I miss my London!

Fan, alltså ibland kan man påverkas av absolut ingenting!! Jag fick en sån plötslig, otrolig längtan efter England. Och London, men framförallt England i sig. Att åka till southend och hälsa på min pappa, sitta på The Last Post och dricka Monster Pitchers (dvs groggar som säljs per kanna).

Jag fick bara en sån plötslig känsla av den atmosfären som är i England. Att sitta i pappas lägenhet och svepa en flaska Jack Daniels medan man spelar poker och bara snackar skit. Eller att gå ner till seafront och spela i spelhallarna, äta fish & chips. Kliva upp tidigt på morgonen och dricka te och försöka rosta mackor som är för stora för att passa i brödrosten. Bli lurad till att lukta på Marmite, trots man vet sen barnsben att det är det vidrigaste som finns. Att gå i centrum i southend  och hamna på Primark och shoppa fyra kassar fulla med kläder utan att bli pank! Att åka tåget in till London och sen åka tunnelbana fram och tillbaka och kors och tvärs över hela London för att man kan göra det gratis med ett Day Travelcard. :D Att man aldrig fryser om fötterna för att det är heltäckningsmatta överallt. Att försöka lära sig hur gasspisen fungerar utan att bränna ner hela huset. Eller att bli irriterad på vattenkranarna eftersom man får välja antingen för varmt eller för kallt då det inte finns blandare! Jag bara längtar!!!   

Och vad var det då som triggade detta känsloutbrott?! Jo, jag såg ett foto på en som stod i ett rum med en heltäckningsmatta... i England. En bild på en heltäckningsmatta var alltså det som fick mig att få "hemlängtan". En heltäckningsmatta?! Är det normalt?!


Kommentarer
Postat av: Anki

Ååå jag vill oxå åka till englad nån gång! Det är en av mina drömresor!! Kan inte vi åka tillsammans nån gång?! Det hade varit superkul! Och du hittar ju allt bra! :D

SV: Hihi niclas visste inte heller vad det var, så jag fick skicka ett kort från annonsen i tidningen jag så fransserumet i. Nagelolja fick jag strunta i, för jag kunde inte förklara det. Har aldrig köpt det förr, men det blir nog att testa nån på ica eller hemköp eller nått annat billigt. Vilken sort brukaar du ha? Ja ska nog försöka fåtag på depend jag med, de brukar ha mycket bra! Och billigt! Hihi kan tänka mig att det blir krångligt, jag har nog så mycket problem att måla högerhanden som vanligt! Mönster skulle nog bli nästintill omöjligt känns det som! Men får träna några gånger.

Vad skönt att knät är bättre redan!! :D

2012-01-26 @ 18:00:52
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Det låter som riktigt härliga minnen :) åker ni dit ofta? Bor din pappa i London alltså, eller har han lägenhet där också?



Sv: Ja, det var roligt med frågestunden, det blev så många olika typer av frågor.



Jag är inte vidare bra på det där med Nail-art, och att kunna måla sådär, det var ju jättecoolt.



Hehe, det kanske var bra att var strikt när jag var ung, men självklart tyckte jag inte det då. När jag började mellanstadiet så gick jag med i Barnens Bokklubb och fick också hem massvis med böcker, det var jätteroligt! Mot slutet så blev jag dock dålig på att avboka månadsböckerna, vilket inte gjorde min mamma vidare glad.



;) jag tänkte väl att det var lite konstigt att du pratade om listan och sedan inte verkade vilja att jag skulle läsa den. Warhorse verkar ju nice, det är ju Spielberg som ligger bakom den och han är ju jättebra! Jag vill jättegärna se The Descendants!



