvarighet till det. Nej, jag förstår inte hur man kan påstå att en artikel inte är relevant för att namnet inte är svenskt! Galet!!



Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Det finns gott om "tokiga" människor :)



Svar: Jag är inte direkt den där festival-typen, men sådana som Pier Pressure, WOW och liknande är ändå sådant jag kan tänka mig att gå på. Mer i stan och närmare hem till sin egen säng ;)



Jag tycker ändå hon har sin stjärnstatus kvar, hon har ju liksom vart med så länge nu och det är inte många kvar från hennes stortid som fortfarande säljer ut arenor och släpper plattor. Hon är den enda bland "dagens divor" (Lady Gaga, Rihanna, Katy Perry osv) som varit med från början. Det tycker jag är coolt! :)



Ah, det är verkligen synd. Och udda med just åldern 27, har många gånger funderat kring detta och försökt komma på något speciellt med just 27. Det har väl dock ingen mening, bara ren otur.



Ha en bra lillördag! Kram

2012-02-01 @ 06:57:04
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Haha, ja jag är väl inte heller klacktypen egentligen. Men just sådana här med tjockare klack bär jag gärna, något med smalare klack blir det lite för svårt att gå i ;)



Jag vet faktiskt inte, har ingen koll på det. Tror väl att det är tre olika som brukar bli Metal Town. Om jag inte är helt ute och cyklar..? Men har inte läst något någonstans. Ännu.



Jo, nej det är klart. Men samtidigt tror jag att det är som du säger, fler äldre har börjat gilla henne när hennes mer "mognare" musik kommit. Hennes tre sista plattor är ju hennes absolut bästa och jag tror att hon vann många nya fans tack vare dem. Sen tycker jag att det alltid varit något man inte talar högt om, ifall man gillar henne. Jag har alltid skrivit och pratat mycket om det, är ett stolt Britney-fan ;) Tycker hon är så mycker mer än artist och jag ser verkligen upp till henne. Tror det är mycket därför också.



Precis, det är ju liksom bara slumpen egentligen. Men samtidigt ligger det så mycket mystik kring det då det är så många som gått bort just då.



Tack detsamma! :)

2012-02-01 @ 11:31:12
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Haahahahahahahahahaha! Hur störd får man vara?! Snacka om att hon verkligen kämpade för att inte visa sig dum!!! Hon skämdes nog så mycket att hon var tvungen att försöka klanka ner på dig, för hon KAN ju INTE ha fel! Hahahaha sånna människor är konstiga, men ganska roliga när man kommer på att de desperat försöker hitta en utväg för att inte vara dummast själva.

2012-02-01 @ 11:53:03
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...