En liten lista om mig!

Eftersom jag troligtvis är upptagen med annat så får ni ett tidsinställt inlägg av mig här :)

En liten lista med idiotfakta om mig:


*Färg på mobiltelefonen: Svart just nu. Den var grön förra veckan. :)
*Senast sedda film: Earthsea (var iallafall det när jag skrev inlägget)
*Färgen på mina strumpor: Har blå-svartrutiga strumpor och över det tjocka lila fluff-strumpor.
*Senast jag drack alkohol: Drack en liten cola och whiskey i tisdags kväll.
*Piercingar: Har en i tungan. Har haft i navel och labret.
*Tatueringar: 3 lila stjärnor på bröstet och ett japanskt tecken på höften.
*Senast lästa bok: Harry Potter och Halvblodsprinsen (håller på att läsa igenom serien)
*En film alla älskar som jag hatar: Star Wars... eller Schindlers List.
*En film alla hatar som jag älskar: Hästfilmer som Black Beauty eller Flicka! :D
*Senaste person som ringde mig: Min mamma
*Personen ville: Påminna mig om en tv som skulle till tippen.
*Favoritdryck: Coca Cola Zero, te och kaffe. Vägrar välja bara en!
*Detta åt jag till middag idag: Falukorvsgratäng med ris
*Senaste låten jag lyssnade på: Under pressure med My Chemical Romance & The Used
*Senaste konsert jag var på: Solitude och dEMOTIONAL :)
*Till höger om mig ligger: Min mobil och en kopp te.
*Till vänster om mig ligger: Ett hästlexikon och en lapp med förslag på mat.
*Min bästa vän är: Har inte bara en bästa vän. :)
*Favoritfärg: Lila eller rosalila så länge det inte är pastellnyanser.

*Senast sedda tv-program: Big Bang Theory

*Ben jag har brutit: Jag har aldrig brutit något, bara haft en spricka i ett revben.
*Fisk, kyckling eller kött?: Fågel, fisk eller mittemellan? Föredrar kyckling eller fisk.

*Stjärntecken: Tvillingarna
*Tror på horoskop?: Nej

*Tror på spöken: Ja, så länge det inte går bevisa motsatsen.

*Tror på monster under sängen: Mina dammråttor är monstruösa!

*Äpplen eller päron: Päron!
*Är detta slut nu:? Affirmative!



Hoppas ni inte dog av uttråkning innan ni nådde hit! Ciao! :)


Kommentarer
Postat av: aninepiie

Intressant lista! :D Förresten, du har fått en award utav mig så kika gärna in när du har tid! ;) Kraam

2012-01-21 @ 19:32:24
URL: http://aniepiie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha har med dammråttor under säsongen, läskiga sådana :P



Svar: Detsamma får jag väl säga då :) Du ska inte be om ursäkt, det är skönt att vara bloggfri ibland och speciellt över jul/nyår det är ju tid man ska spendera med nära & kära :) Julen var jättemysig. Var bara hemma med familjen och firade med klappar & mat. Väldigt lugnt och skönt. Nyår firade jag ihop med mina närmsta vänner i mina föräldrars hus. Bjöd dem på lite god mat & dricka och sen firade vi hela natten. Mycket trevligt. Själv? Vad gjorde du?



Jag fick höra ifrån Göteborg. Men då hade jag redan tackat ja till ett chefsjobb här nere som jag blev erbjuden hastigt och lustigt två dagar innan julafton. Det var för bra för att tacka nej helt enkelt. Och nu har jag det jobbet + ett projektledarjobb som jag kan köra vid sidan om. Så det är fullt upp. Gick väldigt fort.



Det tycker jag också, det är obehagligt och väldigt läskigt hur alkohol kan påverka människor på ett sånt sätt. Jag är nog tyvärr alltid den som lägger mig i, med välmening. Och försöker lugna ner dem. I alla fall om det är nära killkompisar.. eller som när det var mitt ex. Då gick jag emellan när jag var med. Kanske eftersom jag vet hur det slutade annars. Då dök han bara upp tidigt på morgon iklädd en blodig tröja och med spräckt ögonbryn eller något. Det är bara så onödigt.. för oftast bråkar de om absolut INGENTING, något som de stör sig på endast för att de druckit.



Haha ja det hade varit något det, sådär lagom lulligt berusade utan att vara fulla. Vad Sverige varit roligt då.. mer socialt i alla fall ;) Tycker dock det är synd att det ska krävas alkohol. Hade en kille som kom fram och småpratade när vi stod och väntade på tåget för någon vecka sedan. Det var riktigt trevligt. Och inte alls konstigt. Tycker det är kul när folk spontant börjar snacka.



Jo de är klart att det är så, referenser de kan lita på är ju mer användbara än någon de inte har koll på som kan lovordna någon bara för att de inte orkar något annat, utan att ens ha direkt koll på den personen. Jag tror de flesta ljuger lite på sina CV:n, därav är referenser otroligt viktigt när man söker. Skriver man inte upp sådana tror jag nästan det är omöjligt.. för folk vill inte "köpa grisen i säcken" när de anställer nytt liksom.



Jag tror också det, man vill undvika att prata om det så då drar man sig undan. Jag tror med det, jag tror det är nedbrytande men å andra sidan kanske det är så att man måste brytas ner till botten för att sedan byggas upp igen. Han ger mig utrymme och jag tror kanske att eftersom folk i hans närhet inte längre isolerar problemen eller låtsas som ingenting, eller att låtsas att saker är det samma har han insett att han verkligen måste kämpa för att få tillbaka sakerna i sitt liv. Och även att en del saker har han förstört helt genom sitt missbruk och jag tror det är den sparken i rumpan han behöver. Jag tror inte det är rättvist att vara "för" snäll. Jag tror det kan ha motsatt effekt. Nu vet han vad det fått för konsekvenser och det är självklart supertufft men man måste ta ansvar.



Det är tyvärr så, väldigt tråkigt att det ska vara så men ja.. lagen skyddar de "stora". Det kan jag tänka mig att de skulle, det låter verkligen inte som om de sköter det bra och det finns säkerligen x antal grunder att fälla dem på. Nej tyvärr är det nog inte något du skulle tjäna på även om kjag kan förstå frästelsen i att ge dem. Men det är en idé, att visa honom vad du har för information och hur dåligt de faktiskt sköter sitt jobb. Det är ju värt en chans i alla fall!



Absolut, internet ska användas "smart". Det blir lätt ett beroende tyvärr och folk klarar sig inte utan det. Jag har själv inte suttit vid datorn i annat än jobbsyfte mer än sammanlagt typ en timme senaste veckan. Jag tycker mest det är skönt! Det där med att bara träffa folk man lärt känna via internet, där får man verkligen tänka till. Big time. Haha låter som en rätt tråkig stalker ja. Min hörde av sig i natt via sms. Jag tycks alltid dra till mig sådär lagom desperata killar som inte bryr sig om att de inte får någon respons, precis som din. Någon som man pratat med EN gång och de tror att man ska gifta sig i princip :P



Kram

2012-01-22 @ 13:48:13
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Anna Terneborg

Rolig lista, snor nog den från dig ;)



Svar: Ja, det är aldrig kul att lägga sig en söndag, förutom under semestern då ;) Men det ska nog gå bra ändå.



Två huskatter, en svart och en svart-vit. Bröder :)



Kram

2012-01-22 @ 22:30:19
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...