Mina favoritbloggare!




Jag fick denna fina Award av Rinki. Besök gärna hennes blogg för den är helt klart läsvärd. Precis som Rinki skrev om mig så har inte vi haft kontakt speciellt länge. Men jag läser gärna hennes blogg eftersom hon skriver om saker som engagerar och så har hon vettiga åsikter. Hon skriver även på engelska lite då och då och har lagt ut jättebra recensioner om både film och böcker. Om inte annat så läs hennes blogg för att den är så otroligt välskriven!

***************

Meningen med denna utmärkelse, är att man ska få fler läsare genom att länken sprids runt ute i Bloggosfären. En modern version av Pay it Forward – if you will. Får du en award och vill anta den så tackar du och länkar till personen du fått utmärkelsen av och sedan för du vidare den till 5 andra blogg/are/erskor. 

Jag ska alltså välja ut 5 bloggare som jag tycker förtjänar denna Award!

**************

Solitude: Även om bloggen kanske inte uppdateras jätteofta så måste jag ge utmärkelsen till min bror, och mina vänners band Solitude. Man får förlåta dem för att de inte är aktiva då det är fullt upp med annat, och just nu går det väldigt bra för dem!


KattaStrofen: Jag får ge en Award till ytterligare en bloggare som inte uppdaterar så ofta (dvs ALDRIG), men jag och Katta har varit vänner i minst 100 år och även om hon numera bosatt sig i Frankrike så är hon aldrig långt borta. 


Ricard: Ricard och jag har varit vänner i säkert… 12 år… minst! Hans blogg är otroligt välskriven och finurlig (som han själv) och gillar man film är det en blogg man inte får missa. Ricard är nämligen allas vår egna filmexpert och filmfantast! Och nu har han äntligen börjat blogga lite mer!


Sandra: I likhet med Rinki så är Sandra en av de bloggläsare som jag klickade med nästan direkt. Våra kommentarer oss emellan är långa som noveller och vi verkar vara på samma nivå vad gäller nästan allt. Hennes blogg är dessutom fylld med jättefina bilder och hon har alltid något på gång vilket gör hennes blogg väldigt läsvärd och en blogg jag gärna läser. 


AnniePiie: AnniePiee är också en bloggare som jag klickat med, och är en av de få som kommenterar och där det verkligen märks att hon läser det man skriver. Hon är en hejare på matlagning så man blir hungrig varje gång man går in på hennes blogg och så har hon Veckans kändis-tävling där hon lägger upp bilder på kändisar som yngre så får man gissa vem det är för att vinna en länkning. Väldigt kul tävling och en snygg blogg! 

*****************



                                                     


Kommentarer
Postat av: Rinki

Aww, tack så hemskt mycket för de fina orden! Jag blir verkligen rörd <3. Fina du!



Världen, eller ja, även BLOGGvärlden är liten Sandra och Annie pratar jag också med, hehe. Ska kolla in de andra också.



Sv: Ja, addidasbyxorna var väldigt inne när jag gick i mellanstadiet, vissa hade med knäppning och andra hade det inte. Jag hade "turen" som fick en likadan som Mel C hade på första Spice Girls skivan, mamma köpte den dräkten i USA. Blev populär i någon vecka tack vare den, sedan blev jag väl mitt vanliga halft-utanför-jag.



Jag följde inte heller modet slaviskt på högstadiet, även om jag försökt anammam någon trend för att jag - kanske lite desperat - ville vara poppis då. Kommer ihåg att Savann-byxorna var heta då. Herregud, nu när jag tänker tillbaka, gud så fula dem var!



Jag funderade faktiskt på att skriva ett sådant här inlägg och jag började till och med, nämnde dig och att jag hade fått idén från din blogg. Men sedan, när jag skulle börja skriva insåg jag att jag inte riktigt vet som var mode just då. I alla fall inte generellt, jag följde som sagt inte modet vidare mycket och ja..jag kan mest säga vad för musik jag lyssnade på i högstadiet, men jag tvivlar starkt att det var det de flesta lyssnade på. Metallica, Creed, Staind och Linkin Park stod högt upp på min lista och Nightwish. :) Så struntar nog i inlägget, men det var roligt att läsa ditt.



Att ha bred musiksmak är absolut bra, för mig tror jag att humöret styr jättemycket, olika saker kan falla mig i smaken vid olika tillfällen om man säger så.



Hoppas verkligen att du hittar något som du vill göra, oavsett om det handlar om plugg eller jobb. Förra året ville jag verkligen hitta ett jobb, jag drömde om att bara kunna få gå in i en klädbutik (typ H&M) och få ett jobb på direkten och sedan jobba ett tag. Men nej, det var grymt svårt. Men nu känns det ändå som att jag har hittat något jag klarar av, jag var seriöst rädd för att jag hade tappat ALLA mina hjärnceller efter gymnasiet. Tidigare har jag knappt klarat tentor alls på universitetet, nu har jag i alla fall klarat alla...även om det inte handlar om toppbetyg.



Ljusblont med svart lugg låter ju megahäftigt :)! Du ser säkert superfin ut i det.



Jag brukar nog tåla alkohol rätt bra, eller snarare eftersom jag är liten (kort) så blir jag påverkad snabbt (tipsy, fnittrig lite så) men sedan håller jag mig ungefär på samma nivå under hela kvällen :) vilket är bekvämt och så behöver det inte bli så dyrt heller.



Ja, julen är tricky. Jag tror seriöst att det mest blir bättre när man får egna barn och kan bli glad för deras skull, se hur glada de blir och hur magiskt det är för dem.



Idag har jag pluggat typ hela dagen, tentan ska in imorgon eftermiddag så jag har suttit och redigerat lite och skrivit om vissa små saker etc. Det blir ett helt projekt om jag sätter mig in i det ordentligt, det jobbiga är väl att jag har känslan av "inte tillräckligt bra" hela tiden, men jag vet ändå inte hur jag ska göra den bättre. Jag vill inte redigera allt heller, i risk att ta bort bra saker...



Vad ska du göra i Skåne?



Kram

2012-01-12 @ 20:50:33
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Ricard med bara C

Tack, älskade Jenny! Har fått en massa läsare tack vare din länk. :D Du får länka till min blogg lite oftare. ;) Vi får ta och ses snart, vännen. Filmkväll i helgen?

2012-01-13 @ 01:32:05
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Ricard med bara C

Förresten så är det typ 13 år sedan. :) Vi började lära känna varann under början av höstterminen 1998 om jag minns rätt, om inte tidigare! :D Galet! Men det har vart 13 underbara år, om man inte räknar den perioden vi inte hördes alls. Men det gör vi inte. :)

2012-01-13 @ 01:42:41
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: anniepiie

Åhh tack vännen! :) Det hade jag inte räknat med, Va roligt! :D Och tack för de fina orden om min blogg. ♥ Visst hade du svarat rätt på veckans kändis oxå. hihi så nu är du belönad med en länk!! SV: nää, man blir ju fort trött på sötsaker så förstår att du är det om du har kvar från julen :P okej, själv har jag alltis haft ganska långt hår. Så jag hade som två bollar om du fattar vad jag menar med fjärilsspännen runt i håret. haha XD I veckan nu har jag ju varit på jysk och jobbat ganska hårt med att få klart spacen. Sen i helgen nu har jag shoppat, lade upp lite nu som jag köpte! :) hoppas att du har haft en fin helg. Kraaam

2012-01-15 @ 14:37:07
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...