Jag vet faktiskt inte vad jag vill rösta på i nästa val heller, men åt vänster kommer jag att rösta det vet jag. Det känns som att de belyser mina åsikter mest, står för det jag tycker i de flesta fallen. Dock är jag inte längre säker på vilket parti jag kommer att rösta på. Men jag tänker lite sådär också att även om man inte gillar partiledarna och sådant, så tänker jag i alla fall på det grundläggande...typ ideologierna och så, vad Står själva partiet för; det är väldigt viktigt att komma ihåg känner jag. För även om ledare kan driva partiet i liten annan utsträckning/riktning -- så vill jag ju ändå stötta det partiet som går i den riktningen som jag gör; så att säga och enligt mig så har högern en hel del åsikter och liksom riktlinjer som jag inte skulle vilja stödja.



Jag kan förstå att skyltdockorna skulle se lite mer roliga ut, men då hade det varit bättre att göra dem helt omänskliga i utseendet typ jääättelånga smala armar hade ju inte gjort något, då hade man ju fattat att det inte var menat som något ideal eller mänskligt på det sättet. Det var ju skyltdockor för sportinriktningen de tänkte ta det här året, då hade ju jätteflexibla (med jättearmar á fantasy/fantastic four) varit något. Men de bilderna jag har sett på de dockorna som faktiskt släppte, de har inte varit så bra men det var någon bild jag såg som verkligen påvisade extrem smalhet.



Jag vill också så plagg på en människa eller kropp ibland också, av samma anledning som du tar upp. Ibland kan en magtröja/kort modell verka som en vanlig tröja på nätet om man inte ser den på en kropp. Att de använder nypor och photoshop och annat ljus är också tråkigt :/ jag menar, visst i en reklamkampanj så inser man ju att mycket kan vara redigerat och retuscherat till viss del. Men när man ser en röd, stickad tröja (Lindex sålde den vid jul) så var hela plagget fotat i ett ljus som gjorde att den såg jättehärligt röd ut -- i butiken var den typ mörkröd och väldigt tråkig. Samtidigt kan jag förstå att de vill fota i ljus som gör att plaggen ser ut på ett visst sätt, men tråkigt för oss som konsumenter då vi ser att plagget bara (om ens då) får den typ av färgen som i reklamen i ett visst ljus.



:) Då ska jag lägga till en länk direkt. Jag har också tänkt på det ett tag, men har glömt bort det i allt annat vi har diskuterat.



Wow, det låter ju som ett jättehäftigt jobb! Vad är du utbildad inom, hur fick du jobbet?



Blev förresten igen spa-dag, pojken kom hem tidigare och det blev mys framför serier istället, plus att jag bakade gudomliga cupcakes medan han var borta (och hann plugga det jag skulle), så det kändes inte helt fel :).



Kramar!

2012-01-26 @ 18:25:48
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anna Terneborg

London är en härlig stad! Har varit där tre gånger och har planer på att åka dit igen, och igen :)



Svar: Ja, men visst?! För min del är det bara burk-cola som gäller, det absolut godaste ;)



Jag såg dem på Metal Town 2012 i Frihamnen här i GBG, stod nära och såg Jared i hela sin läckerhet :)



Tack detsamma! Kram

2012-01-26 @ 23:26:07
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Sv: Ja han är underbar!! Hihi tack! Det är kul när man väl kommer igång och extra kul när man märker skillnad fort. Har redan börjat gå ihop lite mer runt midjan och mina celluliter har snart försvunnit helt!

Åh vad mysigt det skulle vara! Får spara lite pengar först bara, så vi kan shoppa loss ordentligt!

Oki, får kika efter den. Har oxå hört att den skulle vara bra! :D

Jag tror att Style By Tyra har lite nageldekorer och tattoos eller vad det heter. Annars har väl ebay och tradera en massa. De verkar väldigt smarta! :)

2012-01-26 @ 23:48:00
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Rinki

Hehe, tack :) Det är alltid lite roligt med awards, men jag gillar att göra dem lite mer personliga än att bara länka vidare till fem personer; då känns det lite meningslöst på något sätt.



Sv: Jag jobbade på SATS förut, MINIsats för att vara mer specifik, jag tog hand om småbarn medan de vuxna tränade och ett barnpar där, som jag älskade hade en pappa som också kom från det området har jag för mig, i England alltså. Det låter ju underbart. Bor du själv just nu, eller? Hur kommer det sig att din pappa flyttade dit? Kanske en lite för personlig fråga, du behöver absolut inte svara!



Jag gillar också att måla och pyssla, men just med vänsterhanden så är jag så darrig, så det känns lite som att det inte kommer att bli bra alls om jag försöker, haha. Men som du säger så behöver man väl mest öva sig. Nagellack på mig går i perioder, ibland så har jag inte nagellack alls på ett bra tag och sedan kan jag plötsligt få lust att måla och då blir det som att jag tycker att det är jättetomt om jag inte underhåller det och har nagellack hela tiden...ja, tills jag tröttnar och sedan är vi tillbaka vid perioden då jag inte måla mycket alls, hehe.



När jag värvades till Barnens Bokklubb så fick jag i alla fall en cool filofax och en läslampa (sådan där liten som man kan fästa på boken). Men egentligen var det ju böckerna som jag var intresserad av, de bokklubbarna du nämner känner jag igen men har aldrig använt mig av någon annan.



Rango verkar bra, hur var den? Jag tycker egentligen inte att någon av nomineringarna var konstiga eller vidare förvånande, med undantag för en film: Kung Fu Panda 2, det känns som att någon har gjort fel! Jag menar, jag orkade inte ens se klart filmen...jag tröttnade, det kändes som att ingenting hände och att allt i filmen byggde upp till slutet. Tyckte egentligen samma sak om 1:an. Känns ju som att Rio (med alla underbara färger) eller åtminstone Tintin som jag har hört så himla mycket om, borde nomineras istället!



Ja, vänsterpartiet har jag också hört bra om dock så känns deras politik i stunder lite för radikal enligt mig. Jag gillade Romson, nya språkröret för Miljöpartiet, i en debatt som jag såg för några månader sedan, dock så är jag inte ett jättefan av deras politik heller egentligen; det är mest miljön som de har en bra politik kring. Det finns nog mycket som kan ändras till nästa val dock.

Ja, de samhällsklyftor som du talar om är helt sjuka, det håller jag Verkligen med om!

Det är ju sådana klyftor som skapar osämja och skit i samhället, våld och hat. Det känns som att moderaterna mer och mer går mot en Amerikans politik.



Ja, aliens som skyltdockor = coolt ;)!

Det är ju precis som du säger, att det är tråkigt att företagen inte tänker på de unga tjejerna som faktiskt kan bli riktigt påverkade av det där.

Jag tycker att det är helt okej att köpa saker på Internet, samtidigt så blir jag alltid så orolig över hur storlekarna ska passa och se ut i verkligheten att jag sällan vågar, om jag inte har varit i butik tidigare och provat plagget. Jag föredrar affärer, när man kan känna, prova och se. Det är jobbigt att skicka tillbaka och allt sådant också, hehe.



Har lagt till din länk nu, såg att du hade lagt till mig <3.



Det låter väldigt häftigt, kul att du har klättrat upp på stegen, får du någon lön för det som du gör eller är det ideelt liksom?



Wow, det känns som att vi verkligen är lika ;) faktumet att du hellre käkar chips än godis (vilket inte känns så himla vanligt) - wow! Jag är precis likadan, älskar chips lite läskigt mycket faktiskt. Duktig du är som inte har ätit det sedan nyår!!! Tror inte att jag skulle fixa det...



Hur ser dagen ut idag?



Puss och Kram!

2012-01-27 @ 07:44:24
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: anniepiie

Hej sötis! Hoppas att du har haft en bra helg! Visst var det gisele jag sökte i veckans kändis, grattis! SV: jo det är sant, men gud så pinsamt! XD tack snälla, känns himla bra! :) Rosa och lila är såå snyggt! Självklart kan man ha dem på vintern oxå, minst lika fint! :) kramar

2012-01-29 @ 19:18:26
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...